Zbystrite pozornosť, nasaďte si masky a pripravte sa na chemický útok. Vylaďte lasery svojich prehrávačov a nasaďte si ochranné slúchadlá. Agresori Tom Rowlands a Ed Simons sú opäť pripravení spustiť svoju beatovú vravu.

Zbystrite pozornosť, nasaďte si masky a pripravte sa na chemický útok. Vylaďte lasery svojich prehrávačov a nasaďte si ochranné slúchadlá. Agresori Tom Rowlands a Ed Simons sú opäť pripravení spustiť svoju beatovú vravu. Stačí len stlačiť gombík (Push The Button).

Návod na roztancovanie planéty majú Chemical Brothers zrejme patentovaný. Do dnešného dňa predali vyše osem miliónov albumov, bežne vystupujú na obrích festivaloch, v najväčších kluboch sveta sú ako doma. Na čo siahnu, to im vyjde. Takmer každý ich počin sa stáva okamžite veľkou udalosťou a ich mená patria právom do dídžejskej Ligy majstrov.
Verili by ste, že od veľkého tresku, ktorým bol album Eixt Planet Dust, tohto roku uplynie neuveriteľných desať rokov? Nezdá sa to, ale je to tak. A to sa Ed a Tom poznajú už od 80. rokov, keď spolu na univerzite v Manchastri sedávali na prednáškach z histórie! Po minuloročnej kompilácii Singles 93 – 03 sa Chemicals ani náhodou neuvelebili v pohodlných pohovkách. Naopak. Už 24. januára sa vyrútili s úplne novou kolekciou preveľkých beatov s názvom Push The Button. Cestu skrz dlhým zimným večerom im povzbudivo razil singel Galvanize, mix hip-hopového vokálu pána Q-Tipa s orientálne znejúcim sláčikovým samplom, ktorý celú túto fantastickú šesťdesiatminútovú prehliadku veľkofabriky na beaty otvára. Medzi hosťami nechýba stratený syn Tim Burgess ani Anwar Superstar, talentovaný brat ťažkotonážneho rapera Mosa Defa. Je jasné, že dvojica chemikov má poctivo natrénované, pretože v okamžiku, keď z pretekov odstúpila väčšina súperov zo štartovacieho bloku, oni idú suverénne ďalej. Orbital, Leftfield, Underworld už povedali všetko, čo mohli. Zato Chemici na svojej 11 trackovej novinke opäť len potvrdili svoj talent pre harmonickú kombináciu elektronickej hudby so živými nástrojmi a hlavne cit pre prizvanie tých správnych hostí, ktorí ich hudbe dodávajú patričnú šťavu. Snaha o pritvrdenie v The Boxer, postavená na hopsavo založenom beate, výraznom Burgessovom vokály a drsnom syntetizátorovom motíve je síce trochu trápna, avšak ďalšie pecky sú namiešané s optimálnou hustotou (predovšetkým nežná Hold Tight London). V pestrom vreci nájdete surový zvuk, klubovú atmosféru, electro big beat, gitarovú psychedéliu, melancholické zvonenie i „deep-purpleovské“ motívy (Come Inside). Aj ten najnáročnejší zákazník neodíde s prázdnym košíkom.
Nová tvár CB však nevonia všetkým slovenským kritikom, ktorí jej vyčítajú až prílišnú inklináciu ku klasickej pesničkovej forme. Album môže vyznievať aj ako mierna provokácia a od puritánov tanečnej hudby si určite bude vyžadovať dávku tolerancie a trpezlivosti. No ale veď takú zmenu ešte nikto nevymyslel, ktorá by bola predurčená, aby produkovala samých víťazov.
Chemici momentálne koncertujú na starom kontinente, vystúpia aj v Amsterdame, Paríži, Kolíne, Berlíne, Miláne alebo Madride, ak teda chcete zažiť Push The Button v živej verzii, nech sa páči. Ak nie, album si určite kúpte!

Vydavateľstvo: Virgin/Monitor EMI
Celkový čas: 60:20

1. Galvanize