Ktoré tri albumy najlepšie charakterizujú odkaz skupiny The Cure? Robert Smith sa rozhodol, že sú to Pornography (1982), Disintegration (1989) a Bloodflowers (2000).

Ktoré tri albumy najlepšie charakterizujú odkaz skupiny The Cure? Robert Smith sa rozhodol, že sú to Pornography (1982), Disintegration (1989) a Bloodflowers (2000). Repertoár z týchto troch CD predviedlo uvoľnené a zohraté kvinteto v berlínskom Tempodrome počas dvoch čiernych nocí v roku 2002. Záznam v kvalitnom zvukovom i obrazovom spracovaní je k dispozícii na dvojdiskovom DVD. Koncert sa vydaril a priniesol zážitok nemeckým i zahraničným divákom, ktorých neodradili ani stovky kilometrov po železnici z Maďarska alebo Čiech, ani jazda podmorským tunelom z Veľkej Británie. Dôvodov na radosť by tu bolo iste omnoho viac, ale treba povedať, že by viac potešil skôr štvrtý radový album takej úrovne a významu, aký vo svojej dobe predstavovali zmienené tri.

Kto má rád The Cure, iste si so záujmom prezrie ich koncert. Kapela je zohratá, svoje zažité čísla interpretuje s nasadením, o Smithovom speve a charizme ani nehovoriac, ale bohužiaľ sa tu jedná viac o interpretačné umenie, reprodukciu legendy The Cure. DVD dvojalbum Trilogy je tak trochu epitafom, ktorý si táto imidžotvorná skupina osemdesiatych rokov vytesala na svoj náhrobný kameň. V dobe najväčšej slávy The Cure členovia skupiny svojou hudbou a vystupovaním nepriamo motivovali početné, tak trochu morbídne ladené karnevaly, ktoré spontánne vznikali na niektorých diskotékach a koncertoch. Subjektívny dojem diváka, ktorého k tomuto obdobiu viažu osobné spomienky, sa v mojom prípade pohyboval od nadšenia až po mierne rozčarovanie. Hypnoticky monotónna podoba hudby The Cure vyžaduje určitý ponor, ktorý sa bez osobnej účasti medzi podobne naladenými ľuďmi na koncerte dosahuje ťažko. Naopak, aj spoza obrazovky televízora zapôsobili na vitálne funkcie skôr tie pesničky, ktoré boli vďaka svojim melodickým nápadom odsudzované za koketériu s popom. Jednu vec ale potvrdili The Cure bezvýhradne – ich originalitu im nikto nezobral ani po rokoch. Robert Smith prišiel s hudbou, ktorá symbolizovala jeho konzistentný postoj a bola zároveň aj zrkadlom svojej doby. Mnoho detailov v nej dnes, pod drobnohľadom vysokého rozlíšenia na DVD pôsobí naivne, ale o to viac sa na druhej strane zvýrazňuje dobre fungujúci celok. Kapela tak, ako hrá, je iba hardvér zložený z dobre zladených súčiastok, ktorému vdýchol život tvorca programu, jedinečný pavúčí muž Robert Smith.

A ešte jedna vec je zaujímavá. The Cure sú na hudobnej scéne prakticky od konca sedemdesiatych rokov, a dodnes, na rozdiel od mnohých iných, pôsobia fyzicky i duševne zachovalým dojmom. Že by tá kúra (the cure) mala aj omladzovacie účinky? Zdá sa, že niečo na tom bude.

Vydavateľstvo: Eagle Vision / SonyBMG
Žáner: Rock
Štýl: Alternative Pop, Goth Rock, New Wave