Nie, ani náhodou to nie je prvý výberový album austrálskej speváčky. Ale jednoznačne ide o najkomplexnejšiu skladačku v jej hudobnej histórii.

Nie, ani náhodou to nie je prvý výberový album austrálskej speváčky. Ale jednoznačne ide o najkomplexnejšiu skladačku v jej hudobnej histórii. Prirodzená, pekná, veľmi sexy speváčka, herečka a modelka, ktorá vám za milión dolárov príde zaspievať aj do obývačky, vydáva svoje najväčšie hity na dvojalbume Ultimate Kylie, doplnené o dve hudobné novinky.
Chytľavá skladba I Believe In You už veselo znie rozhlasovým éterom a na Giving Up pravdepodobne ešte len príde vhodný čas. A čo ten zvyšok? Ten už veľmi dobre poznajú všetci hudobní konzumenti. Kylie Minogue je totiž na hudobnej scéne elementom, ktorý sa nedá prehliadnuť. Poznajú ju všetci, zanietení hudobní priaznivci a jej obdivovatelia každého veku (usudzujem podľa toho, že celkom nedávno sa do nej zbláznil i môj 63 ročný ujo), ale i tí, ktorí hudbu používajú iba ako kulisu. Kylie sa jednoducho nedá prehliadnuť (ani napriek tomu, že je taká štíhla, až je takmer priesvitná).
Kariéra tejto Austrálčanky by sa dala rozdeliť na niekoľko etáp. Veľmi úspešné počiatočné obdobie, keď skončila v obľúbenom seriáli Susedia, a keď začala spievať. Písal sa rok 1987 a Kylie svojimi lacnými diskotékovými šlágrami dobyla celý svet. Toto niekoľkoročné, veľmi plodné a neopísateľne úspešné obdobie mapuje speváčka na prvom CD svojho unikátneho výberu. Po niekoľkých rokoch si však povedala, že bolo dosť kalerábov a kolotočovej hudby a chcela robiť niečo vážne. Zmenila producentov a vydala album s pesničkou Confide In Me. Ja osobne pokladám tento album za najinteligentnejší v celej tvorbe tejto speváčky. Bol náročný, temný a výborný. Vtedy presvedčila i mňa. Alebo ako sa zdá, iba mňa. Keď ju svet vyhodil dverami, pokúšala sa vrátiť oknom s ukradnutým imidžom Madonny. Stále však ostávala v jej závese a nestačila jej. Jej priaznivcom to však stačilo na to, aby jej dali príležitosť k stráveniu posledného dúšku živej vody. Na to, aby mohla vstať z popola musel prísť Robbie Williams, naspievať s ňou duet Kids a vyprodukovať jej album, ktorý ju vrátil späť na výslnie. A od toho času to s Kylie išlo opäť veľmi rýchlo hore. Čo album to úspech, čo singel, to najvyššie miesta hitparád, čo videoklip, to pastva pre oči. Toto obdobie je zmapované na druhom nosiči.
Medzi jednotlivými platňami je citeľný zvukový rozdiel a dá sa nádherne a nekomplikovane spozorovať akými vývojovými etapami Kylie prešla. Prvé CD znie lacno tanečne – klasický pop 80-tych rokov. Typický zvuk producentského tria S-A-W (Stock – Aitken – Waterman), ktoré si v tom čase híčkalo nielen Kylie, ale i jej chvíľkového druha Jasona Donovana (kde je dnes?). Druhé CD je síce tiež tanečné, no zvuk je omnoho modernejší, dravší a zaujímavejší. Spomínaná skladba Confide In Me absolútne nezapadá do rámu ostatných skladieb (no pre mňa aj tak ostane najlepšou).
Kylie mala vo svojej kariére veľké šťastie na ľudí, čo s ňou spolupracovali. Možno ju okrádali, možno si mysleli, že je naivná bábika, ktorá ničomu nerozumie. Kylie má však za sebou plodnú kariéru a ak nečakane nevyskočí z tohto poriadne dobre rozbehnutého vlaku, čaká ju džungľou šoubiznisu ešte poriadne dlhá cesta. Album ponúka i slávne duety s Jasonom Donovanom, Robbie Williamsom, či Nickeom Caveom.
Celá táto paráda je odetá do veľmi kvalitného bookletu. A kvalitný nie je iba preto, že je vytlačený na luxusnom papieri, ale najmä kvôli z fotografií poskladaným leporelám, skvelému sprievodnému slovu o Kylie, a tiež všetkým dôležitým informáciám o všetkých pesničkách. Výborné. Kompletný unikát vychádza i v obrazovej forme na rovnomennom DVD doplnenom o texty všetkých pesničiek a záznam z odovzdávania Brit Awards, kde Kylie predviedla najmä svoje telo v skladbe Can´t Get Blue Monday Out Of My Head. Príjemnú zábavu.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2004
Celkový čas: CD1: 51:43, CD2: 69:37

CD 1: