Prenesme sa na západ. Doslovne i obrazne. Formácia Metropolis pochádza zo západného Slovenska a na hudobnej scéne funguje od roku 2002. Tri roky im trvalo, než sa dostali do povedomia širšej verejnosti a v týchto dňoch vydávajú svoj debutový album Radioactivity.

Prenesme sa na západ. Doslovne i obrazne. Formácia Metropolis pochádza zo západného Slovenska a na hudobnej scéne funguje od roku 2002. Tri roky im trvalo, než sa dostali do povedomia širšej verejnosti a v týchto dňoch vydávajú svoj debutový album Radioactivity. Na konte majú videoklip, ktorý bol dlhodobo najžiadanejšou skladbou jedinej hudobnej televízie na Slovensku, absolvovali úspešné hosťovanie na koncertoch kapely Horkýže Slíže a v týchto dňoch sa chystajú na nakrúcanie ďalšieho klipu k skladbe Owce. A obrazne sa prenesme na západ prostredníctvom hudby, ktorú táto kapela robí. Pretože keby niekoľko pesničiek nenaspievali po slovensky, tak dlho uvažujem o tom, či vôbec ide o slovenskú kapelu a nie je produkt privezený spoza hraníc.
Produkcia kapely Metropolis trochu pripomína kapelu Team v tých najlepších časoch. Možno sú o niečo tvrdší, ale rovnako melodickí a jednoducho príjemní, na počúvanie - do voza i do koča. Veľmi príjemné hudobné prekvapenie na domácej hudobnej scéne. Hudba je to rocková, kde-tu popretkávaná tanečnými (ale nie gýčovými, no profesionálnymi) a etno prvkami. Možno to znie ako guláš, ale konečný výsledok je naozaj fenomenálny. Z celého albumu je cítiť more energie, ktorá pozitívne vplýva na poslucháča. Hudba Metropolis dokáže postaviť na nohy, a pritom nie je zbytočne hlučná. Veľmi príjemný melodický rock, ktorý nadchne na prvé počutie.
Rado Cimbala je výborný spevák s netuctovo zafarbeným hlasom, ktorý sa hudbe venuje zatiaľ iba amatérsky a živí ho šoférovanie kamiónu na vnútroštátnych trasách. Predpokladám však, že je to len dočasná záležitosť, pretože keď sa Metropolis prederú tŕňmi šoubiznisu a éteru, bude okolo nich ešte poriadne hlučno. Kapela totiž pôsobí absolútne profesionálne a to na každom poli. Od Radovho spevu, až po skutočne živú a veľmi dobrú muziku.
Špeciálnou kapitolou sú texty. Žiadne frašky o láske, slaďáky, ktoré by mali prilákať najmä dlhonohé ženské publikum. Tie texty sú chlapské, obsahovo zaujímavé a miestami i tvrdé. A hlavne sa dá nad nimi neskutočne dlho polemizovať. Na príprave textov sa takmer rovnomerne podieľali Miro Jurika a ďalší člen skupiny Metropolis Jimi Cimbala. A práve Cimbala hravo dokázal, že je pre Juriku vyrovnaným textárskym partnerom.
Pesničky sú rovnomerne naspievané v angličtine a slovenčine a dovolím si bez mučenia tvrdiť, že keby táto kapela mala za sebou silné zázemie, tak hravo prerazí na zahraničnom trhu. Metropolis totiž prichádza v období „karaoke“ SuperStar a pomaly zomierajúcej, no napriek tomu nezničiteľnej tanečnej produkcie so skutočnou hudbou, ktorú neprodukujú na počítačoch, ale vedia ju hrať. S otvorenými a skutočnými textami, ktoré nebalansujú na hrane nezmyselnosti, ale sú skutočne výborné. A presne toto na zatuchnutej domácej hudobnej scéne plnej umelých princezien a repeťáckych spevákov skutočne chýbalo. Našťastie, zdá sa, že prichádzajú lepšie časy i na domácej scéne. A Metropolis sú toho jasným dôkazom. Ostáva im iba držať palce do budúcnosti.

Vydavateľstvo: Monitor / EMI, 2005
Celkový čas: 51:58

01. Fly