No, revolúciu tento album síce určite nespôsobí, ale ... Spomínate si ešte na prvý album tejto slovenskej retro formácie z roku 2003? Narýchlo pozliepané umenie, niekoľko česko – slovenských hitov preodetých do nudného tanečného kabátu a najmä chabé výkony Martiny Ostatníkovej.

No, revolúciu tento album síce určite nespôsobí, ale ... Spomínate si ešte na prvý album tejto slovenskej retro formácie z roku 2003? Narýchlo pozliepané umenie, niekoľko česko – slovenských hitov preodetých do nudného tanečného kabátu a najmä chabé výkony Martiny Ostatníkovej. Umelecká hodnota žiadna a komerčná záležitosť na akú sa nezabúda. Samozrejme, v tom najhoršom slova zmysle. Ale čím horšie a gýčovejšie, tým sa to lepšie predáva. A tak netrvalo dlho a Starmánia sa vracia.
Strach ma premohol pri vkladaní nosiča do prehrávača. Obavy z ďalšieho slovenského nudného hudobného projektu, na ktorom ďalšia dávka populárnych a známych hitov prežíva neopísateľnú potupu. Zvlášť, keď sa medzi štrnástimi skladbami objavili i také osvedčené veci ako Po schodoch, Nervózna família, či 22 dní. Pochované legendy, pomyslel som si. Ibaže ono je to po roku všetko trochu inak. Ak sa pred rokom aj samotní aktéri s hrôzou vyjadrovali o svojom debutovom projekte, tento raz z albumu cítiť, že ho nenatočili za jednu noc.
Prekvapivé sú najmä aranžmány jednotlivých skladieb. Tvorcovia upustili od kalerábových diskotékových odrhovačiek a urobili moderný pop, kde – tu dokonca premiešaný aj jemným rockom. To bolo prvé príjemné prekvapenie. Pesničky majú v novom kabáte šmrnc a znejú súčasne, hoci ani originálom čas na kvalite v žiadnom prípade neubral. To robia práve takéto projekty, ale Starmania je v tomto prípade príjemnou svetlou výnimkou. Prekvapili i obaja speváci. Z Mariny Ostatníkovej mám v ostatnom čase (teda pri počúvaní tohto CD) pocit, že sa jej zo seba podarilo dostať maximum a jej hlas neznie v tých pesničkách tak nudne jemne, ale dokonca je miestami príjemne dravý. Bravo, Martina! O kvalitách Maťa Máčeka snáď nepochybuje nikto. Mnohí skôr pochybovali, že sa dal nahovoriť na takýto pochybný projekt. A hoci to prvý raz nevyšlo, tentokrát sa do toho Maťo vložil rovnako celý a na tých pesničkách je to cítiť. Samozrejme, je to komerčný projekt, ktorý ide dobre na odbyt, ale tento raz je i príkladom toho, že aj takáto vec sa dá urobiť celkom príjemne a s rozumom.
Veľmi dobrý je i výber jednotlivých skladieb. Veľmi silná štrnástka je zoradená na albume tak, že vôbec nenudí. Práve naopak, každá ďalšia pesnička preberá poslucháča k novému zážitku. Viem, že tomuto albumu najviac „ublížia“ ruky mládeže do 20 rokov, ale práve im je predsa takáto produkcia určená. Tak na čo váhať a čo tomu vytýkať? Snáď len to, že Martina, ak chce spievať po česky, mala by sa s týmto jazykom ešte poriadne popasovať. Zvlásť v skladbe Zamilovaná od Lenky Filipovej veľmi okato vyniká jej nedokonalé „ř“.
Trochu viac popracovať sa dalo aj na booklete, ktorý je veľmi nekvalitný, strohý a navyše odpudzujúco zelený. Fotky, na ktorých dominuje Martina a zoznam skladieb a ich autorov s menami ich nových spasiteľov je pramálo i na Slovenské pomery. Neubránim sa však tomu a priznávam, že Starnmania ma tento raz milo prekvapila a dokázali, že sú skutoční profesionáli, ktorí sa vedia so svojou robotou popasovať a aj z gýčovo vyzerajúceho titulu dokážu vytvoriť celkom stráviteľné dielko. A za to všetko im patrí jedno veľké plus. Hor sa na parket, retro diskotéka začína!

Vydavateľstvo: Monitor / EMI, 2004
Celkový čas: 46:05

01. Chytila jsem na pasece motýlka