Má sladkých dvadsať a na svojom konte nejedno trápenie a nejeden úspech. Možno ešte nič netušila o nástrahách skutočného života, keď musela zvádzať boj so zákernou rakovinou.

Má sladkých dvadsať a na svojom konte nejedno trápenie a nejeden úspech. Možno ešte nič netušila o nástrahách skutočného života, keď musela zvádzať boj so zákernou rakovinou. Našťastie – úspešne. I to z nej urobilo ženu, ktorá okamžite prehodnotila všetky životne dôležité veci a pochopila, čo chce robiť, a čo je pre ňu dôležité. Hudba a herectvo. Mladá Austrálčanka robí profesionálne oboje a tak sa o nej právom hovorí ako o nástupkyni Kylie Minogue. A právom. Majú toho totiž veľmi veľa spoločné. Aj Delta sa preslávila účinkovaním v nekonečnej mydlovej opere Susedia a odtiaľ jej cesty viedli na hudobné pódiá. Svoj debutový album Innocent Eyes vydala v roku 2003 a ťažila z neho ešte celkom donedávna. Viac ako milión predaných nosičov, päť singlov na prvých miestach hitparád. Ako debutujúci umelec prekonala i samotnú Kylie. A jej ťaženie ešte ani zďaleka nekončí.
Delta prichádza s novým albumom a útok sa môže opäť začať. Album Mistaken Identity prináša dvanásť nových pesničiek a dva bonusy navyše. Veľmi jednoduché, príjemné a najmä pomalé skladby, ktoré nikoho neurážajú a ani nenudia. Je to priam rozprávkový album, ktorý pôsobí veľmi príjemne a teplo najmä v týchto mrazivých dňoch.
Mladá austrálska speváčka nenechala nič na náhodu. Všetky pesničky odspievala absolútne profesionálne. Po interpretačnej stránke je z nej dávno zrelý jedinec, ktorý ponúka vo svojich pesničkách pohodu, dobrú náladu, dosť melanchólie, ale najmä radosť z toho, že môže širokej verejnosti ponúknuť presne to, čo od nej očakáva a môže dať svetu to, čo robí najradšej. Hoci je tento album absolútne pomalý, ani náhodou nie je únavný. Práve naopak. Pôsobí veľmi príjemne a lahodne a veľmi dobre sa počúva naozaj pri každej príležitosti. Či v aute, či v práci, alebo len tak, pri domácom upratovaní.
Hoci Delta ako speváčka ničím zvláštnym nevyniká, na druhej strane ani nepatrí medzi tuctové speváčky, ktoré sa dajú len tak prehliadnuť a po vypočutí si ich skladby, nad nimi len tak mávnuť rukou. Svojím čistým a príjemným prejavom už niekoľkokrát dokázala, že jej úzkostlivé balady sa veľmi rýchlo stanú hitmi, ku ktorým sa mnohí neustále s vďakou vracajú.
Z hudobných nástrojov dominuje klavír, ktorý tklivý pocit z pesničiek ešte viac umocňuje. I vďaka nemu možno povedať, že Delta, to je jednoduchý, no v žiadnom prípade nie lacný pop. Práve naopak. Delta je jasným dôkazom toho, že aj spotrebiteľsky nenáročná, a na druhej strane dobre predajná hudba sa dá robiť nenásilne a veľmi inteligentne. Tieto pesničky totiž majú zmysel, sú unikátne. A prečo? Práve preto, že sú také jednoduché. Nie, Delta svojím hlasom nevytiahne až niekam k Pánu Bohu, ale napriek tomu je to, čo robí, božské.
V textoch samozrejme dominuje láska, ale nechýba ani niekoľko silných ľudských príbehov, ktoré naozaj chytia za srdce. To všetko je odeté do veľmi kvalitne pripraveného bookletu. Nechýbajú texty, informácie o autoroch pesničiek, ani poďakovania. A tie fotky. Skutočne nič vyzývavé, čo by malo nalákať potenciálneho kupcu. V booklete je tých fotiek požehnane a sú veľmi inteligentné a kvalitné. I tieto obrázky sú dušou tohto skvelého projektu a akoby vyjadrovali pocit jednotlivých skladieb. Profesionálne odvedená práca.
Pred časom sme toho o Delte moc nevedeli. Dnes je tu, má tu svoje pevné miesto, dokonca oficiálnu stránku v českom jazyku a zdá sa, že tu ešte dlho ostane. Ak bude pokračovať v načrtnutej rovine, tak je to viac než isté. Pretože pohodovejší album ako je Mistaken Identity som už dlho nepočul.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music, 2004
Celkový čas: 56:10

01. Out Of The Blue