V poslednej dobe ako keby sa v Čechách roztrhlo vrece so skupinami hlásiacimi sa k tradičnej keltskej a/alebo írskej hudbe. Táto „módna“ vlna má však svoje hlbšie korene i v českej a moravskej histórii, pričom u viacerých hudobníkov sa jedná o zviditeľnenie ich dlhoročnej náklonnosti k tomuto spôsobu vyjadrenia.

Do prvej generácie propagátorov írskej hudobnej tradície patrí aj gitarista a akordeonista Václav Veselý, kapelník formácie Irish Dew. Spolu so svojím bratom, basgitaristom Jiřím a huslistom Janom Hrubým, spoluhráčmi z ETC..., už pred viac než dvadsiatimi rokmi vnášali prvky tejto tradičnej západoeurópskej hudby do aranžmánov Mišíkových pesničiek. Skupina Irish Dew sa na pódiách objavuje už od roku 1995 a stala sa známou vďaka interpretácii írskej a škótskej hudby. Základ skupiny popri kapelníkovi tvoria Sean Barry – keltská harfa, chimes, spev, Jiří Podzimek – akustická a el. gitara, Robert Fischmann – priečna flauta, whistle, náj. V súčasnosti kapela vydáva album, ktorého názov bol odvodený od keltského opida pri Zbralavi.

Platňa Šance obsahuje úpravy tradicionálov a pôvodné skladby ovplyvnené ľudovou hudbou z britských ostrovov. I keď tamojší folklór tvorí podstatnú časť repertoáru a hudobnej atmosféry, na platni sú zreteľné i ďalšie zdroje. Na jednom mieste sa tak v symbióze stretávajú napríklad moravský, írsky a stredoafrický folklór. Štúdiových frekvencií sa zúčastnilo aj dychové kvarteto a valašský zpěvák František Segrado. Špecialitou bolo účinkovanie Lamina Kouyata, senegalského speváka a hráča na africký nástroj cora. Výraznú pečať svojich osobností na platni zanechali svojimi hlasmi speváci Robert Křesťan a Lenka Filipová. K ďalším hosťom patrili Zuzana Stivínová, Luboš Malina (Druhá tráva), Jiří Veselý (ETC, Bratři Ebenové, Dobrohošť), Radek Klučka (ex Čechomor), Afričan Wally Touré a viacero ďalších.

Jadro skupiny Irish Dew je práve v týchto dňoch na koncertnom turné po českých mestách a festivaloch. S väčšinou hostí sa priaznivci tohto žánru budú môcť stretnúť na krste CD, ktorý sa bude konať 15.6. v pražskom Paláci Akropolis.

Vydavateľstvo: Indies
Žáner: World music
Štýl: Irish