Hudba R. E. M. opísala ďalší okruh okolo slnka a vrátila sa tam, odkiaľ k nám prišla – k lyrickým a melodickým pesničkám, podobným akými sa po rokoch svojej rockovej epopeje preslávili na prelome osemdesiatych a deväťdesiatych rokov (Man On the Moon, Shining Happy People...). Tvorba frontmana Michaela Stipea a jeho dvoch (spolu)pozostalých kolegov Betra Bucka a Mikea Millsa by sa aj pri svojej mnohotvárnosti prakticky po celú dobu existencie R. E. M. dala považovať za pesničkársky rock.

Hudba R. E. M. opísala ďalší okruh okolo slnka a vrátila sa tam, odkiaľ k nám prišla – k lyrickým a melodickým pesničkám, podobným akými sa po rokoch svojej rockovej epopeje preslávili na prelome osemdesiatych a deväťdesiatych rokov (Man On the Moon, Shining Happy People...).

Tvorba frontmana Michaela Stipea a jeho dvoch (spolu)pozostalých kolegov Betra Bucka a Mikea Millsa by sa aj pri svojej mnohotvárnosti prakticky po celú dobu existencie R. E. M. dala považovať za pesničkársky rock. Niekedy, zvlášť pri koncertoch, v jeho interpretácii prevládal vybudený, rockový sound elektrických gitár a bicích, inokedy zjemnel, nadobúdal prevahu akustických nástrojov.

Na svojom predposlednom albume Reveal sa R. E. M. viac než klasickým melódiám dali zlákať experimentom so zvukom. Vo výsledku tento album nezapôsobil veľmi presvedčivo a v rade výnimočných albumov, ktoré boli svedkami predchádzajúcej, veľmi potentnej tvorivej etapy R. E. M., skôr zapadol do milosrdného zabudnutia.

Vzhľadom k strate jedného z nerozlučnej štvorice hudobníkov nie sú mierne depresívne tendencie kapely ničím nevysvetliteľným. Čas sa však opäť ukázal ako spoľahlivý liek a zrejme aj samotní členovia R. E. M. sa samospádom i vlastným pričinením ocitli v pôvodnom koryte svojej tvorby. Ich súčasným pesničkám nechýba melanchólia a emotívna naliehavosť, ale nemožno ich považovať za vypočítavý uslintaný sentiment v podaní rozličných chlapčenských kapiel.

R. E. M. servírujú zdravú hudbu pre dospelých, ale zároveň aj všetkých vekovo nedefinovaných poslucháčov, ktorí sú otvorení jej emóciám. Výpoveď R. E. M. nie je prázdna škrupina. Pesničky sú atraktívne už pri prvom počutí, ale kto chce, môže sa ponoriť ľubovoľne hlboko pod ich povrch – začítať sa do textov, započúvať sa do detailov v aranžmánoch – a stále bude mať čo objavovať. Novinkou je výraznejší podiel elektroniky, decentne zakomponovanej do prevážne akustických aranžmánov.

Žáner: Rock
Štýl: Songwriter, Soft-rock
Vydavateľstvo: Warner Music