Legenda je späť a dokonca i so splneným snom. Sám Meky totiž povedal, že to, že po dlhoročnej a úspešnej kariére vydáva živú nahrávku, je pre neho istým splneným snom.

Legenda je späť a dokonca i so splneným snom. Sám Meky totiž povedal, že to, že po dlhoročnej a úspešnej kariére vydáva živú nahrávku, je pre neho istým splneným snom. Tak snívajme s ním. V podstate však ide o akýsi ďalší Best off album, ktorých má tento spevák vo svojej diskografii viac než dosť.

Je jasné, že tento umelec má stále čo mapovať, ale aj tak by sa mnohí jeho priaznivci viac potešili novému radovému albumu. No i napriek tomu, že ide o výberový album, je špecifický a veľmi príjemný.
Zažiť samotného Žbirku na koncerte je zážitkom, na ktorý sa nezabúda. Príjemná atmosféra, dobrá nálada a hity, ktoré si pospevuje niekoľko generácií. Inak tomu nie je ani na tomto albume. Až sedemnásť nezabudnuteľných hitov. A to sa tu samozrejme mnohé ani nevošli. Na koncertoch sa mnohé známe veci hrajú v úplne nových, veľmi zaujímavých a nikde nezaznamenaných podobách. A práve to je výhodou živých albumov. Že i takéto verzie sa nakoniec zaarchivujú a sú k dispozícii pre poslucháčov. I Žbirkove hity znejú v koncertnej podobe trochu inak ako v origináli a sú tak zaujímavé.
Zo živej nahrávky najviac poteší nová verzia piesne Cesta zakázanou rýchlosťou (originál z albumu Sezónne lásky z roku 1982), ktorú si na koncerte v pražskej Lucerne, kde bol koncert zaznamenaný „odbubnoval“ Mekyho syn David. Zaujímavá je i zmes hitov, ktoré sa na koncert nevošli vcelku, no interpret si ich pripomenul aspoň takto. Je len škoda, že ide presne o ten istý mix, ktorý vyšiel začiatkom deväťdesiatych rokov na asi poslednej malej platni, ktorá sa objavila na našom trhu. Meky mohol k nemu pridať pár pesničiek navyše.
Na živej nahrávke sa dajú často spozorovať všetky interpretačné chyby spevákov. Ono totiž vydať živú nahrávku je istým rizikom, istým odhalením spevákových nedostatkov. Žbirkovi však nič také nehrozí. Intonačne je perfektný a poslucháč týmto albumom dostáva presne to, čo od neho očakáva. Žbirku ako speváka – profesionála, s nespočetným množstvom hitov. Je len trochu na škodu veci, že Meky siahol prevažne po pomalých skladbách. Profesionál však dbá i na to, aby publikum na koncerte nezaspalo a pomalé skladby niekoľkokrát preloží rýchlymi hitmi. A Žbirka je profesionál, takže použil presne tento postup. Album teda nenudí a je vskutku zaujímavý. Jediné, čo tu trochu chýba sú Mekyho slovné hračky, ktorých je na koncertoch vždy niekoľko a celkovú atmosféru vždy oživia. Meky je totiž veľmi dobre známy svojím svojským humorom.
Album doplňujú dve novinky a jedna je zaujímavejšia, než druhá. Skladbu Follow Me práve Žbirka počul v exkluzívnej premiére na pražskom koncerte Paula McCartneyho, kde mu ju Paul zahral, keď sa s ním Meky stretol. Miro neváhal a požičal si ju na svoj nový album. Druhou skladbou je duet s dcérou Lindou, Lásky bezbranných. Jeden z posledných a samozrejme famóznych textov Joža Urbana. Linda sa zhostila úlohy speváčky na výbornú, text akoby jej bol písaný na telo. Vyznela omnoho lepšie, než ktorákoľvek profesionálna speváčka. Jej roztomilé „račkovanie“ dáva pesničke istý, nezameniteľný šmrnc.

Jednou z málo vecí, ktoré sa dajú tomuto albumu vytknúť je jeho booklet. Celkové spracovanie pôsobí, akoby tento živý záznam bol bratom predošlého výberového albumu 1993 – 2003 z minulého roka. Fotografia na zadnej strane je úplne totožná, chýbajú fotografie z koncertu. Nie je tu ani zaradený McCartneyho text. Ten Urbanov (spolu s potrebnými informáciami) našťastie nechýba.
Vcelku však ide o veľmi príjemný album, ktorý vychádza zároveň i vo forme DVD, kde má divák možnosť vzhliadnuť okrem koncertu i bonusovú časť, ktorá ponúka desať videoklipov, ktoré mapujú Mekyho kariéru za posledné roky.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2004
Celkový čas: 70:55

01. 22 dní