Talent Lucie Šoralovej prenikol do podvedomia verejnosti už koncom deväťdesiatych rokov, kedy ešte nebola jej rola na slovenskej scéne zadefinovaná na žiadnom CD nosiči.

Talent Lucie Šoralovej prenikol do podvedomia verejnosti už koncom deväťdesiatych rokov, kedy ešte nebola jej rola na slovenskej scéne zadefinovaná na žiadnom CD nosiči. Zaujala dvoma vecami: hlasom a prirodzenosťou... vlastne troma, ešte aj vzhľadom. Od tej doby Lucia striedavo presviedča o svojich prednostiach a striedavo mizne ako ponorná rieka. Jej prvý album Zblízka bol skladačkou piesní rôznej úrovne – od silných nápadov až k decentnému podpriemeru. Potom prišiel Luciin vstup do labyrintu hudobného priemyslu, pôsobenie v Prahe a s tým súvisela aj príprava nového albumu. Na rozdiel od predošlého Zblízka je Púšť jasným koncepčným CD s profesionálne zvládnutou formou a prevážne aj s jednotou formy a obsahu. Túto hudbu na rozhraní severoafrickej tradičnej hudby a alternatívneho popu a-la Mirwais Ahmadzai (producent Madonnino CD American Life) nemožno prepočuť. Luciinmu spevu táto mierne beduínska poloha sedí a zvýrazňuje ju aj jej sexi-exotický vzhľad. O časť slovenských textov sa postaral trendy textár Vlado Krausz (IMT, Muller, Grigorov...). Výrazný autorský podiel majú aj Tereza a Lucia Šoralové a prispel i producent albumu Ondřej Soukup. Jeho je napríklad španielsky naspievaný track č.9 Canalla, skladba ktorá zo všetkého najviac pripomína ženský portugalský žáner fado. (Nezaobíde sa ani bez recitatívu španielskeho macha Gabriela Sopenu). V exotickej politike pokračuje aj medializovaný dvojjazyčný duet s Arashom, Man O To. Profesionálna produkcia a aranžmány zohrali nivelizujúcu funkciu. Na platni sú opäť zastúpené silnejšie i slabšie pesničky, ale rozdiely medzi nimi sú zamaskované. Možno tu počuť veľa zaujímavých momentov a pasáží, celok však po čase trochu zovšednie. Značná časť nástrojov je naprogramovaných. Medzi silnejšie skladby sa radia skladby z úvodu To mám zato, Púšť, Čakám ťa, Beštia, ale aj Luciina autorská Moja hviezda. Arash nesklamal ale ani nenadchol. Absolútny umelecký vrchol nie je identifikovateľný (prvé miesto zostalo neudelené).

V závere platne prevezme producentskú rolu Ondřeja Soukupa do svojich rúk Oskar Rózsa. Výsledkom je jeden remix (Beštia) a česky naspievaný remake skladby Ještě tě mám plnou náruč. V prvom prípade alternatívny aranžmán posunie skladbu s hitovými ambíciami do drum’n’bassovej polohy s arabským vokálom v pozadí a disco slákmi pod refrénom. Čas tohto remixu zrejme dozrie keď sa Beštia1 stane hitom a poslucháči jej budú mať plné uši. Dôvod na druhý, kornovský bonus pozná asi najlepšie autor hudby, ktorým nie je nikto iný než Ondřej Soukup (Haló, tady Soukup... „Prachy jenom prachy nečekají...“)
Žiadalo by sa menej očividnej snahy o formu a viacej invencie. Platňa ako keby chcela osloviť čo najviac ľudí, ale nikoho adresne. Neznamená to, že by sa v jednotlivých pesničkách nenašli osobné výpovede, tie sú ale skôr adresované dievčenskému denníčku.

Nové CD sa asi bude bez problémov hrávať aj v komerčných rádiách a všetci zainteresovaní tu – v rámci pravidiel zábavného priemyslu - svoju úlohu splnili. Stále sa ale zdá, ako keby si Lucia iba hľadala svoju parketu. Možno že toto je jedna z parkiet, po ktorých bude speváčka kráčať aj ďalej, možno však niekedy precitne z večne popového oparu. Lucia, z piatich hviezdičiek tak možno tri, ale s palcami v dlaniach pre budúcnosť.

Vydavateľstvo: Warner
Žáner: pop
Štýl: dance/club, world music