Nie, ani táto rozprávka o statočných mušketieroch sa neskončí inak ako všetky hudobné rozprávky o roztomilých chlapcoch pozliepaných v chlapčenských skupinách.

Nie, ani táto rozprávka o statočných mušketieroch sa neskončí inak ako všetky hudobné rozprávky o roztomilých chlapcoch pozliepaných v chlapčenských skupinách. Tri úspešné albumy, niekoľko vykradnutých hitov, chvíľkový ošiaľ polovice ženskej populácie, jedna megaúspešná spolupráca s veľkou megahviezdou a to všetko obalené do pozlátka, z ktorého sa na svet usmievajú štyri idoly súčasnosti. Odrazu sa však priblížil koniec a na rad prichádza rekapitulačný album. Za ním bude nasledovať vyhlásenie, že to vôbec nič neznamená, iba si chlapci berú rok pauzu, aby sa mohli venovať svojim súkromným životom, niektorí i sólovej kariére a po roku sa opäť vrátia do štúdia a prídu s novým albumom. Ten album však už nikto neuvidí. O nejakom Antonym Costaovi už v živote nikto nebude počuť, pretože si uvedomí, že aj tak nevie spievať a tak sa radšej stiahne do úzadia a bude sa venovať svojej rodine. Rovnako dopadne i Simon. Lee pred vydaním svojho nulového sólového albumu predstaví svetu svojho priateľa. Album si nikto nekúpi, pretože dievčatá po jeho vyhlásení stratia zmysel života a chlapom je ukradnutý. Najlepšie dopadne Duncan. Jeho sólový album sa predá v dosť veľkom náklade, no k druhému nikdy nedôjde. A takto skončí už onedlho skupina Blue. Možno sa tie mená a ich osudy trochu poprehadzujú. Ja aj tak presne neviem ktorý je ktorý (a nenaučila ma to ani moja 15 ročná sesternica, ktorá sa bez ich plagátu na záchode neuvoľní a v posteli nezaspí), ale idea je to presná. Len čo naposledy doznie nový singel z ich výberového albumu, príde na rad iná kapela, pretože sa jej otvorí priestor. Blue budú minulosťou. Ešte predtým však treba trochu zarobiť na predošlej úspešnej tvorbe. Tak to býva. Ibaže väčšina normálnych interpretov má na svojom konte aspoň 5 – 6 albumov, kým sa rozhodnú vydať nejakú skladačku. Najlepším vychádzajú výberové albumy až po ich odchode do neba, prípadne do dôchodku. Po troch radových albumoch si môže dovoliť výberový album len niekoľko skutočných umelcov (Jacko, Tina a im podobní, ktorí majú na jednom radovom albume aj 6 – 7 úspešných singlov) a aj tak to nerobia. Nemajú totiž za potreby vodiť svojich fanúšikov za nos. Blue rozhodne áno. Boli a sú len rýchlou práčkou šoubiznisových peňazí, ktorá každý rok vydala nový album, z ktorého sa uchytili maximálne dve pesničky a aj to preto, lebo to boli vykrádačky.
Ťah zahrať si Eltonom bol pre všetkých zúčastnených vzkriesením. Elton v partii mladých chlapcov pookrial a chalani sa vyšplhali na špicu hitparád. Ale čo ďalej? Čo sa dá urobiť s dvoma skutočnými hitmi a jedenástimi ďalšími singlami? Jednoduché! Vložiť ich na jedno CD, pridať nové skladby, pričom v každej z nich je použitý základ inej staršej skladby a pokúsiť sa tak o dôstojný odchod. Jediným plusom tejto formácie je fakt, že sa konečne rozhodli odísť. Hádam časom konečne dospeli k uznaniu, že už to nemá ďalej význam. Blue, to je hudobná história, po ktorej tu ostalo 15 skladieb, ktoré netvoria ani hodinu hudobného materiálu na rozlúčkovom CD. Dosť málo. A aj tie hity sú o ničom. Pri výberových albumoch nie je o čom písať, pretože všetko podstatné (v tomto prípade informácie o tom, že všetky pesničky sú takmer rovnaké a spev úbohý) sa povedalo už pri recenziách radových albumov. Tuto je to všetko zhrnuté do jednej kopy a okorenené pár gýčmi navyše.
Blue sú vlastne takou Ilonou Csákovou na medzinárodnom hudobnom poli. Keby nie hitov Eltona Johna, Stevieho Wondera, P. Diddyho, či Cool &# The Gang, tak si chlapci ani nevrznú. V rozlúčkovej novinke Curtain Falls i hudobný neandertálec rozpozná skladbu Gangster´s Paradise. V pesničke Best In Me to zas zaváňa ďalším z množstva hitov Eltona Johna. Pôvodná tvorba Blue, či skôr ich poskokov nedostala priestor ani na tomto albume. Hoci je to výber najväčších hitov, je to album nudný a únavný. Pookriať sa dá hádam len pri skladbách Sorry Seems To be The Hardest Word a Breathe Easy, čo boli skutočné hity tejto formácie. No čo? Prišiel čas zúčtovania. Ja viem, milé slečny, z oka vypadne nejedna slzička. Ale však o pár týždňov si nájdete nový idol, omnoho lepší, než boli tieto „máničky“. O tom je hudobný biznis. Kde iní odchádzajú, tam sa rýchlo dohrnú iní. To miesto nemôže predsa ostať natrvalo prázdne. Z môjho pohľadu je ale odchod Blue do nenávratna ušľachtilým činom.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2004
Ccelkový čas: 55:56

01. All Rise