The Ride (Jazda) je posledným albumom mexicko-americkej skupiny Los Lobos, ktorý síce vznikol v rozličných nahrávacích štúdiách iba prednedávnom, ale repertoár, ktorý obsahuje, je už staršieho dáta.

The Ride (Jazda) je posledným albumom mexicko-americkej skupiny Los Lobos, ktorý síce vznikol v rozličných nahrávacích štúdiách iba prednedávnom, ale repertoár, ktorý obsahuje, je už staršieho dáta. Napriek tomu tu však nechýba napätie a príťažlivosť. Kde je pointa?

Los Lobos pri príležitosti svojho 30 výročia (rok 1974 bol podivuhodne silný čo do vzniku nových kapiel) spárovali na novom CD svoje staršie skladby s rôznymi hosťujúcimi hudobníkmi a spevákmi, ktorí im vdýchli nový život. O repertoári Los Lobos by sa dalo hovoriť ako o úrodnej, dobre pohnojenej pôde, z ktorej nemusia klíčiť iba vysoké mexické kaktusy, ale ujmú sa tu aj dreviny z rôznych kútov, ktoré prinášajú šťavnaté interpretačné ovocie. Biely poslucháč cíti z hudby Los Lobos inšpiráciu a imagináciu sveta na rozhraní reality a bizarných filmových dejov.

Nevedno, do akej miery považujú originálni Mexičania hudbu Los Lobos za svoju vlastnú. Základom je, samozrejme, hudobná tradícia z južnej hranice USA, ale hlavne z Mexika (tradičné mariači) a čiastočne aj z karibskej oblasti (Kuba, Portoriko...). Na tomto základe zmiešanom s americkým rockom, popom, soulom a blues vznikla nová hudobná kultúra, kde jednotlivé žánre tvoria harmonickú pestrofarebnú paletu zjednotenú ťahmi štetca s výrazným vlastným rukopisom. Vynikajúca rytmika, celkový feeling a ťah, ktorý by sme u nás doma hľadali iba ťažko, sa tu snúbi s elektrizujúcimi, akoby filmovými momentmi.

Čarovná atmosféra vznikla napríklad v ironizujúcej ľudovej tanečnej téme Kitate s hosťujúcim Tomom Weitsom a Marthou Gonzales, ponášku na Marka Knopflera (ex Dire Straits) môžeme počuť v tracku Wreck Of The Carlos Ray s hosťujúcim Richardom Thompsonom. Ďalšie mená, ktoré vtlačili pečate svojich osobností do jednotlivých trackov sú Café Tacuba, Little Willie G., Dave Alvin, Bobby Womack, Ruben Blades a iní. Spomedzi známejších prizvaných inštrumentalistov decentne zažiaril univerzálny štúdiový hráč na pedálovú steel gitaru, Greg Leisz. Mihne sa tu i hráč na klávesy a producent Mitchell Froom, známy najmä zo spolupráce so svojou bývalou manželkou Suzanne Vega a mnohými ďalšími pesničkár(ka)mi.

Platňa The Ride má svoje vrcholy ale aj vcelku všedne pôsobiace plochy. Celkovo sa dá o nej hovoriť ako o veľmi muzikálnej a živelnej. Domáci dodali horúcu krv a hostia vibrácie.

Žáner: Latino Rock (Rock, Pop, Blues, Soul)
Vydavateľstvo: Warner Music, 2004