Veľká šou úspešne dobehla do cieľa a je úplne samozrejmé, že s produktmi, na ktorých sa skvie logo tejto súťaže, sa trhá pomyselné vrece.

Veľká šou úspešne dobehla do cieľa a je úplne samozrejmé, že s produktmi, na ktorých sa skvie logo tejto súťaže, sa trhá pomyselné vrece. A kým sa na trhu objavia albumy jednotlivých finalistov, do rúk všetkých fanúšikov putuje výberový album, na ktorom sa predstavujú všetci finalisti s pesničkami, s ktorými bodovali v súťaži. Samozrejme, každý iba s jednou, ale povyberali si tie, ktoré im najviac sadli. A tento kľúč spôsobil i to, že ide o veľmi ucelený a na počúvanie príjemný album. Je síce trochu pomalý, keďže drvivá väčšina súťažiacich siahla po pomalých skladbách, ale vôbec mu to neškodí. Top 11 je príjemnou retrospektívou za dlhými mesiacmi súťaženia a ponúka vyrovnaný pohľad (a najmä posluch) na všetkých súťažiacich.
Hodnotiť ich jednotlivo asi v tejto chvíli nemá význam. A to hneď z niekoľkých dôvodov. Ako som už spomínal, všetci si na album vybrali pesničky, s ktorými v súťaži súťažili a sadli im najlepšie, teda viac menej plávajú v istých pokojných vodách. Na nahrávanie mali pomerne dosť času, keďže každý z nich nahrával iba jednu pesničku a tak sa speváci, hudobníci i producenti sústredili i na najmenšie detaily, aby pesničky zneli skutočne profesionálne. A na tomto albume prácu profesionálov skutočne cítiť. Práve preto bude zaujímavejšie vracať sa k jednotlivým tváram až potom, keď vydajú sólové albumy, na ktorých budú mať prinajmenšom desať nových (rozumej neprevzatých) skladieb.
V tejto chvíli možno celý tento produkt hodnotiť skôr ako veľmi reprezentatívny retrospektívny pohľad na udalosti, ktoré 32 týždňov zmietali celou krajinou. Ale predsa si len dovolím porovnávať. Mal som možnosť počuť takýto album, ktorý sa narodil v Čechách a dokonca až tri albumy finalistov, ktoré vyšli v Poľsku (v súčasnosti televízna stanica Polsat rozbieha finále už štvrtej časti programu SuperStar, tam uvádzaného s pôvodným názvom Pop Idol). Slovensko obstálo jednoznačne najlepšie. Zatiaľ čo v susedných krajinách sa na takýchto albumoch objavilo niekoľko skutočne silných speváckych prejavov, zvyšok bola akási vata. Slovenská SuperStar objavila jedenásť speváckych osobností, z ktorých každá vyniká v niečom inom. Priznám sa, že pri počúvaní tohto albumu mám pocit, akoby na ňom spievali starí harcovníci, profesionáli, z ktorých každý ma niečím zaujal.
Keby to bol výber súťažných skladieb nejakého festivalu, na ktorom by som sedel v porote a rozhodoval o víťazovi, tak mám asi obrovský problém rozhodnúť sa. Nech už sú názory na SuperStar akékoľvek, i tento album (pravdepodobne posledný spoločný) je jasným dôkazom toho, že to stálo za to, a že naša populárna scéna konečne ožije. Samozrejme, záleží od všetkých súťažiacich, aké k tomu zaujmú stanovisko.
Už som spomínal, že album je príliš pomalý. S rýchlejšími skladbami sa predstavujú iba Katka Koščová a Miro Jaroš, ktorého Boro Boro je opäť veľkým prekvapením, rovnako ako to bolo na prvom finálovom večere. Na tomto albume však niet hluchého miesta. Neexistuje tu čierna diera, ktorá by oddelila niektorého súťažiaceho od ostatných. Všetci zapadli. Vyrovnanosť určite spôsobilo i veľmi kvalitné uloženie skladieb na album a tiež dokonalý hudobný podklad, ktorý pripravila absolútna slovenská hudobná špička Marián Kachút, Peter Graus, Juraj Tatár, Milan Adamec, Bruno La Soul. Bystré producentské oko nad projektom žiarilo okrem Kachúta a Krausa ešte i Lenke Slanej a Tomášovi Zubákovi. Jednoducho špička.
Tvorcovia nezabudli ani na booklet a každému finalistovi v ňom vyčlenili jednu stranu, na ktorej má dve fotky, autogram a svoje vyjadrenie na tému hudba. V závere bookletu sú texty dvoch pôvodných skladieb, pripravených špeciálne pre SuperStar, ktoré tvoria bonus tohto projektu.
Album zaznamenal rekord v predajnosti ešte predtým, než bol vôbec vydaný. Na základe objednávok sa vyexpedovalo až 70 tisíc kusov. Rôzne spevácke prejavy, rôzne hudobné žánre. Každý tu predstavuje to, v čom sa cíti najlepšie. Ak budú rovnako dobré i ich sólové projekty, tak pokojne už môžu od zajtra vychádzať.

Vydavateľstvo: BMG, 2005
Celkový čas: 52:10
01. Robo Mikla – Kým ťa mám