Nasledujúce riadky sú určené všetkým priaznivcom tanečnej hudby. Talentovaný DJ Neo pôsobiaci na českej tanečnej scéne už nejaký ten piatok, pripravil kolekciu veľmi zaujímavých, funkom pohompáľajúcich sa skladieb.

Nasledujúce riadky sú určené všetkým priaznivcom tanečnej hudby. Talentovaný DJ Neo pôsobiaci na českej tanečnej scéne už nejaký ten piatok, pripravil kolekciu veľmi zaujímavých, funkom pohompáľajúcich sa skladieb. Neo nie je žiadnym zelenáčom. Jeho remixy pre najrôznejších interpretov (od Ivana Krála cez Jiřího Korna až po Monkey Business) ho zaslúžene radia do najvyššej českej house ligy. Podobne aktívny je aj po stránke producentskej. A aj keby tento album zvádzal k dojmu, že ide o debut, nie je tomu tak. Jeho chytľavá housová prvotina s pozoruhodným názvom Nobody Faq With Jesus rozčerila hladinu českej pozornosti ako u poslucháčov, tak aj u kritiky, mierou, ktorú sotva možno udržať na pôvodnej úrovni niekoľko rôčkov po sebe. Nie náhodou vydal vzápätí disk I´m Still In Luv With You na prestížnom americkom labely Subliminal Records, za ktorou nestojí nik iný ako Erick Morillo. Okrem toho sa Neova nahrávka dostala aj do niekoľkých kolekcií veľmi známych a uznávaných dídžejov.

Po prvom vypočutí mi však bolo ihneď jasné, že toto bude iné kafe. Nie celkom jasné mi ale bolo, pre koho je vlastne tento výtvor urobený. Na poslucháčov O-Zone a podobných produktov sa tvári Neo príliš rafinovane a pre osvieteného intelektuála je zase málo undergroundové. Priznám sa, že podobný štýl hudby nepatrí k mojim srdcovým záležitostiam, napriek tomu (alebo práve preto?), Neova produkcia ma celkom chytila. Po zvukovej stránke niet čo vyčítať, rovnomenná sprievodná kapela (Honza Jakubec – basgitara, bicie, Ondřej Fišer - gitara a predovšetkým Sonya – vokál a texty) sú pre renomovaného DJ-a ozajstnou pomocnou rukou v ťažkej púti, na ktorú sa tentoraz rozhodol vydať. Skombinovať digitálne skomponované polohy so živými muzikantmi nie je totiž vôbec také jednoduché, akoby sa to na prvý pohľad zdalo. A predsa, keď sa to vie, tak to aj patrične vyzerá. Ale bez tých skúseností, ktoré nad hlavou Nea priam poletúvajú v každom okamihu, by to asi nešlo. Pre úplnosť ešte dodám, že okrem spomenutých hudobníkov dostali priestor aj sláčiky a dychy (Neo´s Divine Orchestry), rovnako sa patrí spomenúť aj hostí – Jiřího Korna, Oriona či Ondřeja Brzobohatého, ale či ide o jahodový bonbónik na šľahačke alebo o horké pivo po mastnom rezni, to už nechávam na vás (myslím na vás, ktorí ste si album vypočuli).

Ani u Nea nie je všetko ideálne. Z času na čas som bol pri počúvaní na pochybách, či sa moje pohodlie narušilo nevítanou návštevou, ktorá sa veľmi neohlásene a veľmi vtieravo znenazdajky zjavila ako blesk z jasného neba (tak, že som si ani ponožky nestihol natiahnuť) alebo za tým boli už duté anglické i české slová, školské učebnicové obraty a nedostatočne nadupaný elektrofunk s monotónnymi gitarovými linkami, čo mi tak liezli na nervy. Možno oboje, každopádne narýchlo šitú Bong Song by si asi ani Orion na svoj sólový album nikdy neumiestnil. O textoch nehovoriac, čo však ani nie je potrebné, pretože sa ide tancovať, flirtovať a zabávať a nie rozjímať. Slová behajú po melódiách ako po schodoch, nemusíte vedieť ani jednu z rečí a predsa sa cítite doma.

Vráťme sa ale k tomu zvuku – je naozaj výborný, jednotlivé nástroje a aranžmány harmonicky zapadajú ako pri legu a znejú skutočne skvele. Na disku zaregistrujete okrem funku aj soul, tzv. český r´n´b, trochu hip hopu a štipku housu. Zo šedi priemeru najviac vyčnieva úvodná skladba Sweat, Blood &# Tears s precíznou rytmikou a interesantnou funky gitarou. K ďalším lepším kúskom patria ešte Optimistic Eyes, How U Gonna Get Some a Don´t Stop The Music, na druhom brehu potom v hanebnom rade stoja už spomínaná Bong Song, tak trochu pokrytecká Weekend DeeJay a cynicky úsmevná Slib, cO nikdo neřekl (tá skôr rezne v bonusovej verzii).
Resumé? Svetlé momenty striedajú tmavšie brlohy, občas neviete čo je svetlejšie a kde je brloh, ale koniec koncov, nie je to tak aj v živote? Odporúčam, vypočuť si a podľa momentálnych nálad hodnotiť. Verte, že sa vám konečný rezultát v priebehu dní bude obmieňať niekoľkokrát.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor
Celkový čas: 57:48
1.  Sweat, Blood And Tears (feat. Jiří Korn)