Po desiatich rokoch od svojej premiéry vydáva americká post-grungeová, pop-punková, a kto vie aká ešte skupina svoj piaty album. Bývalý bubeník Nirvany, dnešný spevák a gitarista vlastnej firmy Foo Fighters si pre tento prípad zvolil koncepciu dvojalbumu, ktorý predstavuje dve odlišné strany tej istej mince.

Zatiaľ čo prvý disk, hlasný a rockový, ponúka desať skladieb s jasným odtlačkom prvej polovice deväťdesiatych rokov, kedy Ameriku, a čoskoro celý západný svet postihla grungeová horúčka, druhé CD prináša uvoľnenie v podobe desiatich, prevažne akustických skladieb. Okrem lídra Dave Grohla (spev, gitara, bicie) hrajú The Foo Fighters v zložení Taylor Hawkins (spev, bicie), Chris Shiflett (gitara), Nate Mendel (basové nástroje). V štúdiu sa skupina rozrástla ešte o hostí zvučných mien ako Norah Jones, ktorá prispela ako vokalistka i hráčka na piano, ďalej pomohli gitaristi Josh Homme a Joe Beebe, atmosféru akustického CD dotvoril aj bývalý člen Led Zeppelin John Paul Jones, ktorý tu hral na mandolíne a na piane, tiež si tu zahrala huslistka Petra Haden a ďalší hostia.

Napriek obsadeniu, ktoré sa na rockové pomery možno zdá byť aj nadpočetné, jednotlivé tracky nie sú nijako prehustené. Naopak, produkcia dvojalbumu dokázala udržať konzistentný duch celej kolekcie, pričom každá zo skladieb (špeciálne na druhom akustickom CD) dostala práve to, čo zvýrazňuje jej atmosféru. Silný duch jednotlivých pesničiek, ktorý tu vznikol, stojí nad tým, ktorý nástroj práve hrá. Produkcia nechala pracovať hlavne silu nápadu, a jednoduchosť aranžmánov im uvoľňuje cestu „od ducha k uchu“.

Rockový album držia pohromade hlavne elektrické gitary, ktoré v dravom rytme spolu s bicími tvoria šťavnatý, i keď nie príliš prekvapujúci doprovod ku Grohlovmu speváckemu nasadeniu. Netradičná gradácia od hlasného začiatku k umiernenejšej druhej polovici sa pri počúvaní ukáže ako logická. Hoci rockové skladby v určitých momentoch nezaprú ani autorov prirodzený talent pre chytľavé popové melódie, celok sa trochu zlieva dohromady a podstatnú časť silných nápadov si Dave rezervoval pre druhý, akustický album. Tu sa melodické skladby v stredných a pomalších tempách pohybujú v časovom rozmedzí od kvetinových šesťdesiatych, psychedelických sedemdesiatych, až po pesničkárske osemdesiate roky, a, samozrejme, aj po producentsky zdatnú súčasnosť.

Dave Grohl sa predstavil ako zrelá a všestranná osobnosť s vôľou posúvať všetky svoje schopnosti spoločným smerom a stále o krok vyššie.

Vydavateľstvo: RCA
Rok vydania: 2005