Bol raz jeden sympatický blondiak, ktorý sa tváril veľmi pokorne a neustále sa klaňal publiku. Škoda len, že za chrbtom nosil večne nabitú zbraň, ktorú sa nikdy neštítil použiť.

Bol raz jeden sympatický blondiak, ktorý sa tváril veľmi pokorne a neustále sa klaňal publiku. Škoda len, že za chrbtom nosil večne nabitú zbraň, ktorú sa nikdy neštítil použiť. A tak vzniklo niekoľko krvavých obrázkov, ktoré celkom zaujímavo dopĺňajú booklet najnovšieho albumu tohto blondiaka. Neskutočná krvavá dráma v sále divadla. To sú fotografie na najnovšom albume Eminema. Strašný chaos a krvavé škvrny i na bielom papieri bookletu, a to aj na stránkach, kde fotky ani nie sú.
Nebol by to Eminem, aby nešokoval. A opäť mu to vyšlo.
Keď som už začal bookletom, tak dokončím, že je veľmi profesionálny, nechýbajú texty a všetky potrebné informácie. Všetko je na vysokej profesionálnej úrovni. A dovolím si tvrdiť, že tá posledná veta sa netýka iba bookletu.

Nový album Eminema je veľkým prekvapením ako celok. Ak to bol doteraz interpret, ktorý na svoje albumy vložil dve – tri skladby, ktoré sa dali použiť na single a zvyšok bol materiál pre zasvätených fanúšikov (tvrdý rap), tak tento raz je to inak. Na albume je dvadsať trackov (vrátane rôznych, niekoľkosekundových vsuviek) a drvivá väčšina pesničiek je ašpirantom na jasný hit. Toto už nie je ten starý Eminem, ktorý spôsobom sebe vlastným túži vykričať svetu všetky jeho nešváry. Tento Eminem vykrikuje nešváry svetu tak, že je to celkom stráviteľné a dokonca sa to príjemne počúva.
Hudba je zábavná a melodická, viem si celkom dobre predstaviť ako sa pri nej rozbieha celkom dobrá zábava. Eminem je totiž stráviteľnejší, než kedykoľvek predtým a dovolím si tvrdiť, že Encore je jeho najlepší album, aký doteraz vydal. Komercia? Ale kdeže! To by si predsa tak tvrdý chlap ako Eminem nedovolil. Alebo predsa? Samozrejme!
Tento album je viac komerčný ako všetko to, čo Eminem doteraz urobil dohromady. Tomuto sa hovorí maximálne prispôsobenie potrebám hudobného trhu. Ibaže práve v prípade Eminema to akosi vôbec neprekáža. Treba dodať, že hoci ide o komerciu, je to veľmi stráviteľné a kvalitné. Ak už sa totiž raz Eminem odhodlal urobiť komerčný album, presne si stanovil hranice, kam až je ochotný zájsť. Pokiaľ to vypovedá aspoň kus z jeho osobnosti a odkiaľ by to už bol gýč. A dôležité je, že hranicu gýču na albume Encore ani na moment neprekročil.
Album sa nesie v profesionálnej rovine a nadchne tak všetkých priaznivcov tohto speváka ako i obyčajných spotrebiteľov populárnej hudby, ktorí ho poznajú nanajvýš zo singlov v rádiách.
Samozrejme, Eminem ani na tomto albume nezabudol, že najlepším útok na vrchol hitparád je škandál. Či už je to škandálny videoklip, v ktorom sa naváža do Michaela Jacksona či Madonny, alebo sú to texty skladieb, v ktorých si ani náhodou neberie servítky pred ústa. Takže hoci to v globále vyzerá celkom nevinne, je to teda dosť silný nárez. V každom prípade je to však prvý raz počas Eminemovej existencie, čo k jeho tvorbe nemám najmenšiu výhradu. Dokonca som sa pristihol pri tom, ako sa Encore už niekoľkokrát obracia v mojom prehrávači a vôbec mi to neprekáža. Práve naopak. Stále v tom nachádzam niečo zaujímavé.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2004
Celkový čas: 77:05

01. Curtains Up