Domácich filmov, kde jednu z hlavných úloh „hrá“ sneh, nie je príliš veľa. S tebou ma baví svet, Snežienky a machri a ešte sci – fi úlet Vlčia búda.

Domácich filmov, kde jednu z hlavných úloh „hrá“ sneh, nie je príliš veľa. S tebou ma baví svet, Snežienky a machri a ešte sci – fi úlet Vlčia búda. A ono je to pritom tak vďačná téma. Uvedomili si to i tvorcovia nového českého filmu Snowboarďáci a so svojím novým filmom trafili naozaj do čierneho. Film, ktorý bol jedným z najnavštevovanejších v uplynulom období v Čechách, sa koncom mesiaca dostáva i do slovenských kín a určite sa máme sa na čo tešiť. Ako malé predjedlo ponúkam už dnes soundtrack k tomuto filmu.

Optimisti tvrdia, že je to dokonca najpredávanejší soundtrack k českému filmu vôbec a môže sa popýšiť ešte jednou raritou. Ale o tom na záver. O úspechu tohto albumu svedčí fakt, že hlavná skladba celého projektu, On My Head v podaní Dana Bártu sa stala dlhodobo najhranejšou skladbou v českom éteri. A dá sa predpokladať, že podobný osud túto skladbu čaká i u nás. Kvalitu tohto disku zaručujú mená jeho tvorcov: Dan Bárta, Lenka Dusilová, Oto Klempíř, Viktor Dyk, Matěj Ruppert, James Harries. O hudbu sa postaral Mirek Chyška, čo je vychytená hudobná persona v susedných Čechách. Po prečítaní všetkých tých excelentných mien už hádam ani nemá zmysel príliš veľa písať o tomto hudobnom unikáte. Ono je to fakt unikát.

Dan Bárta má na albume hneď dve skladby a jeho meno je zárukou istej rockovej kvality. To isté sa týka Lenky Dusilovej. Matěj Ruppert, spevák formácie Monkey Bussines, je zas zárukou dokonalej black music. Oto Klempíř je zas doma vo vodách rapu. Čo to všetko znamená? Jediné! A to, že napriek tomu, že je tento soundtrack neskutočne rôznorodý, pôsobí ako celok veľmi jednotne. Výborná hudba, skvelé spevácke výkony. Pesničky, ktoré sa postupne môžu stať hitmi. A to by im „hrozilo“ i v prípade, že by vznikli „len tak“ a neboli by súčasťou filmu. Plnohodnotné skladby by bez problémov mohli byť regulárnymi hitmi a singlami jednotlivých zúčastnených. Na tomto albume totiž nie je iba jedna ťažisková skladba, pričom ostatné by mali byť vatou na vyplnenie zostávajúceho času. V žiadnom prípade. Každá pesnička na tejto platni sa môže hrdo hlásiť k svojmu pôvodu, každá je rovnako kvalitná a dobrá. Hudobná zložka je popretkávaná dialógmi z filmu a niekoľkými orchestrálnymi skladbami. Jediným prekvapením je iba fakt, že na albume ani na chvíľu nezaznie hlas Lucie Vondráčkovej, ktorá sa vo filme predviedla opäť ako výborná herečka. Možno je to na škodu veci, ale v žiadnom prípade to nie je žiadna tragédia. Tvorcovia hudby si vystačili hravo a bravúrne i bez nej.

V trošku chabom booklete síce nechýbajú texty pesničiek, no na druhej strane by nezaškodilo trochu viac fotografií z filmu. Tie tu vlastne ani nie sú. To však celkový dojem z unikátneho diela vôbec neskazí. Tak dobrý soundtrack som v prehrávači už dávno nemal. O jeho kvalite a úspechu svedčí fakt, že jeho tvorcovia sa dali dohromady a vyrazili na spoločné turné. Bohužiaľ, len v susedných Čechách – zatiaľ. Týmto počinom však dosiahli ďalšie prvenstvo, pretože ide o historicky prvý soundtrack, ktorého tvorcovia sa predstavia i naživo na pódiách.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2004
Celkový čas: 43:31

01. Here I Am - Dan Bárta