Keď dochádzajú pôvodné nápady, interpreti zväčšia siahnu po tvorbe svojich slávnejších kolegov, prepracujú ju a vyprodukujú „nový“ album.

Keď dochádzajú pôvodné nápady, interpreti zväčšia siahnu po tvorbe svojich slávnejších kolegov, prepracujú ju a vyprodukujú „nový“ album. Väčšinou sa to považuje buď za krádež, alebo to pre interpreta znamená istý výsmech. Ak sa to však urobí inteligentne a najmä kvalitne, tak potom to nie je až také hriešne. A Petr Muk spĺňa všetky tieto atribúty. Vo svojom repertuári má už niekoľko cover verzií. Vždy však boli urobené s láskou a vo finálnom výsledku z nich bol vždy hit. Muk totiž vie ako na to. Na scéne pôsobí už x rokov a má za sebou pôsobenie v skupinách, ale i úspešnú sólovú dráhu. No a nesporne je to aj výborný muzikálový spevák. Nové albumy našťastie nevydáva každý rok a tak asi nie je ani možné sa ho prejesť. So svojím zamatovým hlasom sa uchytí úplne všade a je vhodný tak do rozhlasového éteru ako i do veľkých zábavných programov.
Jeho nové produkty sú vždy prijímané s veľkým očakávaním a len málokedy sklamú. Inak tomu nie je ani v prípade najnovšieho mini albumu Oh L´Amour. Petr Muk tento raz nechal pôvodnú tvorbu za dverami svojej izby a siahol po osvedčenej klasike skupiny Erasure. Sám sa vyjadril, že si tak splnil ďalší sen, keď mohol naspievať ich veľké hity. Pred pár rokmi, ešte ako šéf formácie Oceán dokonca strávil s Erasure nejaký čas ako „predskokan“ na ich koncertnom turné. Hovorí sa tomu nemalý úspech. A napriek tomu Muk stojí nohami pevne na zemi, nevyvoláva zbytočné škandály a aj drogové excesy, ktoré sa okolo neho údajne krútia, inteligntne a s rozvahou vyvracia. Akoby ani nepatril do šoubiznisu. Tichý, skromný, kamarátsky a navyše veľmi dobrý spevák. Ak sa raz Muk rozhodne, že na svojom albume naspieva pesničky Erasure, tak nič nenechá na náhodu. Vzhľadom na fakt, že má minimálne o tretinu roboty menej, keďže hudbu má už zloženú, môže preložiť svoj perfektcionalizmus na texty a samotný speváky výkon. A nikde nezávahal ani sekundu.
Po hudobnej stránke nie je čo riešiť. Ide predsa o osvedčené evergreeny, ktoré už stihol preveriť čas. Našťastie Muk nevybočil zo zabehnutej línie a hudobného podkladu sa drží zubami – nechtami, čo je jeho veľké plus. Zmeny v hudbe sú doslova minimálne.
O Petrovom speváckom výkone hádam netreba príliš veľa diskutovať. Je to osvedčený spevák s príjemným hlasom, s ktorým dokáže divy. Je podmanivý a veľmi ľahko sa vkradne do každého ucha. Snáď neexistuje konzument populárnej hudby, ktorý by Muka niekedy nezachytil. Či už náhodou, prostredníctvom éteru, alebo ako fanúšik, ktorý si doma v poličke na CD ukladá jeho výborné albumy. Po speváckej stránke je i tento raz Mukov album výnimočný.
V textoch sa „vybláznil“ Jan Dvořák. Priznávam bez mučenia, že netuším pre koho okrem Muka ešte píše. Myslím si však, že Muk ho hravo uživí. Tento muž dokázal, že čeština je skutočne veľmi ohybný jazyk a do jednotlivých melódií sa vpasoval ako absolútny profesionál. Niet mu čo vytknúť. Samozrejme, že texty sú o láske. Ale ťažko by chcel niekto od Muka počuť protest song o ozónovej diere. A vedia to obaja. Spevák i textár. Vyšlo im to jednoducho bravúrne.
O tom, že je Muk profesionál a má za sebou vydavateľa, ktorý si ho váži, svedčí i výborný booklet. Fotografie vznikali v Londýne, meste hudby, kde pôvodne vznikli i originály pesničiek, ktoré si Muk na album požičal. Z bookletu dýcha Londýn celou svojou krásou i nezameniteľnou londýnskou atmosférou, za čo majú tvorcovia tohto albumu jedno súkromné plus odomňa navyše. Ibaže oni ho vlastne ani nepotrubujú. Tomuto albumu totiž nie je čo vytknúť. Snáď iba to, že je na ňom len päť skladieb a tri remixy. Netrvá ani pol hodiny a to je, zvlášť v prípade Petra Muka, pekelne málo. Beriem to však ako takú perličku predtým, než Peter dobehne s novým pôvodným albumom, plným skvelých hitov. Ak je toto predjedlo, tak Muk ním opäť potvrdil, že je výborný kuchár a ja len dodávam, že keby sa bol narodil v inej zemi, je z neho svetová hviezda.

Vydavateľstvo: Monitor/EMI, 2004
Celkový čas: 28:20

01. Oh L´Amour