„Takový druh hudby sem nikde neslyšel. Podobalo se to vrzání a skřípaní a druh zábavy, který byl produkován touto skupinou bych už zažít nechtěl,“ týmito slovami začína najnovší album legendárnej českej skupiny Tři Sestry.

„Takový druh hudby sem nikde neslyšel. Podobalo se to vrzání a skřípaní a druh zábavy, který byl produkován touto skupinou bych už zažít nechtěl,“ týmito slovami začína najnovší album legendárnej českej skupiny Tři Sestry. Podobné vtipné pasáže, navodzujúce atmosféru sebairónie, sa nesú v úvode či závere skladieb počas celého albumu.

Skupina Tři sestry bola založená v roku 1985, na hudobný trh vstúpili o 5 rokov neskôr, v roku 1990, albumom Na Kovárně to je nářez. Tento veľmi silno zarezonoval u českých i slovenských fanúšikov rocku či punku, a bez toho, aby som mal v úmysle podceniť budúcu tvorbu kapely, myslím, že zostane neprekonaný, aj keď veľký úspech mal aj Lihová škola umění z roku 2003. Na albume Na Kovárně to je nářez sa nachádzalo množstvo hitov, Kovárna takmer zľudovela a každý ďalší album sa márne snažil nadviazať na megaúspech prvotiny. Podobný osud pravdepodobne čaká aj najnovší počin Na Exx, no nálepku kvality si rozhodne zaslúži.

Veľkou devízou albumu je voľba poradia piesní. Hneď na úvod určite u fanúšikov zaboduje hitovka Alkohol je a v jej tieni pravdepodobne nezostanú ani Pumpa, A to je pravda či Ahoj. Čo sa týka textov, tie nijako nevybočujú z cestičky, ktorú si kapela rokmi vyšlapala. Mnohé sú vydarené, mnohé vtipné, plné slovných hračiek, no pri niektorých sa poslucháč opäť pozastaví nad ich zmyslom. Hlavnými hrdinami niektorých textov sú totiž vymyslené či skutočné postavy či postavičky regionálneho charakteru, známe snáď iba kapele a obyčajného poslucháča to častokrát rýchlo odradí a k danej piesni sa neskôr vracia len veľmi zriedka. Čo sa týka inštrumentálnej stránky kapely, tam niet veľmi čo vyčítať. Ovládajú nástroje na solídnej úrovni, primeranej svojej produkcii, sem – tam zaznie gitarové sólo, už tradičným doplnkom zvuku je akordeón, ktorý obsluhuje jediná žena v kapele - Supice.

V súčasnosti pôsobia Tři Sestry v osemčlennej zostave: Magor, Jaroušek, Franta Kacafírek, Supice, Franta Vrána, Ronald, Zdeněk a leader Fanánek. Kapela produkuje hudobný štýl, ľudovo zvaný pubrock, a kritikou je jednoznačne stavaná nad svojich kolegov z Alkeholu, hlavne kvôli vyššej inštrumentálnej úrovni svojich diel.

Kapela má vydarenú a udržiavanú webstránku, nájdete na nej všetko od histórie, fotiek, diskografie, až po aktuálne novinky či plán koncertov. A takisto zopár netradičných rubrík. Stránku sa určite oplatí navštíviť. Tři Sestry v tomto roku oslavujú 20. výročie svojho vzniku, majú za sebou stovky koncertov (napríklad v roku 2002 ich odohrali 96), no podľa tých naplánovaných možno súdiť, že Tři Sestry idú aj naďalej plnou parou vpred.

Vydavateľstvo: Monitor / EMI
Rok vydania: 2005
Žáner: Rock