Môže to znieť akokoľvek neuveriteľne, ale leto je v nenávratne a realita je dosť studená, zamračená a upršaná. Prichádza jeseň a na leto ostali len spomienky v podobe fotiek.

Môže to znieť akokoľvek neuveriteľne, ale leto je v nenávratne a realita je dosť studená, zamračená a upršaná. Prichádza jeseň a na leto ostali len spomienky v podobe fotiek. Prežili ste leto niekde na talianskych plážach v okolí Rimini? Tak to ste tam mohli stretnúť i urasteného talianského playboya Davide Mattioliho. Teda v tom prípade, že zbalil svoju českú manželku a išiel navštíviť svojich pokrvných príbuzných.

Po neuveriteľnom úspechu albumu s Michalom Davidom a mladučkou Chiarou a v momente, keď v štúdiu nahral svoj sólový album, si to mohol určite dovoliť. Album Made In Italy je vcelku príjemnou spomienkou na odchádzajúce leto. Plný osvedčených talianskych hitov v novej úprave. A keďže talianska tvorba, ktorá bola za minulého režimu u nás povolená ako jedna z mála západných produkcií, je nevyčerpateľná, určite to nebude posledný album, ktorým tento krásavec ešte osloví svoje potencionálne, najmä ženské a staršie publikum.

Čo možno povedať o albume, ktorý je pokračovaním snáď najväčšieho komerčného prekvapenia minulého roku? Iba toľko, že napriek všetkému tu má svoje miesto, pretože táto hudba si našla svoju cieľovú skupinu a tá sa po ňom vrhá natoľko, že nepokračovať v tom, by bolo hádam hriechom.
Davide si tento raz prizval na spoluprácu tri krásky. Ilonu Csákovú, ktorá ho svojho času uviedla na domácu hudobnú scénu, speváčku Kláru a tiež Ivetu Bartošovú. Bohužiaľ, práve Bartošová vyznieva z celej trojice hostí absolútne najslabšie a jej hlások „princezny Palculienky“ absolútne nesedí v spojení s Davideho hutným hlasom. Trochu nevydarený výber.
To sa však nedá povedať o výbere pesničiek. Srdce hudobného klasika, ktorému nezáleží na dobe, v ktorej hudbu počúva a teší sa z každej maličkosti, ktorá mu je ponúknutá zo sveta, pravdepodobne pookreje. Volare, Musica, Felicitá a mnoho ďalších skladieb, ktoré už pri vyslovení názvu evokujú dobrú náladu. A tá tomuto albumu naozaj nechýba.
Po Ivete Bartošovej je na tomto albume ešte jedna vec, ktorú som jednoducho nestrávil, a to zaradenie pesničky Boys. Keď s ňou jednorázovo zažiarila prsnatá Sabrina, bolo to OK. Na Davideho albume táto pesnička prekáža a bohužiaľ, ani nový kabát jej ku kvalite moc nepomohol. Ak vynechám príťažlivo ladené fotky v booklete, ten poteší najmä tým, že obsahuje niekoľkostranovú story o talianskej muzike. Autorom nemôže byť nikto iný ako Miloš Skalka, ktorého Ostrý obraz a čistý zvuk sa stali otrepanou frázou každého úvodu prenosu festivalu v San Reme, čo bol jeden z mála hudobných sviatov na komunistickej televíznej obrazovke.

Uznávam, že Skalkovi sa story naozaj vydarila a je vhodné si ju prečítať. Ak teda máte pocit, že vás prepadajú jesenné depresie, pustite si Made In Italy a oživte aspoň na chvíľu spomienky na príjemnú dovolenku. Vďaka tomuto albumu sa to dá. Upozornenie: Ani to však nie je zárukou, že nakoniec neskončíme na vyšetrení. Skôr naopak.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2004
Celkový čas: 50:31

01. Made In Italy