Ťažko povedať prečo, alebo podľa čoho si kapela zvolila práve tento mnohoznačný názov. Jednou z možností je, že pri jeho voľbe ich snáď ovplyvnil názov piesne, ktorú napísal Tom Waits a Kathleen Brennan – Chocolate Jesus.

Ťažko povedať prečo, alebo podľa čoho si kapela zvolila práve tento mnohoznačný názov. Jednou z možností je, že pri jeho voľbe ich snáď ovplyvnil názov piesne, ktorú napísal Tom Waits a Kathleen Brennan – Chocolate Jesus... Isté však je, že v tomto prípade si netreba zamieňať pojmy s dojmami, pretože tu sa nejedná o žiadnu nábožensky zameranú hudbu, dokonca ani moderný gospel, aj keď sa tam občas mihne slovo Boh. Jeho použitie však nie je ani adorujúce, ani zatracujúce. Je len jednoducho použité. Ako všetky ostatné slová v skladačke skvelých textov bez špeciálne poukazujúceho významu.
Chocolate Jesus tvorí basgitara, bicie, gitara a speváčka Kristína. Album Biograf vznikol v štúdiu Citron v spolupráci s Mikešom z Narvanu a Márdom, členom Vypsanej fixy (Chocolate Jesus sú ich častými predskokanmi), pričom Biograf predstavuje ich prvé pokusné CD.
Chocolate Jesus je pozoruhodným zjavom a veľmi príjemným prekvapením už hneď po prvom vypočutí. Prevedenie skladieb je explozívne. Expresívny spev líderky kapely, Kristýny, určite tvorí podstatnú časť celkového vyznenia. Je to prejav, ktorý vás vtiahne do rytmických aranžmánov, v ktorých sa nástroje nestrácajú v hluku, nestavajú sa jeden druhému do cesty. Je to otvorený zvuk, ktorý dáva každému v určitej chvíli vlastný priestor. Ich hudobná úprimnosť je takto pre každého zrozumiteľná a nie zaťažujúca. Skladby nepôsobia nudne, pretože Kristýna sa so svojou úlohou speváčky statočne pasuje v každej piesni jedinečným spôsobom. Jej prejav je naratívny, akoby prespievavala príbehy, ktoré sa jej preháňajú hlavou. Vie, kde pridať a kde zas ubrať na intenzite alebo priam hereckom prejave. To všetko skladby posúva do sféry, ktorú zo strany poslucháča nemožno len tak ignorovať.
Texty sú skvelé a nápadité. Na malom mieste skladbou a radením slov vytvárajú čosi zábavné, trefné, živelné a pritom neurážajúce („slečny na barech hovoří o mužích, růže na kůžích, ruce na stopkách stejne s očima směrem ke dveřím, čí hlavu si pod svoju k ránu uložím“ alebo „žena za barem tančící pro muže už taky nemůže, co chvíli jiná kůže konečne spočítá nám všem zas další den, kto komu projde k ránu pokojem“).
Chocolate Jesus dokázali pretaviť do hudby hravosť, ktorá zbytočne nedegraduje na dramatické klišé ale dáva prednosť súzvuku rockových tónov, invencii v textoch a celkovému prevedeniu, pričom sa prehrávačom preženie ako tornádo aj vďaka mixu rôznych štýlov, medzi ktorými možno nájsť aj punk, funk či dokonca filmový western (Na hladině).
Chocolate Jesus zaobaľuje do éterického celku práve prítomnosť charizmatickej speváčky (je jedna z mála interpretiek, ktoré si viem vďaka spevu na CD živo predstaviť, akú obrovskú energiu dokáže preniesť na možný živý koncert). To všetko by však nešlo bez ostatných členov kapely, ktorí kvôli charizme speváčky pôsobia skôr ako jej družina v podobe hudobných nástrojov.
Pri písaní recenzií sa človek v drvivej väčšine stretáva s „produktmi“, ktorými síce prechádza a pozorne ich „číta“, ale následne nimi rozšíri rad CDs, ktoré čakajú na príležitosť, kedy znova príde ich čas. Ktorý možno ani nikdy nenastane... Ale Biograf je tou svetlou výnimkou, ktorú vložíte do tašky a ešte istú chvíľu nosíte so sebou. Je to každopádne otázkou osobného vkusu, ale osobne som veľmi vďačná za každú hudobnú príležitosť, ktorá ma dokáže prekvapiť. Ako napríklad teraz.

Vydané: 2004
Celkový čas: 21´05´ min.

1. Biograf