Kde bolo, tam bolo, bol raz jeden princ, ktorý strašne miloval muziku a tak ju nielen skladal, ale spolu so záhradníkom i písal texty a sám si to všetko spieval.

Kde bolo, tam bolo, bol raz jeden princ, ktorý strašne miloval muziku a tak ju nielen skladal, ale spolu so záhradníkom i písal texty a sám si to všetko spieval. A hoci sa mu celé kráľovstvo posmievalo a neverili, že by s tou svojou hudbou mohol niekedy preraziť, opak bol pravdou. Princ Richard M., totiž raz napísal baladu, ktorá prerazila ďaleko za hranice kráľovstva. Dlho sa držala na špici hitparád a z princa sa stala hviezda. Aspoň na chvíľu. Bol to skutočne iba záchvev, krátky, ale intenzívny, ako keď sa minulý týždeň triasla zem na polovici Slovenska.
Jeden hit však otriasol i osudom princa. Už v živote sa mu nepodarilo napísať nič tak významné, aby sa z toho zbláznil celý svet. Ale našťastie sa z toho nezbláznil ani on sám. A hoci mu chýbal ďalší skutočný hit, neodradilo ho to a ďalej produkoval a skladal. Na istý čas sa však odmlčal a už sa zdalo, že sa nikdy viac nevráti. No opak je pravdou.

Píše sa rok 2004 a Richard Marx sa opäť pokúša prekročiť pomyselné hranice svojho kvázi kráľovstva a prichádza na trh s novými dvanástimi skladbami zoradenými na albume My Own Best Enemy. A čuduj sa svete, tento chlapík ešte určite nepovedal posledné slovo. Hoci už navždy ostane v povedomí poslucháčov ako spevák najtklivejšej balady storočia, on ide ďalej a tvorivý potenciál mu naozaj nechýba. Hudbu si skladá úplne sám a stále ňou má čo povedať. Treba sa na neho totiž prestať pozerať ako na speváka balád a pokúsiť sa v ňom nájsť i iné klady.
Čo keby tak spieval country? Nie! Metal? Nie! Folk? Nie! Ale dravý melodický rock mu skutočne sedí a tento chlapec si to uvedomuje. Uvedomuje si to rovnako ako fakt, že nie je predsa dôležité donekonečna skladať zamilované dojáky, ale že treba publiku ukázať i inú hudobnú tvár a dokázať im, že to, čo robím, viem robiť. A to, že svoju robotu naozaj robí poctivo, dokazuje Richard Marx na svojom albume až dvanásťkrát.
Klasický klavírový „cajdák“ by ste tu však hľadali ťažko. Ono, celkovo klavír ako hudobný nástroj a súčasť hudby tu síce zastúpený je, ale je tak potlačený do úzadia gitarami a bicími, že ho je veľmi ťažké rozpoznať. Napriek tomu však klobúk dolu. Skutočne dobrá pomalá pesnička sa dá urobiť i bez klavíra. Jasným dôkazom toho je Ready To Fly. Keby zostavovatelia playlistov prestali rozmýšľať o tom, že je to Richard Marx a dali radšej prednosť jeho tvorbe ako takej, majú v rotáciách jasný hit. Ale pozor! Toto nie je jediný ašpirant na hit na tomto albume. Ono to totiž hitmi zaváňa už pekne od začiatku. A to sú prvé pesničky na albume dosť dynamické a dravé, akoby ich Marx ani nevymýšľal. No a takto to pokračuje až do konca. Na to, že sa na scéne objaví raz za čas a v podstate už nikoho nezaujíma, tento album je absolútnym prekvapením a istou známkou kvality.

Tvorcovia sa snáď mohli trochu viac pohrať s bookletom. Aspoň titulná strana, na ktorej spevák vyzerá akoby ho fotili z prichádzajúceho rýchlika, vyzerá tak, že zaujme. Inak vnútro je dosť úbohe a smutné. Farby sú chladné a chýbajú akékoľvek fotografie, ktoré by ho trochu rozveselili. Našťastie sú k dispozícii aspoň texty. Booklet je však detail, ktorý nič nezmení na tom, že album ako celok je vynikajúci.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2004
Celkový čas: 51:34

01. Nothing Left To Say