Nový album skupiny Jamiroquai vznikal osemnásť mesiacov a zdá sa, že to nebol premrhaný čas. Explozívny názov nie je zvolený náhodne. Každá pieseň, každá fráza a každá nota sú nabité energiou, ktorá núti k tancu alebo aspoň k pohybu.

Nový album skupiny Jamiroquai vznikal osemnásť mesiacov a zdá sa, že to nebol premrhaný čas. Explozívny názov nie je zvolený náhodne. Každá pieseň, každá fráza a každá nota sú nabité energiou, ktorá núti k tancu alebo aspoň k pohybu. Niektoré skladby sú preložené odbočkami v podobe zmien tempa po ktorých príde pôsobivý návrat do pôvodného tempa. Tu by možno časť tanečníkov zaváhala, ale väčšina trackov môže rovno na parket. Okrem vyložene tanečných sa tu nájdu aj romantickejšie skladby, ako napríklad Seven Days In Sunny June, alebo Talullah, ani tie ale nie sú postavené na nejakom meditatívnom a rozvoľnenom temporytme. A ani pri najpomalších, baladických skladbách ako World That He Wants poslucháč vďaka otvorenosti a dynamike Jayovho speváckeho prejavu neupadá do driemot.

Kapela znie veľmi kompaktne. Hlavným motorom, popri energickom speve, je hlavne rytmika – bicie, basgitara a basové groovy syntezátorov. Podstatná časť použitých zvukov bola využívaná už v minulosti – všetky tie funky gitarové beglajty, Hohner piana a disco sláky už poznáme zo zlatého obdobia Georga Clintona a niektoré kompozičné postupy, ako aj farba Jayovho hlasu a spôsob jeho spevu sú zase nevysloveným tributom Steviemu Wonderovi. Pri výpočte inšpirácií by sa nemalo zabudnúť ani na Electric Light Orchestra Jeffa Lyna, ktorý sa tu podpísal (takto počuteľne možno po prvý krát v histórii Jamiroquai) tiež.

Pri počúvaní tejto zvláštnej časovej koláže má človek podobný pocit ako pri pozeraní starších futuristických filmov datovaných do doby nedávno minulej - podľa filmových vízií o roku 2000 nad ulicami miest plných mrakodrapov lietali v niekoľkých vrstvách nad sebou prapodivné dopravné prostriedky, ale ľudia nemali také samozrejmosti ako mobilné telefóny a internet. Jay dodnes jazdí v autách, ktorých dizajn tak trochu pripomína časy kedy podobné filmy vznikali. Koho už dnes zaujíma vízia budúcnosti tak, ako romantických vizionárov pred tridsiatimi piatimi rokmi? Napriek všetkým týmto odkazom k minulosti je hudba na Dynamite výsostne súčasná a prítomná v dnešku. Bez tej arómy by to ale možno nebolo celkom ono. Užívateľské recenzie sa zhodujú na plnom počte hviezd a po niekoľkonásobnom vypočutí sa s nimi nedá nesúhlasiť.
Vydavateľstvo: Sony/BMG
Žáner: Dance
Štýl: Disco/Funk