Štvrtý album, štyri nominácie na tohtoročného Aurela (z toho tri v hlavných kategóriách Skupina, Album, Pieseň roka) a šanca, že to tento raz dopadne omnoho lepšie, než vlani, keď bolo nominácií viac než dosť, no na vysnívanú sošku sa nepremenila žiadna.

Štvrtý album, štyri nominácie na tohtoročného Aurela (z toho tri v hlavných kategóriách Skupina, Album, Pieseň roka) a šanca, že to tento raz dopadne omnoho lepšie, než vlani, keď bolo nominácií viac než dosť, no na vysnívanú sošku sa nepremenila žiadna. V tomto roku však stačí povedať Pár dní a rozsvieti sa všetkým konzumentom populárnej hudby. Tak skvelá pesnička ako tá, ktorú naspieval Kuly so Zuzkou Smatanovou sa rodí na slovenskej hudobnej scéne iba raz za niekoľko dlhých rokov. Uvidíme.
Desmod však nie je formácia, ktorá si potrpí na hudobné ceny. Niežeby ich odmietali, sú predsa odmenou za ich prácu, ale dôležitejšie pre nich je nahrávanie nových pesničiek a úspech u poslucháčov. Oboje sa dostavilo v dostatočnej miere. Za štyri roky vydali štyri albumy a počet ich priaznivcov z roka na rok stúpa. Rovnako ako stúpa kvalita ich albumov. Skupinová terapia je jednoducho najkomplexnejší album skupiny Desmod, profesionálny, čistý, hodný skutočného umelca. Tie predošlé boli skôr albumami, na ktorých sa nachádzali dva – tri veľké hity a zvyšok bola vata, ktorou sa zadúšali iba najvernejší fanúšikovia. Ak niekto natrafil na niečo od skupiny Desmod, čo nebolo regulárnym singlom, nestačil sa diviť. Skupinová terapia je však iná.
Každá z trinástich „normálnych“ skladieb pôsobí ako uzavretý celok a každá z nich má šancu stať sa hitom. Na tomto albume povestná vata našťastie chýba a preto si z ponúknutých nominácií na Aurela bez problémov vyberám práve album formácie Desmod. Ako celok pôsobí veľmi vyrovnane, nenudí, práve naopak. Zaujme každou ďalšou skladbou. I tou poslednou, ktorá sa v podobe akéhosi remixu tvári, že chce byť tanečnou. Ale bonusy sú už tradíciou na albumoch tejto skupiny, takže je im odpustené. Bez bonusu by hádam ani nebol album Desmodu kompletný (spomínam si na bonusovú skladbu More z ich druhého albumu – to bol bonus ako vyšitý, lepší než samotný album). Neprekáža, že skladba Všetko im prejde na celý album akosi nepasuje. Búra totiž rockový základ celej Skupinovej terapie, ktorý tento raz vyznieva ako celok skutočne geniálne. Chalani sa absolútne na nič nehrajú, muzika je dravá a živá. Čo na tom, že pesničky sa dosť podobajú, nielen s tými, ktoré už vyšli počas predošlých troch rokov, ale i medzi sebou? Toto je presne ten zvuk, na ktorý sú priaznivci skupiny Desmod zvyknutí a myslím, že nič iné od Kulyho &# comp. ani nečakajú.
Skupinová terapia je najlepší album formácie Desmod. Textovo je rovnako dobré ako doteraz. Chalani nespievajú iba o láske, ale do úst si berú i problémy modernej doby (vynikajúca PlayStation2) a podávajú ich tak, aby s nimi zaujali. Ako vždy, darí sa im to! Album ponúka niekoľko zaručených hitov. A snáď po najslabšej skladbe na albume (... na tebe závislý) vyrukovali Desmod do éteru s najsilnejšou bombou svojho projektu (Pár dní). Ale i pomedzi tento extrém sa nájde štyri až päť nádejných hitov, čo hravo vystačí na to, kým Desmod predstavia na sklonku tohto roka svoj ďalší album. Zdá sa totiž, že hudobných nápadov majú dosť a nič nenapovedá tomu, že by mali s tvorbou prestať. Teraz si na chvíľu užijú svoj nový produkt, odohrajú more koncertov a hor sa znova do štúdia. A prečo nie, ak to má význam? Ak budú pokračovať v zabehnutej línii a každý ďalší ich album bude lepší, než ten predošlý, tak nie je čo riešiť.
Nabudúce by snáď dalo trochu viac pohrať s bookletom. Titulná stránka je síce v úplnom poriadku, ale vnútro s fotkami roztiahnutých ženských nôh a ledabolo uložených textov mi príde ako trochu odfláknutá robota pri inak tak dobrom projekte. Ale to je asi tak všetko, čo sa tomuto albumu dá vytknúť. Na slovenské pomery, je to však geniálny album.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2004
Celkový čas: 45:48

01. Aby bolo jasné!