Celebrita Pali Habera v súčasnosti przní šance nádejných spevákov v súťaži Slovensko hľadá Superstar. V úlohe porotcu za šesťmiestnu sumu, na ktorej začiatku ani zďaleka nie je jednotka, vytlačil slzy na tvári nejedného účastníka.

Celebrita Pali Habera v súčasnosti przní šance nádejných spevákov v súťaži Slovensko hľadá Superstar. V úlohe porotcu za šesťmiestnu sumu, na ktorej začiatku ani zďaleka nie je jednotka, vytlačil slzy na tvári nejedného účastníka. Zahrajme sa na chvíľu na porotu a za podstatne menšie peniaze sa pozrime na produkt, ktorý táto hviezda vrhla na trh pod hlavičkou formácie, ktorá z neho "tú akože hviezdu" vypiplala. Skupina Team totiž vydala svoj jubilejný desiaty album a Haberovi tak na konto pribudnú ďalšie, pravdepodobne opäť šesťciferné sumy.

Bohužiaľ, formácia Team už niekoľko rokov žije iba zo svojho názvu a Haberovho mena. Aj vlastníci najznámejších svetových značiek však pravidelne dopĺňajú svoj sortiment, ktorý ale vždy aktualizujú a modernizujú, aby zaujali starých a prilákali nových spotrebiteľov. Bohužiaľ, značka Team je už značne zatuchnutá. A hoci to pred rokmi bola známka istej kvality, dnes je to už iba šedý priemer, ktorý hravo prevalcujú iné hudobné značky.
Smutné je, že hneď úvodná pesnička je len famóznou vykrádačkou. Bohužiaľ, ani spojenie hudobného talentu Jula Kinčeka, a už toľkokrát pretriasaného Haberu, nezabránili tomu, aby hneď z úvodnej skladby a zároveň prvého singla neostal plagiát. Okrem refrénu je totiž skladba Celebrity čistou kópiou nedávneho hitu českej kapely Kabát – Pohoda. V podaní formácie Team a Paľa Haberu, ktorý sa zároveň hrdo hlási k autorstvu, však o žiadnu pohodu nejde. Skôr o smiešnu frašku, ktorá odrádza hneď v úvode albumu.
A čo ďalej? Ešte jedenásť pesničiek, ktoré sú na albume uložené tak, aby na záver dokonale nudili.  Ak nerátam trápne vykradnuté Celebrity, tak trojica nasledujúcich skladieb (Zmeny, Nemám čo stratiť a Miesto v živote) sú najsilnejšou trojicou celého albumu. Práve tie naznačujú, že by to mohol byť celkom energický, moderný a najmä zaujímavý album. Keby nenasledovali ďalšie skladby... Ak bola doteraz hladina aspoň trochu rozbúrená a premávali sa po nej nádejné hity a úspešné single, hneď po týchto skladbách sa voda ukľudnila a ostala dosť mútna. Už v skladbe Miesto v živote je dosť zbytočne počítačom upravený Haberov hlas, ale dá sa to zniesť. Ale potom ... Potom už prichádza iba vata. Pesničky, ktoré by Team nenaspieval hádam ani na svoju prvú platňu.

Hudobne je to síce na domáce pomery vcelku dobrý pop – rock (hoci Team už urobil omnoho lepšie veci), ale kazí to spevácky výkon. Habera ako spevák prestáva v piatej skladbe gradovať a tvári sa, akoby to všetko odspieval len z nutnosti. Z celého projektu cítiť, že bol robený akoby na silu, rýchlo, aby si kapela splnila nejaký svoj plán a Habera mal voľné pole pôsobnosti v odstrele nádejných budúcich hviezd. Keby s takýmito pesničkami predstúpil pred svetových profesionálov, ten hviezdny úsmev a vystrčený nos by mu rýchlo spadli. Zvlášť v pomalých skladbách je to celé ako „utrpenie mladej mníšky“, a to citujem samotnú akože hviezdu.
Absolútne nezvládnuté sú vokály skupiny Team. Hudobná podoba albumu pôsobí ošúchane a vyvoláva pocit, že Team zaspal a nehýbe sa ďalej. Toto všetko už tu bolo páni, je čas sa spamätať.
Spolupráca s Danielom Hevierom, čo by textárom, je jedinou záchranou tohto projektu. Nie, ani tento pán neposkytol formácii svoje najlepšie texty, a mnohé akoby vznikali za pochodu, len aby bolo čo spievať (o čom sú vlastne toľko prepierané Celebrity, robia si chalani srandu zo seba, alebo si skutočne nevidia na špičku nosa, hm?). V každom prípade, nech už to bolo akokoľvek, Hevier dokázal, že je profesionál a doslova dokáže „upliesť z hovna bič“. Otextoval celý album a najmä v troch spomínaných skladbách z úvodu albumu sa dosť pochlapil. Je celkom možné, že ho nominácia na nejakú hudobnú cenu neminie. Hevierove texty sú jediným svetlým bodom celého projektu.

Na záver už len spomenúť neprofesionálny booklet, na ktorom chýbajú akékoľvek fotografie. Časy, keď Team vydal svoj štvrtý, obláčikový album a všetkým sa snažili natlačiť do hláv, že fotky nie sú dôležité a oni sa predajú i bez nich, sú v nenávratne. Značka Team už nie je tak predajná. Pred pár rokmi sa „predalo“ akýchsi 2000 kusov ich albumu, pričom 1500 venoval vydavateľ do súťaží v médiách. Svojim výzorom tento album nezaujme, a bohužiaľ, príliš nie ani vnútrom. Jubilejný album skupiny Team je po hudobnej, interpretačnej i grafickej stránke viac než odfláknutý a preto u mňa do ďalšieho boja nepostupuje.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2004
Celkový čas: 47:00

01. Celebrity