„Všetky skladby sme dali dohromady veľmi rýchlo. Nikdy som Tommymu ani Johnovi presne neukázal, čo vlastne budeme nahrávať. V skratke som im prehral melódiu a oni sa hneď chytali.

„Všetky skladby sme dali dohromady veľmi rýchlo. Nikdy som Tommymu ani Johnovi presne neukázal, čo vlastne budeme nahrávať. V skratke som im prehral melódiu a oni sa hneď chytali. Vždy som chcel, aby nahrávka zachytila skladbu len čo si ju párkrát prehráme - tak aby sme zostali čerství a z našej hry bolo stále cítiť to počiatočné vzrušenie.“
Hudba Johnnyho Wintera bola vždy postavená viac na prežitku a technickej schopnosti (hraničiacej s virtuozitou) okamžite pretlmočiť svoje pocity do tónov, než na umení kompozície či aranžérskych trikov. Winter patrí k výrazným osobnostiam, ktoré koncom šesťdesiatych rokov dovŕšili bluesrockovú revolúciu a práve platňa Second Winter v mnohom osvetlila cesty, po ktorých sa zanedlho vydali ďalší hudobníci, aby potvrdili existenciu fenoménu texaského blues.
Winterov druhý album s viacvýznamovým názvom Second Winter vyšiel v októbri 1969 ako 2LP o troch stranách. Hudobníci nahrali viac materiálu, než sa v tej dobe zmestilo na jednu vinylovú platňu, všetky skladby však považovali za hodnotovo vyrovnané a nechceli, aby poslucháči o ktorúkoľvek z nich prišli. Tak vznikla rarita – dvojalbum s jednou prázdnou stranou.
Firma Columbia vydala prednedávnom obohatenú reedíciu tohto albumu. Prvý disk obsahuje okrem pôvodných jedenástich skladieb z dvojalbumu Second Winter ešte dve doposiaľ nevydané štúdiové nahrávky, taktiež z roku 1969 – Early In The Morning a inštrumentálnu verziu Ray Charlesovskej skladby Tell The Truth. Dvadsaťpäťročný Johnny ho nahral, spolu s bratom Edgarom Winterom – hráčom na klávesy a saxofón, basistom Tommym Shannonom a bubeníkom Johnom Turnerom. Hudobníci boli v štúdiu ešte stále plní eufórie z ich zásadného vystúpenia na festivale vo Woodstocku, ktoré predchádzalo nahrávaniu. „Explózia mladej kultúry koncom šesťdesiatych rokov bola úžasná. V tej dobe sa všetko menilo tak zásadne a rýchlo. Bol to pre nás ten najlepší čas, kedy sme mohli vstúpiť na scénu a hrať tak, ako sme skutočne aj hrať chceli.“
Obsahom druhého CD je koncert z roku 1970 zaznamenaný v londýnskej Royal Albert Hall – jednej zo zastávok počas európskeho turné skupiny. Prítomnosť publika je pre daný druh muziky citeľným povzbudením, ktoré sa prejavilo na ešte väčšej vitalite hráčov. Bol to basgitarista Tommy Shannon, ktorý namiesto termínu bluesrock začal presadzovať skôr Power Blues - „hráme blues so silou a energiou rokenrolu.“ Tie isté slová mohol Sannon použiť bezo zmeny aj o desať rokov neskôr ako člen Double Trouble - sprievodnej skupiny jedného z dedičov Winterovho odkazu, Stevie Ray Vaughana. I keď Vaughan sa spája hlavne s hviezdnejším Hendrixom, dvojalbum je presvedčivým dôkazom že s Winterom toho mali spoločného viac než jedného basgitaristu, rodný Texas a tetovanie na hrudi.
Johnny Winter nezaháľa ani dnes. V júny minulého roku mu po osemročnej odmlke vyšiel nový album I´am A Bluesman. Hosťoval na ňom aj hráč na klávesové nástroje Reese Wynans známy zo skupiny Double Trouble Stevieho Ray Vaughana. Winterovi neubudlo energie ani v šesťdesiatke, ale zároveň ukazuje že už vie aj spomaliť.

Vydavateľstvo: Columbia/Sony Music-BMG
Žáner: Blues
Štýl: Power Blues, Blues-Rock, Rock