Mixovanie sa stalo fenoménom súčasnej hudby. Či už sa jedná o gramofóny, acidové vzorky a slučky, alebo hudobné štýly. Minulosť sa stretáva so súčasnosťou.

Mixovanie sa stalo fenoménom súčasnej hudby. Či už sa jedná o gramofóny, acidové vzorky a slučky, alebo hudobné štýly. Minulosť sa stretáva so súčasnosťou. Ešte prednedávnom sa vyrábali mašinky, ktoré mali čo najvernejšie imitovať živých hudobníkov, dnes sa situácia obrátila - živí hudobníci do svojej hry implantujú charakteristické nedokonalosti naprogramovaných automatov. Hudobné štýly, ktoré kedysi vznikali desaťročia prešli nožmi skartovacích strojov a pre mnohých niet lepšej inšpirácie, ako preberať sa v hromade takto naporcovaných odpadkov a zliepať ich hlava nehlava. Poézia novo vzniknutých hudobných zlepencov môže byť postavená práve na tom, že hlava s pätou takejto hudby sú navzájom prehodené, ale štatisticky je dosť pravdepodobné, že vzniknú aj neočakávané súvislosti.

S pravdepodobnosťou 50:50 sa darilo vyrábať viac, či menej zaujímavé zlepence aj skupine G. Love &# Special Sauce. Ich prístup zaujal, ale nie celkom presvedčil. Možno niečo podobné cítil aj Garrett Dutton, aka G. Love, ktorý sa osamostatnil od svojej skupiny a s novým albumom The Hustle sa vydal na sólovú dráhu.

G. Love patril odjakživa skôr k muzikantom, ktorí sa spoliehali na vlastné schopnosti a to, čo miešal, boli skôr inšpirácie z rozličných žánrov, než tiahla DJ-ských mixpultov. Z jeho dielne tak vychádzali skladby na pohraničí folku, rapu, blues, reggae, popu a jazzu, podporené predovšetkým zvukom živých nástrojov. S výnimkou príležitostne dofarbujúcej elektrickej gitary sú takmer všetky nástroje, použité pri nahrávke, akustické. Je to skutočne tak, i keď niektoré pesničky zo začiatku albumu pôsobia skôr rockovým, či hip-hopovým dojmom, je to spôsobené viac použitým rytmom než farbou nástrojov.

Rytmus, či hudby alebo reči, má Garrett vo svojej základnej výbave a naučil sa s ním narábať tak, ako iní používajú melódiu. Po dravšom úvode platne sa pesničky začínajú postupne ukľudňovať. Pohodu vnášajú najprv rytmy reggae, neskôr folk-rockové až folkové skladby, kde značnú úlohu zohrávajú aj texty. (Rodičia pozor – explicit content!) Zvukovú koláž charakterizuje všadeprítomné vrnenie kontrabasu, akustická gitara, fúkacia harmonika patriace Garretovi a veľmi decentné a účelové bicie a perkusie.

Ako už bolo naznačené, po formálnej stránke sa hudba so značkou G. Love výrazne prečistila. Jednotlivé časti skladieb si neprotirečia, v každej z nich je prítomný zjednocujúci moment určitého štýlu a rytmu. Celkovú muzikalitu zvyšujú časté zborové vokály a štýlové klávesy (klavír a Fender piano). G. Love si pozametal pred vlastným prahom, The Hustle je podarená platňa a všetko nasvedčuje tomu, že by také mohli byť aj koncerty.

Žáner: Rock (Folk, Blues, Hip-hop, Laid back, Pop, Jazz)
Vydavateľstvo: Brushfire Records / Universal, 2004
Celkový čas: 49:46 Link: www.brushfirerecords.com