Malá vzrastom, veľká spevom. Česká speváčka Anna K po dlhom čase opäť vystrčila svoje pazúry a zaútočila na domácu hudobnú scénu. A po dlhom čase to nebude len taký obyčajný záchvev.

Malá vzrastom, veľká spevom. Česká speváčka Anna K po dlhom čase opäť vystrčila svoje pazúry a zaútočila na domácu hudobnú scénu. A po dlhom čase to nebude len taký obyčajný záchvev. Prvý raz okúsila chuť slávy pri svojom debutovom albume, na ktorom spolupracovala s Jankom Ledeckým a Ladislavov Křížkom. Zaobstarala si ním hity ako Já nezapomínám, či Za tou zdí. Potom nastalo dlhé ticho.
Veľký prievan urobila v roku 1999 albumom Nebe, za ktorý získala niekoľko odborných cien. Ďalšie dva albumy sa na trhu objavili bez veľkého povšimnutia a zdalo sa, že Anna K odchádza do zabudnutia. Ibaže opak je pravdou. Maličká Luciana Krecarová (také meno nosí v občianskom preukaze) je späť a opäť okolo nej nastáva rachot. Prichádza v tej najlepšej forme, pričom si k spolupráci vybrala ľudí, ktorí odviedli absolútne geniálnu prácu.

Melodický rock jej neopísateľne sedí a album Noc na Zemi je plný takejto hudby. O hudbu i texty sa postaral Tomáš Vartecký a ak sa o ňom hovorilo ako o veľkom hudobnom profesionálovi, tak teraz tieto reči iba potvrdil. Na albume Anny K si dal neskutočne záležať a dotiahol ho do famózneho finále. Nie je tu jediné hluché miesto, jediná časť, ktorá by rušila či nudila. Nota za notou zapadá ako kľúčik do zámku. Toto je Anna K ako sa patrí.
Hudobná stránka je doslova famózna. Inak tomu však nie je ani pri textoch. Varteckému sa podaril husársky kúsok. Pesničky ako celok vytvárajú akýsi príbeh, ktorý má hlavu i pätu, úvod, jadro, záver. Treba sa do tých textov jednoducho započúvať a poskladať si z nich jednu úžasnú zhudobnené mystickú rozprávku. Anna K ako rozprávačka a speváčka v jednej osobe je bezkonkurenčná. Je tvrdá ako sa na rockovú hudbu patrí (dostala zo seba naozaj maximum) a zároveň príjemná a ženská ako sa patrí na poriadnu babu.

Prvé vydanie albumu (mimochodom už kompletne vypredané) vyšlo skutočne ako kniha. V zamatovom a modrom papierovo - látkovom tvrdom obale. Texty pesničiek sú v ňom zoradené ako kapitoly. Booklet je doplnený o veľmi príjemné a profesionálne fotografie, a samozrejme, nechýbajú ani všetky potrebné informácie. Album Anny K je vynikajúci na pohľad i na počúvanie. Speváčke sa dostalo dôvery, o akú sa môžu uchádzať i mnohé svetové hviezdy.
Náklady na výrobu tohto albumu museli byť obrovské a vydavateľstvo muselo ísť do rizika. Snáď však po vypočutí pesničiek pochopili, že to nebude až také riskantné.
Na albume je minimálne desať hitov. Speváčka jednoducho nesklamala dôveru, ktorú jej vydavateľ ponúkol. A ak sa oni postavili profesionálne k nej, tak sa určite ona postavila profesionálne k nim. Nie na všetkých albumoch cítiť takúto profesionalitu. Na tomto ju ale cítiť bezhranične. Nič tak dobré sa na domácej scéne už dlho neobjavilo.
Dovolím si tvrdiť, že viem, kto bude dominovať na budúcoročnom udeľovaní hudobných cien Anděl v Čechách. A právom. K tejto platni nie je viac čo dodať.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2004
Celkový čas: 42:05