Legenda na hudobnom trhu. I tak sa dá nazvať produkt ukrytý pod názvom Bravo. A hoci je tento časopis určený viac – menej pubertálnej mládeži, na CD, ktoré hrdo nesie jeho meno, si zgustne i niekoľko generácií.

Výberovka Bravo Hits je jednoznačne najinteligentnejšou hudobnou skladačkou, ktorá vychádza na našom hudobnom trhu. A to už niekoľko rokov. Najskôr začala vychádzať v Nemecku, kde dodnes existuje dokonca v podobe dvoj-CD a vychádza v pravidelných intervaloch. Tá domáca má síce iba jedno CD, ale je o to kvalitnejšie. Na trh sa dostáva trikrát do roka – na začiatku leta, na jeseň a koncom roka. To je každý rok rovných 60 hitov.
Potešiteľné je, že ani raz nejde o žiadne odrhovačky, trápne remixy, či nudné tanečné kreácie hviezdičiek, ktoré raz v živote zažiaria s jediným hitom a naveky zomrú. Bravo ponúka výber tých najkvalitnejších mien. Ak aj siahne po tanečnej scéne (dnes je to totiž nevyhnutné), vyberá a ponúka osvedčené a najmä kvalitné mená. Priestor zakaždým dostane minimálne jeden domáci interpret, ale vo väčšine prípadov je ich viac. Inak to nie je ani v prípade tretích tohtoročných Bravo hitov.

Hraciu plochu CD zapĺňajú tie najväčšie hity súčasnosti, ktoré sa v posledných mesiacoch dlhodobo držali na špici rôznych hitparád. Minimálne 17 skvelých a aktuálnych svetových hitov, ktorým jednoznačne dominuje najväčší hit súčasnosti Obsesión, formácie Aventura.
Domácu, teda českú scénu zastupuje speváčka Maya a kapelka Kryštof, ktorá poskytla svoj výborný filmový hit Srdce z Jakubiskovho filmu Post Coitum. Táto pesnička bola lepšia, než celý film. Z aktuálneho hudobného diania sa trošičku vymyká iba Sarah Connor so svojou síce úžasnou, ale trochu starou skladbou Just One Last Dance.
Ak by bolo treba nájsť najväčší trapas na albume, tak tu skutočne je. Formácia Royal Gigolos si svoju rýchlo kvasenú slávu vydobyla prerábkou veľkého hitu No Milk Today. Pre niekoho možno príjemné osvieženie, pre iného šok z toho, čo z legendárnej skladby urobila úplne neznáma kapela, o ktorej už toho veľa počuť aj tak nebude. Nemožno však z toho viniť vydavateľa. Ten skladbu zaradil na album iba preto, lebo siahol po aktuálnom hite a poukázal ním istou mierou na tú lacnejšiu hudobnú scénu súčasnosti. Je odpustené.

Nemením svoj názor na to, že na našom hudobnom trhu je príliš veľa výberových albumov. Na mnohých sa objavujú tie isté skladby. V každom prípade sú však Bravo Hits zásahom do čierneho. Takýto album nikdy nenudí a o zábavu je pri jeho počúvaní postarané. Pokiaľ sa pamätám, tak Bravo Hits nikdy nesklamali a rovnako je tomu i tento raz. Lepší vianočný darček si pre hudobného priaznivca neviem predstaviť.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2004
Celkový čas: 72:32

01. ALCAZAR – This Is The World We Live In