Kde bolo, tam bolo, bola raz jedna Bažina a tam si celkom v pokoji nažíval zelený zlobor Shrek. Ale len do chvíle, kým nevyslobodil princeznú Fionu z veže nedobytného hradu.

Kde bolo, tam bolo, bola raz jedna Bažina a tam si celkom v pokoji nažíval zelený zlobor Shrek. Ale len do chvíle, kým nevyslobodil princeznú Fionu z veže nedobytného hradu. Ako veľký hrdina si ju zobral za ženu a žili spolu až do smrti. Príbeh roztomilého Shreka pozná hádam úplne každý. Jeho úspech bol tak veľký, že sa príbeh dočkal i pokračovania, v ktorom Shrek, jeho milovaná Fiona a ukecaný oslík prežívajú ďalšie zábavné dobrodružstvá. Skvelý film, ktorý do kín prilákal tak deti ako i dospelých. Film, ktorého neoddeliteľnou súčasťou je hudba, ktorá rovnako ako v prvom prípade vychádza i na CD.

Superlatívami sa pri takomto albume nešetrí. Všetkých štrnásť pesničiek je úplne fantastických, vytvárajú skvelú atmosféru a v žiadnom prípade nejde o zlátaninu narýchlo vybraných hitov. Každá pesnička tú má svoje miesto, každý interpret bol starostlivo vybraný. Či už ide o pomalé slaďáky Nicka Cavea, alebo temperamentnú verziu hitu Livin La Vida Loca v podaní Eddieho Murphyho a Antonia Banderasa. Jednoducho vynikajúce.

Na albume sa nachádzajú dva ťažiskové hity. Kapela Counting Crows už dlhodobo opaľuje éter skladbou Accidentally In Love a rovnaký osud postretol aj už spomínanú Livin La Vida Loca. Táto muzika prišla v tom najvhodnejšom čase, v horúcom lete, kedy prevalcovali éter takmer bezkonkurečne. Ale ani ďalšie pesničky nezaostávajú. Vynikajúca skladačka, ktorá sa dá počúvať stále dookola a nikdy neomrzí. Tomu sa hovorí soundtrack. A to všetko ešte doplnené o zaujímavé fotografie z filmu v booklete. Tento album jednoducho musíte milovať.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2004
Celkový čas: 47:49

01. Counting Crows – Accidentally In Love