Nový album od Tanity Tikaram s názvom Sentimental je tu. Usaďte sa a spravte si pohodlie, zatvorte oči a nenechajte sa nikým a ničím rušiť, zabudnite na chvíľu na svet.

Nový album od Tanity Tikaram s názvom Sentimental je tu. Usaďte sa a spravte si pohodlie, zatvorte oči a nenechajte sa nikým a ničím rušiť, zabudnite na chvíľu na svet. Nechajte sa ovládať sentimentálnou náladou z tejto platne, po vypočutí ktorej sa budete cítiť lepšie.

Album obsahuje desať pohodových a s citom naspievaných piesní. Ten, kto pozná túto tajomnú folkovú speváčku a jej hity ako Twist In My Sobriety, Good Tradition, Lovers in The City a mnohé ďalšie vie, že jej hlas je špecifický, prednes originálny a nenapodobiteľný tak, ako jej pôvod samotný. O to väčšie je potom očakávanie z nového albumu, ktorý nám Tanita teraz servíruje.

Prvá pieseň Something New signalizuje „niečo nové“, niečo iné, na čo sme boli doteraz zvyknutí. Pieseň však nevyčnieva z radu ostatných piesní tohto albumu. Je to ťažká pohoda. Tanita vás navnadí, aby ste počúvali ďalej. To preto, že po Something New, prichádza Play Me Again, ktorú si budete púšťať stále znova a znova. Tento song je originálnejší ako prvý. Už mám zatvorené oči a zrazu ma napadá, že na tento song by sa dalo dobre tancovať. Slaďák ako vyšitý. Pustiť znova? Play me again? Odolávam pokušeniu a púšťam My Love. Táto tretia pieseň je veľmi precítená a pomaly naspievaná. Hovorím si: S hlasom aký má Tanita Tikaram sa nedá nič pokaziť. Počúvam ďalej. Nasleduje Dont Shake Me Up, ktorá ma veľmi oslovila svojou rytmikou. Táto pieseň nie je taká ospalá ako predchádzajúce. Je rytmická a zároveň pohodová. Track číslo 5 nám oznamuje, že každý deň je nový, iný. Everyday Is New je podľa mňa najväčším prekvapením celého albumu, pretože doteraz sme boli zvyknutý na to, že Tanita spievala všetky svoje piesne bravúrne sólo. Pripútajte sa prosím, toto je duet. Nájdete tu mužský hlas, s ktorým sa Tanita perfektne dopĺňa. Komu patrí tento mužský hlas? Pomerne neznámemu staršiemu pánovi, ktorý si hovorí Nick Lowe. Šiesta pieseň sa nesie opäť v znamení lásky. Je láska iba slovo? Love Is Just A Word. Najpohodovejšia pieseň z celého albumu, bravúrne podaná. Tanita bude túto vetu toľko opakovať, že tomu nakoniec uveríte. Prichádza song číslo sedem a ja už neviem, čím by mohla Tanita ešte prekvapiť. Nemôžem uveriť tomu, čo mi v tomto momente napĺňa ušné bubienky. Dont Let The Cold je ďalšou perfektnou rytmickou piesňou, pri ktorej sa začnete prebúdzať. Príjemná zmena po niekoľkých uspávajúcich piesniach, v ktorej budete počuť aj iné hlasy ako ten speváčkin. Nasleduje ďalší duet s Nickom, Forever, ktorý vyčarí príjemnú atmosféru. Tieto dva hlasy idú akosi k sebe. Ďalšia pieseň Got To Give You Up je príjemná a extravagantná zároveň. No a zlatý klinec večera je Heart In Winter, posledná z 10-tich trackov, ktorá je plná sentimentu, a s ktorou sladko zaspíte.

Vydaním nového albumu Tanita Tikaram nič nepokazila, iba nás utvrdila v tom, že je výnimočná a dokonalá.

Vydavateľstvo: Naive, 2005
Celkový čas: 41 min.