Súťaž SuperStar, alebo v origináli Pop Idol valcuje nielen Slovensko, ale doslova celý svet. V susedných Čechách práve prebieha už jej druhé kolo.

Súťaž SuperStar, alebo v origináli Pop Idol valcuje nielen Slovensko, ale doslova celý svet. V susedných Čechách práve prebieha už jej druhé kolo. No a finalisti toho prvého priniesli do sveta populárnej hudby svoje prvé lastovičky.
Sámer Issa bol jasným favoritom na víťazstvo. Najmä vďaka svojmu vzhľadu. Potom však stačilo, aby zapracoval bulvár, ktorý ho obtočil akýmsi škandálom a bolo po víťazovi. Sámer skončil tretí, no ani napriek tomu rozruch okolo neho nekončí. České mladé slečny majú novú ikonu a Sámer si užíva svoju slávu najintezívnejšie zo všetkých finalistov. Svoj debutový album Busted vydal ako jeden z prvých finalistov a dokázal si na ňom presadiť svoje. Ktovie, čo v ňom videlo vydavateľstvo, a ktorým smerom by ho boli vypravili. On je však niečo ako náš Peter Konček a v srdci mu to bije v štýle r´n´b a tak sa jeho platňa nesie práve v tomto duchu. Možno si mnohí myslia, že kvalitný „čierny“ album v našich zemepisných šírkach nemôže vzniknúť. Sámer je však dôkazom toho, že môže. Zásluhu však na tom nemá ani tak samotný Sámer, ktorý je skôr iba ikonou, než celý tvorivý tím. Ako mladíkovi, ktorý práve skočil do vôd šoubiznisu, sa mu však podaril husársky kúsok. Skladateľ Ondřej Soukup mu zariadil, aby na príprave albumu spolupracoval Američan, ktorý kedysi robil i s Paulou Abdul, či v súčasnosti s JoJo. A Jorge „Gmana“ Corant vôbec nepristupoval k svojej práci tak, že robí platňu akémusi neznámemu Čechovi, ale snažil sa. Jeho profesionalitu je z albumu naozaj cítiť a platňa sa i vďaka nemu vydarila.
Iba tri z dvanástich skladieb na albume sú naspievané v češtine, zvyšok je angličtina. I vďaka tomu znie album dosť svetovo, alebo minimálne dosť európsky. Čeština je v prípade Sámera Issu skôr na príťaž, keďže v jeho žilách koluje cudzozemská krv a s českým jazykom a najmä výslovnosťou mal vždy problémy. Angličtina mu ide omnoho lepšie.
Po hudobnej stránke ide o veľké prekvapenie. Zdá sa, že Sámer si skutočne dupol, alebo vydavateľstvo pochopilo, že ak chcú z tohto speváka vytlačiť maximum, musia mu dať priestor v oblasti, v ktorej sa cíti doma. Hudbu, ktorú Sámer na albume ponúka si dovolím bez okolkov označiť za svetovú a za tento produkt by sa nemusel hanbiť žiaden umelec tmavej pleti (takáto hudba je totiž najmä ich výsadou). Prekvapením, a podľa mňa veľmi milým, je skladba Broken Wings, v pôvodnej verzii od kapely Mr. Mister. V súčasnosti sa stala druhým, a nepochybne úspešným singlom. Na albume je v anglickej i českej verzii. Český text napísala Gabriela Osvaldová a už klasicky to zvládla bravúrne. Hoci má na albume iba túto jednu perlu, hravo za sebou nechala všetkých ostatných skladateľov. Mnohí tvrdia, že pre Sámera je táto skladba príliš ťažká. Práve v českej verzii mohol chlapec stroskotať na výškach a iných aspektoch, keďže si musel dávať pozor i na výslovnosť. V konečnom dôsledku to však zvládol bravúrne a i touto skladbou dokázal, čo v ňom je. Ja osobne túto pesničku považujem za veľmi silnú.
S kým možno porovnávať Sámera Issu? Ak chcete byť bližšie, tak nejako takto zneli posledné albumy Michaela Jacksona, či Justina Timberlaka. V domácich pomeroch možno vzhliadnuť za Darou Rolins, Robom Pappom a najmä Mishou. Českí novinári práve Sámera najviac porovnávajú s „našou“ Mishou a snažia sa všetkým predostrieť, že Misha je omnoho lepšia než Sámer. Podľa môjho názoru je tvorba oboch minimálne vyrovnaná a každý z nich má v tomto štýle svoje miesto. Veľmi pozitívnou stránkou celého albumu sú vokály, ktoré znejú rovnako svetovo. Ibaže pri tomto albume sa myslelo na všetko.
Je cítiť, že k nemu tvorcovia nepristupovali ako k produktu rýchlo vykvasenej hviezdy, po ktorej za rok ani pes neštekne. S takýmto albumom má Sámer Issa šancu nadlho sa zapísať do podvedomia poslucháčov a ak to nejakým spôsobom nepokašle (on, alebo vyššia moc), môže byť na scéne ešte dosť dlho. Táto SuperStar je totiž fakt dosť dobrá.

Vydavateľstvo: SONY BMG MUSIC ENTERTAINMENT, 2004
Celkový čas: 41:57

01. Busted