Je päť kategórií ľudí okolo Jennifer Lopez. Tí, ktorí ju uznávajú ako herečku (1), tí podľa ktorých je lepšia speváčka (2), potom tí, ktorí sú z nej hotoví, nech robí čokoľvek (3).

Je päť kategórií ľudí okolo Jennifer Lopez. Tí, ktorí ju uznávajú ako herečku (1), tí podľa ktorých je lepšia speváčka (2), potom tí, ktorí sú z nej hotoví, nech robí čokoľvek (3). Za nimi nasledujú ľudia, ktorí ju majú v hlave navždy zafixovanú ako tú, čo sa stále rozvádza a vydáva (4). No a potom je tu ešte jedna, asi najväčšia kategória ľudí, ktorým je nejaká Jennifer Lopez úplne ukradnutá a ani netušia, že „niečo také“ existuje (5). A teraz už sa dá selektovať. Tí, ktorí netušia o kom hovorím, si už dávno čítajú niečo o SuperStar. Milovníčky nekonečných lások s dobrým začiatkom, neúspešným dejom, no s dobrým koncom odišli do kuchyne pripraviť si niečo dobré k telenovele. No a tí, ktorí Jennifer zbožňujú ako speváčku, alebo aj ako speváčku i herečku, ostávajú a čítajú, pretože ... ... pretože práve v týchto dňoch nastal ich sviatok. Tretí raz vydatá Jennifer Lopez totiž práve vydala svoj štvrtý štúdiový album, takže hor sa do útoku „Lopezáci“. Ale vážne! Musím priznať, že ja som nerozhodný. Rozhodne nepatrím ani do prvej, ani do druhej kategórie. Tým pádom nespadám ani do trojky. Štvorka mi je ukradnutá, ja by som ju nechcel ani keby mi prepísala celý svoj nemalý majetok vrátane nemalého zadku. Som kdesi na rozhraní päťky, pretože viem, že nejaká Jennifer Lopez síce existuje, ale to, čo robí mi je dosť ukradnuté, pretože ma zatiaľ nepresvedčila ani jedným zo svojich filmov (skoro sa jej to podarilo filmom Cela, čo je jednoznačne najlepší film v jej chabej hereckej kariére, ale nakoniec to kdesi zlyhalo) a ani jedným zo svojich albumov (tých pár hitov – asi dva, ktoré sa vryli i do mojich uší totiž nepokladám za nič prelomové, bez čoho by sa nedalo žiť, ale na druhej strane to bolo aspoň stráviteľné).
Jennifer mala obrovskú nevýhodu v tom, že sa na scéne objavila paralelne so svojimi večnými rivalkami Christinou a Britney (celkom vtipne ich ktosi v tom čase nazval „3Debilos“). A keďže obe vyššie menované sú (v prípade Britney) aspoň o triedu lepšie speváčky (v prípade Christiny hádam aj o tri triedy) musela sa pani Lopezová, toho času i Anthonyová poriadne obracať. A tak viac než svojím umením šokovala svet tým, že sa neustále rozvádzala, vycucala a nakoniec odkopla Bena Afflecka, aby vo finále prinútila Marca Anthony k rozvodu, aby si ho za tri dni po ňom mohla vziať ona sama. Je to jednoducho stíhačka. Horúcou informáciou je to, že Jennifer zrušila plánované európske turné v lete tohto roku kvôli tomu, že je údajne tehotná. Či v tom nebol skôr strach z absolútneho prepadáku, uvidíme najneskôr za deväť mesiacov. Prípadné tehotenstvo však neoddialilo vydanie nového albumu a tak ako jedno z prvých zvučných mien v tomto roku, objavilo sa na pultoch obchodov s hudbou práve meno Jennifer Lopez. Čaká nás nejaké prekvapenie (1)? Je sa na čo tešiť (2)? Alebo pôjde o ďalší nudný album, ktorý už o mesiac bude zapadať prachom v predajniach a vytlačia ho omnoho kvalitnejšie tituly omnoho menej známejších autorov (3)? Odpovede sú jednoznačné. Áno, aj (1)! Áno, aj (2)! Napriek všetkému áno (3)! Raketa, ktorá vyslala prvý signál o novom albume speváčky na Zem sa volá Get Right. Pilotný singel spĺňa všetky atribúty úspešného, hoci nie nesmrteľného hitu, ktorý si dokonale splní svoju úlohu. Nekonečným omieľaním v rádiách sa totiž výborne napočúva a osloví každého poslucháča.
Dynamická skladba (1) s „čiernym nádychom“ (2), výborným zvukom (3), dokonalými vokálmi (4) a výbornou muzikou (5). Päť styčných bodov, ktoré hravo dokážu zakryť fakt, že Lopezová nie je bohvieaká speváčka, ale v obložení vyššie menovaných a profesionálne zvládnutých položiek to zaniká a Jennifer z toho vychádza na výbornú. Ale pozor! Na to všetko si treba zvyknúť. Get Right totiž nie je skladba, ktorá sa okamžite zaryje do uší poslucháčov. Nezažijete ani ten pocit, že by ste sa jej nevedeli zbaviť a nedajbože by ste si ju chceli pospevovať na zastávke autobusu. Na to tej pesničke chýba trochu „kalerábovosti“, či skôr väčší komercializmus. Pretože (a to je prvé prekvapenie) táto skladba je umelecky veľmi hodnotná, profesionálna a do lacného kalerábu má veľmi ďaleko. Ak by to takto malo pokračovať na celom albume, začal by som uvažovať o tom, že keby to naspieval niekto iný, zaslúži si cenu. Jedenásť ďalších koláčikov však netrpezlivo čaká, kým ich niekto ochutná. Hneď môžem povedať, že je to veľmi jednoduchá, lahodná a zdravá strava, z ktorej sa dá prejesť jedine v prípade, že by si ju niekto dávkoval neustále dookola. Ale o tom tento album nie je.
