Znie to neuveriteľne, ale je to už neskutočných 8 rokov, čo sa nevidiaci taliansky tenor preslávil i v našich končinách. Na piedestál slávy ho vyniesol album Romanza z roku 1997 a z neho najmä hit Con te Partiro.

Znie to neuveriteľne, ale je to už neskutočných 8 rokov, čo sa nevidiaci taliansky tenor preslávil i v našich končinách. Na piedestál slávy ho vyniesol album Romanza z roku 1997 a z neho najmä hit Con te Partiro. Hral sa donekonečna, mnohým už začal liezť krkom, ale isté je, že sporadicky sa niekde objaví dodnes. Bocelli vtedy ukázal, že aj speváci vážnej hudby sa môžu presadiť v hudbe populárnej. Aj náš Martin Babjak išiel v jeho stopách a na chvíľu bol z neho populárny spevák. Od toho času sa však veľa zmenilo.
Bocelli, využívajúc svoju slávu vydával albumy s vážnou, ale i populárnou hudbou. A hoci boli prevažne úspešné, už nikdy nedosiahol taký úspech ako s vyššie spomínanou skladbou. Na istý čas ostalo po ňom ticho. V súčasnosti sa vracia späť na scénu a so svojím najnovším hudobným dielom prosto nazvaným Andrea môže opäť poriadne zamútiť rebríčky hitparád. Andrea sa po dlhšom čase totiž vracia späť s albumom populárnych a moderných pesničiek. A nie je to len taký album z núdze.
Dovolím si tvrdiť, že Bocelli vo svojej „populárnej“ kariére napredoval míľovými krokmi vpred a prichádza s najlepším moderným albumom vo svojej kariére. Čím je to spôsobené? Keby som sa nehanbil, tak použijem aj poriadne tvrdé slovo. Pretože tento album je (nakoniec poviem) poriadne moderný. Ak sa totiž zdalo, že doteraz sa Bocelli len s veľkými ťažkosťami prevteľoval do polohy moderného speváka a jeho pesničky v konečnom dôsledku aj tak vždy vyzneli ako trochu viac širokej verejnosti prístupné árie, tento raz je to iné, modernejšie, živšie, stráviteľné masami. Spôsobil to najmä fakt, že doteraz dominujúci klavír v silnej miere vystriedali akustické gitary a celú produkciu silno oživili i bubny, ktoré sa spolu so strunami gitár dostávajú do popredia. Výborný nápad. Bocelli sa tak razom posúva na úplne inú métu, a dokazuje, že je rovnako skvelý spevák opery ako aj populárnych pesničiek.
Na albume je niekoľko jasných hitov. Najviac však prekvapí Semplicemente (Canto Per Te), skladba, ktorá v sebe ukrýva všetko vyššie spomenuté a navyše je obalená do famóznych vokálov (tie sú silnou stránkou celej platne). Popri všetkým plusom je navyše pomerne rýchla, čím sa značne líši od prevažne pomalých skladieb. Celý album dokonale oživuje a je jasným hitom. Ako som už spomínal, nie je jediná. Už úvodná Dell´ Amore Noi Si Sa má hitové ambície, ale to najväčšie prekvapenie na poslucháča iba čaká. Skladba Un Nuovo Giorno síce vytŕča z radu klasických popových pesničiek, ale na druhej strane, nie až tak príliš. Isté ale je, že zaujme na prvé počutie a stáva sa istým hitom.
Veľkým prekvapením je však autorská dvojica. Hudbu k spomínanej skladbe totiž zložil ex-dvorný skladateľ Robbieho Williamsa Guy Chambers. A to stále nie je všetko. Ďalším prekvapením je textár, do ktorého úlohy sa bravúrne vpasoval (prekvapivo, no naozaj to zvládol) Enrique Iglesias. Autori populárnych piesní zložili istý hit pre speváka vážnej hudby. Už po prvom vypočutí je jasné, že skladba má jasné hitové ambície a Robbie Williams si môže búchať hlavu o stenu, že táto skladba neskončila v jeho repertoári. Šikovný poslucháč si ho totiž dokáže hravo predstaviť ako speváka tejto skladby. Smola, Andrea ho predbehol, a urobil dobre, že napriek nečakanej autorskej kombinácii pesničku prijal za svoju. Je jednou z ďalších perál na tomto albume.
Šialenstvom (v tom najlepšom slova zmysle) zas možno nazvať pesničku Sempre O Mai, ktorá už hraničí s jemnou diskotékovou produkciou. Áno, taký (vskutku výborný) je Andrea Bocelli v roku 2005. Ibaže Andreov nový album je perlami doslova posiaty. Na platni je 6 – 7 istých hitov a zvyšok ani náhodou nie je vata, ktorá by mala zaplniť zvyšný čas hodiny, ktorú album trvá. Pesničky sú rovnako hodnotné, ibaže je jasné, že všetky sa singlami stať nemôžu.
Celý tento produkt, ktorý v Taliansku vyšiel už na sklonku minulého roka, a k nám sa (nevedno prečo, ale našťastie) dostáva až teraz (súčasná verzia albumu je obohatená o jeden bonus oproti verzii, ktorá vyšla 1. novembra, takže je možné, že na náš trh sa dostáva rovno akási kvázi „zlatá edícia“), je obalený do príjemného modrého bookletu. Bocelli i na fotkách zmenil imidž. Obleky a kravaty vymenil za džínsy, tričko za ležérne košele. Jeho tvár zdobí ošetrované strnisko. Na fotkách pôsobí rovnako uvoľnene a zároveň mocne ako celé toto dielo. V booklete samozrejme nechýbajú texty a všetky potrebné informácie.
Mal som to pustené v aute, obloha bola čistá, modrá, vonku bolo príjemne teplo, slniečko žiarilo ako najaté. Viezol som sa okolo vody, kdesi za Bratislavou a cítil som sa pritom strašne fajn. Hudba je legálna droga, dílerov za ňu nezatvárajú a hoci je Bocelli dosť návykový produkt, je tak čistý, že choroba z toho zjavne nehrozí. Nenechajte si to ujsť.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2004
Žáner: pop – rock, classic
Celkový čas: 59:47