Každý hudobný fanúšik má svoj hudobný sen. Kúpiť si starú praskajúcu platňu na CD, alebo vidieť koncert svojho idolu priamo pred pódiom. Nie som výnimkou.

Každý hudobný fanúšik má svoj hudobný sen. Kúpiť si starú praskajúcu platňu na CD, alebo vidieť koncert svojho idolu priamo pred pódiom. Nie som výnimkou. A hoci sa mi postupne niektoré hudobné sny plnia, ešte sú také, ktoré som si nesplnil. Napríklad zažiť naživo Madonnu. A ešte jeden. Zažiť naživo Talianku menom Gianna Nannini. Tento sen ma prepadne vždy intenzívnejšie vtedy, keď sa na trhu objaví jej nový album. Na nich totiž zisťujem, že táto dračica je ako víno – čím staršia, tým lepšia. Jej nápady majú grády, jej hlas je hromový, jej spev privoláva zimomriavky na tele. Inak tomu nie je ani v prípade jej najnovšieho albumu Perle.
Posledný radový album vydala Gianna Nannini v roku 2002. Na platni Aria predviedla modernú dravú rockovú muziku so svojím špecifickým hlasom naozaj unikátne. Po dvoch rokoch prichádza táto stálica populárnej hudby s novým albumom. No s novým ... Jej priaznivci (a viem, že ich v Česko – Slovensku nie je málo, však sme boli na nej odchovaní ...) na ňom nájdu staršie hity, ale ... Gianna si veľmi dobre uvedomila, že výberových a koncertných albumov má už naozaj dosť a ak chce opäť prísť s nejakým výberom, nesmie byť tuctový a musí niečim zaujať. Ibaže by to nebola Gianna, aby neprišla s vynikajúcim nápadom. Staré pesničky odela do nového kabátu. A ten určite nevyberala v žiadnom zapadnutom „sekáči“. Pesničky sú v mnohých prípadoch ako nové, jednoducho sa dajú spoznať iba podľa notoricky známych textov, alebo až po dlhšom počúvaní. Klobúk dolu pred touto prácou. Na platni dominuje klavír. Zastúpený je však kompletný orchester. To napovedá, že speváčka prišla skôr s klasickou podobou svojich pesničiek a i zo známych rockových či diskotékových hitov urobila skladby, ktoré by sa dali kľudne hrať na komornom predstavení v divadle.
Nádhera klasickej hudby v spojení s netuctovým hlasom tejto speváčky vytvárajú naozaj unikátny komplet. Zo svojho posledného hitu Aria, ktorý v pôvodnej verzii mnohí porovnávali s tvorbou Green Day urobila Gianna na albume fantastickú komornú skladbu, pri ktorej behá mráz po chrbte. A takýchto skladieb je na albume trinásť. V tomto prípade nikomu neprekáža, že v podstate ide len o ďalší výber najväčších hitov. Ono to tak totiž vôbec nevyzerá. Najsilnejšou skladbou na albume je bezpochyby pesnička Amandoti, ktorá minimálne v rodnom kraji speváčky prevalcuje hitparády. Album dopĺňa príjemný, kreslený booklet, v ktorom nechýbajú absolútne žiadne dôležité informácie. Vynikajúci projekt.
V čase železnej opony bola Gianna Nannini speváčkou, ktorá mala otvorené dvere i v našom éteri. Jej skladby má v repertuári niekoľko českých speváčok. Po revolúcii však rádiá odstavili taliansku hudbu bokom. Stále sa držia jedine Ramazzotti, Zucchero a mladučký Tiziano Ferro. A tak sa môže zdať, že Gianna už ani neexistuje. Našťastie, táto speváčka je stále produktívna a každé dva roky vydáva album. Bohužiaľ, u nás k dostaniu len cez internet a aj to s veľkými problémami. Stačí však zájsť do susedného Rakúska a je to bez problémov. Našťastie. A práve preto verím, že práve u susedov sa mi raz splní ďalší hudobný sen a zažijem Giannu naživo. Musí to byť ešte ohromnejšie, než ju počuvať doma z CD.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2004
Celkový čas: 53:12

01. Notti Senza Cuore