Support Lesbiens, kapela od vedľa. Zoskupenie, ktoré na prvý pohľad nejaví známky slovanstva. Presvedčivo mäkká britská angličtina Kryštofa Michala, prirodzená ľahkosť bytia členov kapely, šikovné videoklipy, a v neposlednom rade nielen prísluchovo počúvateľná hudba.

Support Lesbiens, kapela od vedľa. Zoskupenie, ktoré na prvý pohľad nejaví známky slovanstva. Presvedčivo mäkká britská angličtina Kryštofa Michala, prirodzená ľahkosť bytia členov kapely, šikovné videoklipy, a v neposlednom rade nielen prísluchovo počúvateľná hudba. To je prepracovaná taktika, pod rúškom ktorej sa odrazu Support Lesbiens narodilo aj na našom hudobnom trhu, aj keď momentálne s menším personálnymi plastikami, ktoré so sebou určite prinesú aj nový vietor.
Support Lesbiens ako značka zastáva vrchol v rebríčku súčasnej česko-slovenskej hudobnej scény. Popkultúrne sprievodné javy ako - poslednou módou starostlivo budovaný ležérny a zároveň značkový image neponechaný nálade a náhode, extravagantné Michalove účesy dopĺňajúce jeho dobrácku, a pravdepodobne nestarnúcu tvár nielen vo videoklipoch, vytvárajú veselé spoločenstvo, ktoré je doposiaľ aj u našich českých susedov svojou kvalitou kvantitatívne poslabšie zastúpené.

Midlife prichádza ako piaty v poradí po albumoch So What?, Medicine Man, Regeneration? a Tune Da Radio. Momentálne v éteroch pulzuje vcelku úspešne pieseň Cliché, a určite neostane len pri nej, pretože tento album ponúka dostatok skladieb s potenciálom možného hitu a šancou príjemne prekvapiť každého, kto skupinu doposiaľ nepozná (mňa osobne pred pár rokmi šokovali svojím pôvodom pri prvom vzhliadnutí videoklipu Bet My Soul dokonale :).
Midlife možno sprvoti zaskočí svojou pokojnou náladou (plačlivá gitara v Telephone mi napr. pripomenula aranžmány od Sade, absurdné, že?) ale v konečnom dôsledku každá zo skladieb v sebe ukrýva a regeneruje istú dávku divokosti prvotného tvrdšieho razenia, ktorá albumu spolu s jedinečným speváckym prejavom zaisťuje známy rukopis.
Texty sú, ako ináč, hravé, ironické (She Lives In Man) a apelujúce (Drift Off Sober) zároveň. Úvod Fameless pripomína 80. roky, po chvíli sa však vysporadúva so súčasným štýlom a udivuje tým, že aj text ako „I have landed on the top of your skin, I have felt in love with you“ nevyznieva v ich prevedení pateticky. Záverečná Desire je natoľko pozitívna, že prinúti balansujúceho cestujúceho v autobuse po nečakanom zabrzdení vodiča len k úsmevu a zastaví spŕšku želaných nadávok.

Booklet albumu predstavuje plagát štvorcového formátu, ktorý je na 3x poskladaný do požadovanej veľkosti. Z vonkajšej strany pripomína 3 vedľa seba stojace semafory, ktorých oči majú sýte krikľavé a veľmi hravé farby. Nejde teda o klasickú knižku, v ktorej možno listovať. Vnútorná strana obsahuje texty, a aj keď sa to na prvý pohľad nebude možno zdať, sú písané veľmi prehľadne, a hlavne v poradí. Obal pôsobí dosť jednoducho na bielom podklade, ale obsah média ho plne dopĺňa.

Midlife je veľmi príjemným hudobným počinom, ktorý len potvrdzuje, že Support Lesbiens aj po 12 rokoch od svojho vzniku nadobudnutou profesionalitou nepodceňuje poslucháčsku základňu. A ja som veľmi rada, že zakaždým, keď ich kdesi začujem, na chvíľu pozabúdam, že bývajú len opodiaľ „vo vedľajších dverách smerom mierne na západ“.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2004
Celkový čas: 47´13´

1. You Are My Star