Ani zďaleka nie je tak chytľavý ako ktorýkoľvek album Jennifer Lopez pred ním. Na druhej strane, našťastie, nie je ani tak gýčový ako ktorýkoľvek album Jennifer Lopez pred ním. Tieto pesničky sršia kvalitou. Sú profesionálne napísané, prevažná časť nástrojov (medzi ktorými sa dosť často objavuje fakt drsná gitara – skvelý nápad) je živých, čo odzrkadľuje celkovú atmosféru albumu a posúva ho v rovine kvality opäť o niečo ďalej. V pesničkách sú skvelé vokály. Jednoducho výborne odvedená práca. A práve v tejto hmle sa stratia všetky nedostatky, ktoré Jennifer Lopez ako speváčka má a z celej tejto bitky vychádza ako jasný víťaz. Minimálne sama nad sebou. Lopezová sa totiž pri práci na albume dokázala povzniesť nad potrebu ukázať svoje komerčné ja a dala na kvalitu. Oplatilo sa jej to, pretože práve týmto albumom si na svoju stranu môže získať niekoľko takých ako som ja – poznám, ale nepapám. A v prípade albumu Rebirth som ochutnal a neotrávil sa. Práve naopak, začalo mi chutiť.
Nie, na albume rozhodne nie je jednoznačný hit. Žiadnu pesničku si nikto nezamiluje na prvé počutie. Ak sa však všetci neprajníci zbavia predsudkov a dokážu si ten album prehrať i niekoľkokrát, nájdu na ňom hitov viac než dosť. Jednoznačne Cherry Pie, Hold You Down, či I Got You. Veľká sláva, pri ktorej ak nepomyslím na meno speváčky, ostávam vo vytržení a nie a nie ma zastaviť. Ak má niekto chuť na poriadnu (no veľmi dobrú a kvalitnú) medovinu, Jennifer ponúka skladbu (Can´t Believe) This Is Me, ktorá bezpochyby rozpáli každé srdiečko svojím vyznením. Nad textom sa netreba príliš zamýšľať, pretože pocity spokojnosti sa rýchlo vytratia. Ten až taký romantický nie je. Hudbu k vyššie spomenutému slaďáku a tiež k skladbe Cherry Pie si napísala samotná interpretka. Faktom je, že sú to jej jediné autorské skladby na platni a dajú sa považovať za najlepšie. Jennifer, pokračuj v tom, píš si hudbu sama! A pokračovať môžeš i v produkovaní. I v tejto oblasti si na svojom albume odviedla skvelú prácu. Jediným prešľapom na tomto albume bolo zaradenie skladby Get Right i na záver albumu. V tej istej verzii, len s prispením vokálov od formácie Fabolous. No, konečný výsledok až taký „neskutočný ani rozprávkový“ naozaj nie je. Celkovú dĺžku albumu to už dopredu príliš neposunulo, takže to bol dosť zbytočný ťah.
Potešením je, že Jennifer vydala čisto anglický album a nezalátala diery na ňom španielskými verziami polovice anglických skladieb. To by mi prekážalo. Ak vydá taký istý album, len naspievaný po španielsky, nemám výhrad, ale látanie voľného času tým istým, len naspievaným v „hebrejčine“, to ma ako konzumenta hudby uráža. Tu to našťastie nehrozí. Jennifer nakoniec obstála i ako speváčka. Určite za výdatnej pomoci tlačidiel v rukách šikovných zvukárov v štúdiu, ale čo na tom. Koncerty by ukázali jej pravú tvár, ak by si ich teda (tak ako jej kolegyne) nestrúhla na playback. Nič také ale nehrozí. Momentálne sa treba uspokojiť s albumom.
Na jeho kúpu láka i príjemný booklet klasickej bielej farby, s veľmi jednoduchou, príjemnou a zbytočne nevyzývavou fotografiou na čelnej strane. Vo vnútri je fotiek (aj takých šteklivejších, no stále slušných) omnoho viac. Nechýbajú texty, informácie o autoroch a krátky príhovor samotnej interpretky. Čo ešte viac treba? Snáď len konštatovanie, že napriek všetkým vyššie spomenutým kvalitám (a pravdepodobne práve vďaka ním), bude toto dielko už o mesiac v obchodoch stratené a prevalcované inými titulmi. A to je škoda. Pretože tento raz sa Jennifer Lopezovej naozaj vydarilo.

Vydavateľstvo: SONY BMG MUSIC ENTERTAINMENT, 2005
Celkový čas: 48:17

01. Get Right