Pred rokom to vyzeralo ako záchvev medzinárodného ošiaľu, ktorého chápadlá dopadli i našu rodnú hruď. Komerčný úspech skladačky, na ktorej nádejní detskí interpreti zaspievali pesničky svojich veľkých slovenských vzorov však dal tušiť, že tento projekt ešte nepovedal posledné slovo.

Pred rokom to vyzeralo ako záchvev medzinárodného ošiaľu, ktorého chápadlá dopadli i našu rodnú hruď. Komerčný úspech skladačky, na ktorej nádejní detskí interpreti zaspievali pesničky svojich veľkých slovenských vzorov však dal tušiť, že tento projekt ešte nepovedal posledné slovo. A ako to už v rozprávkach býva, tak do roka a do dňa je tu pokračovanie.
Jednotka bol trochu úbohý a narýchlo zbúchaný projekt, pretože v tom čase to bola móda. Nemožno sa teda čudovať tomu, že vtedy bol ten album podľa mňa iba slabým odvarom toho, čo prichádzalo do nášho éteru zo zahraničia. Rok je však dosť dlhá doba na to, aby došlo k zmenám. Rok je totiž dosť dlhý čas na to, aby sa detský spevák dostatočne vyvíjal smerom vpred vo svojej speváckej kariére. A tieto decká sú toho jasným dôkazom. Pokračovanie tohto albumu, ktorý je určený hneď niekoľkým generáciám totiž dostatočne nabralo na kvalite. Dokonca mám pocit, akoby jeho tvorcovia na ňom pracovali skutočne celý rok. Pesničky sa tento raz nenahrávali za pochodu a na kolene, ale poctivo sa na nich pracovalo. A výber je skutočne unikátny. Od tých najčerstvejších hitov (Pár dní) až po skutočné slovenské hudobné legendy (Balada o poľných vtákoch). Zostava spevákov, či skôr malých speváčikov ostala nezmenená a všetci za ten rok urobili obrovský kus práce a vypracovali sa na hviezdičky, ktoré majú pred sebou dokonca aspoň malú hudobnú budúcnosť. Svoje kvality ukázali temer vo všetkých skladbách a v mnohých pôsobia naozaj prekvapivo. Skladba Aj tak sme stále frajeri sa stala legendou už v podaní Petra Nagya a inak tomu nebude ani v podaní malého Lučeniča, ktorý jej v súčasnosti dal neopísateľný drive a oživil ju. Mimochodom, práve malý Lučenič je hviezdou celého projektu a svojimi výkonmi usádza poslucháča na zadok. Svojím spevom doslova čaruje a pre majiteľa CD pripravil niekoľko ozajstných, milých a nečakaných prekvapení, ktorými naštartuje aj starých harcovníkov. Jeho vokály sú jednoducho unikátne. Ale snažili sa všetci. Speváci, hudobníci, ale i producenti.
Ak bola jednotka neznesiteľná komerčná záležitosť, dvojku možno považovať za unikátny projekt, ktorý sa môže hrdo porovnávať s podobnými svetovými projektmi, ktoré sa pred rokom objavili na trhu a mnohé dobyli svetové, či aspoň európske hitparády. Dvojka je rovnako dobrá, ak nie dokonca lepšia, než spomínané platne. I na dvojke (rovnako ako v prípade jednotky – Nebude to také ľahké) hosťuje spevák Richard Müller. Tento raz sa „zapožičal“ do skladby Po schodoch a klobúk dolu. Ak na predošlom albume bola jeho účasť mizerná a doslova zbytočná, na aktuálnom projekte si ho vychutná doslova každý. Jeho vsuvka Neďaleko od Trenčína podána typicky Müllerovským štýlom je jednoducho neopísateľná. Müller sa tu cíti ako ryba vo vode, vybláznil sa v obkolesení mladých hudobných diablov a užil si to skutočne naplno.
Okrem dvanástich radových pesničiek ponúka album i štyri karaoke verzie pesničiek, aby si mladé talenty mohli užiť i bez podpory svojich, tento raz naozaj rovesníkov. Jediné a aj to veľmi malé mínus by som dal tomuto projektu za booklet, ktorý je veľmi chudobný, a to i napriek tomu, že obsahuje texty karaoke skladieb a všetky základné informácie. Vynikajúca je i titulná fotografia, ktorá zaujme na prvý pohľad a v tomto prípade tiež platí, že obal predáva. Chýbajú však fotografie mladých spevákov, ktorí by už na ďalšej platni mohli vyjsť z anonymity. Predpokladám, že príležitosť ešte budú mať. Ak sa jednotka kupovala preto, že to bolo na Slovensku niečo nové, dvojka sa už bude predávať vďaka skutočnej kvalite a trojka na seba nenechá určite dlho čakať. Takže do roka a do dňa.

Vydavateľstvo: Forza Music, 2005
Celkový čas: 59:16

01. Pár dní