Kalifornská alternatívne metalová skupina Papa Roach vstúpila do druhej dekády svojej existencie svojím štvrtým oficiálnym albumom. Nepochybne s ním urobili radosť mnohým priaznivcom tvrdšej hudby, ale pri jeho počúvaní sa zdá, akoby snaha Papa Roach o uspokojenie vychádzala viac v ústrety fanúšikom, než vlastným umeleckým ambíciám.

Kalifornská alternatívne metalová skupina Papa Roach vstúpila do druhej dekády svojej existencie svojím štvrtým oficiálnym albumom. Nepochybne s ním urobili radosť mnohým priaznivcom tvrdšej hudby, ale pri jeho počúvaní sa zdá, akoby snaha Papa Roach o uspokojenie vychádzala viac v ústrety fanúšikom, než vlastným umeleckým ambíciám. Každý žáner má svoj stredný prúd a Papa Roach zdá sa namierili kormidlo do čo najbezpečnejšej vzdialenosti od obidvoch brehov rieky roztaveného kovu. Ich schopnosť zaujať nie je bez šancí.

Čím konkrétne dokážu upútať pozornosť niektoré z nových skladieb? Blood (Empty Promises) napríklad chytľavým energickým riffom odohrávajúcim sa pod spevom jednotlivých slôh a strhujúcim rytmom počas celej skladby. Stop Looking Start Seeing má zase zaujímavú melódiu a premostenie mimo tempa. Pozornosť si zaslúži aj efektný skreslený zvuk gitár a funkcia akú plní v skladbe. Titulná Getting Away With Murder začína typickým „chrochtavým“ zvukom podladených strún a pokračuje divokým samospádom, ktorý so sebou strháva všetko, čo sa mu postaví do cesty.

Energický spev a celkový ťah kapely naznačujú, že muzikanti rozhodne nie sú bez talentu a odhodlania. I tento druh rocku v podaní Papa Roach však kde-tu zaváňa viac popovými tendenciami a pokusmi o komunikatívnosť než priamočiarou cestou za vlastnými víziami. Pesničky sú väčšinou postavené na vyjazdených postupoch, v ktorých sa súčasná americká scéna rozplýva do bezmennej metalovej masy. Individualita sa identifikuje dosť ťažko. Všetci hudobníci, ktorým sa podarí prekročiť hranicu mediálneho povedomia sú skvelí, drsne pôsobiaci chlapíci, ale „akoby ich jedna mater mala“.

Užívanie hudby z albumu Getting Away With Murder je odporúčané – povedané obrazne – užívať len na lekársky predpis. Zatiaľ čo pre priaznivcov nu-metalu a súvisiaceho okruhu tvrdých žánrov môže CD predstavovať zážitok z jazdy na plný plyn, pre ostatných to bude nuda a zbytočné zhmotnenie negatívnej agresie do zvuku. Obidve skupiny môžu mať svoju pravdu, ale aj v tej prvej sa nachádza dosť fanúšikov, ktorí po úspechu predošlého albumu ........ očakávali od Getting Away... viac.
Papa Roach je podpisom dnešnej doby do kalendára doby, ale z hľadiska vplyvu na ďalšie smerovanie dejín hudby je význam tohto albumu zanedbateľný.

Žáner: Rock (Alternative Metal, Industrial, Electronic)
Vydavateľstvo: Universal, 2004