Sedím tu nad bielou plochou obrazovky a rozmýšľam ako to vlastne napísať tak, aby som nevypálil arzenál sprostých slov, nikoho neurazil a nehanbil sa sám pred sebou.

Sedím tu nad bielou plochou obrazovky a rozmýšľam ako to vlastne napísať tak, aby som nevypálil arzenál sprostých slov, nikoho neurazil a nehanbil sa sám pred sebou. V každom prípade hneď na úvod prízvukujem, že ak niekto použije v pesničke sprosté slovo preto, že sa tam hodí, tak to beriem. Ak si však niekto postaví na tom kariéru, pripadá mi to smiešne a úbohé zároveň. A piešťanská kapela Kontrafakt je jedno i druhé.
Na jednej stránke (hlavne po tej hudobnej) sú veľmi dobrí, no to, čo dokázali svojimi textami, je ohavné. Živo si predstavujem, že ak by niektorú z pesničiek z ich albumu chceli hrať niekde v rádiu, bolo by z toho asi trojminútové pípanie. Alebo nie? Nie! Pretože aj ostrí chlapci nadávajúci na šoubiznis sa dokážu schladiť a prispôsobiť. A to tak, že vyprodukujú pesničku, v ktorej sa nenadáva až v takej miere ako v tých ostatných, pípanie teda nebude také výrazné a občas sa v rádiu objavia. Takže o čo tu vlastne ide?
Mal by som sa na to pozrieť z dvoch strán. Po dlhých diskusiách s priaznivcami hip hopu musím uznať, že album ERA je skvelý, nadupaný, no jedným slovom fantastický. Nič tak skvostného v tejto oblasti na Slovensku ešte nevzniklo a už dlho nevznikne (dúfam). Unikát na pohľadanie. Silné slová, vynadať všetkým a za všetko, od toho aké má kto oblečenie, cez to akej je sexuálnej orientácie až po tom akú robotu robí. O tom je predsa hip hop. Ukázať všetkým ostatným akí sú sráči a my sme fasa, no ne? Takto vyzerá skvelý hip hop. Podľa zanietených poslucháčov. A to priznávam, že som ich nehľadal v Pezinku. Fajn, to je jedna strana mince. Čo však s tými, ktorí tento štýl hudby nepoznajú, nevedia ako to chodí, a predsa sa im album dostane do rúk? Ako zabrániť tomu, aby neskolabovali po prvom verši? Nie, lieku niet. Jedine sa tomuto albumu vyhnúť. A aj samotní tvorcovia sa mali zavrieť s vydanými nosičmi do izby a povinne na každý album nalepiť oznámenie o tom, že je nevhodný pre mládež najmenej do 21 rokov. To čo dokážu porno herci vo svojom filmovom priemysle, to sa podarilo Kontrafaktu v priemysle hudobnom. Oni jednoducho prespievali to, čo pri sledovaní tvrdého porna vidí divák na obrazovke. Predstava sledovania tvrdého porna, za ktorým sa v pozadí šinie táto muzika, či skôr texty, je katastrofálna. Sodoma Gomora.
K tvrdej muzike nemôže chýbať tvrdý piešťanský dialekt. Skvelý je hádam iba booklet, ktorý by hravo obstál v konkurencii svetových albumov. Ale nie je to na jeden album príliš málo? Fajn, chalani, sorry, ste fakt najlepší. Ale len pre svoju vrstvu. Mne, ako konzumentovi „skur*venej konzumnej muziky“ to jednoducho nesedí.
Rovnako, tak ako vy ďakujem svojej rodine a známym za to, že vo mňa verili a držali mi palce. Rovnako, tak ako vy ... No jednoducho máme toho dosť spoločného. Ja len všetkým ostatným, o ktorých si myslím, že robia niečo zlé, alebo majú trochu odlišný názor od toho môjho, nenadávam od svitu do mrku. Ehm, a ešte rovnako, tak ako vy, ďakujem Bohu, za to, že môžem robiť to, čo robím a že ma to baví. Hoci podľa vás som len „píííííp píííííp píííííp píííííp, píííííp“ novinár.

Vydavateľstvo: Sony Music/Bonton, 2004
Celkový čas: 63:09

01. Intro