„Gimme, gimme, gimme just a little smile...“ povedomé? Niet sa čo diviť. Úvodnými slovami tohto notorického hitu nám rádia už neraz pripomínali že je leto a treba si ho v pohode užívať.

„Gimme, gimme, gimme just a little smile...“ povedomé? Niet sa čo diviť. Úvodnými slovami tohto notorického hitu nám rádia už neraz pripomínali že je leto a treba si ho v pohode užívať. Niet sa ani čo diviť dánskemu duu Laid Back, ktoré sa u nás preslávilo hlavne vďaka pesničke Sunshine Reagge, že si vydanie svojho nového albumu načasovalo práve na začiatok leta.

Celá platňa sa nesie v pokojnom plážovom tóne. Pravdepodobne sa tu nenájde podobne silná pesnička ako zmienené Sunshine Reagge, či tanečný hit White Horse, s ktorým sa Laid Back presadili hlavne v USA, letná atmosféra je však natoľko prítomná, že sa dá krájať.

Hráč na klávesové nástroje Tim Stahl ovláda tiež hru na steeldrums a akordeón, vo vyššej oktáve zdvojuje spev svojho kolegu a okrem iného sa stará o programovanie rytmických základov (hoci bolo pôvodným zámerom dua rozšíriť svoje rady na regulérnu kapelu, za takmer tridsať rokov od svojho vzniku k tomu nikdy nedošlo). Gitara Johna Guldberga evokuje tu Santanu, tam zas Steva Millera či Davida Gilmoura a jeho hlboký hlas zase pripomína Right Said Fred, i keď bez šteklivého sexuálneho podtónu, ktorého zvyšky už medzi časom asi stihli vyprchať. Namiesto toho sa väčšina platne nesie v dobrosrdečnom ezoterickom štýle, kde John a Tim radia poslucháčom, aby boli v pohode, aby viac využívali svoju pravú mozgovú hemisféru, kde je ukryté centrum emócií a hlavne lásky.

Podstatnú rolu na emotívnom účinku má zvuk nahrávky. Ten spája také odľahlé brehy aké po hudobnej, ale hlavne po zvukovej stránke predstavujú Pink Floyd bez Rogera Watersa a rezident tanečnej scény na Ibize, Jose Padilla.

Zdá sa, ako keby k politike Laid Back patril overený a povedomý hudobný slovník. Hoci skutočných nápadov tu nie je veľa a často iba parafrázovaný obsah piesní sa do uší poslucháča nesie na dobre pocukrovanom podnose, hlavné ambície dua sú zrejme niekde inde – v šírení pozitívneho myslenia a radosti, ktorú by mal každému priniesť hlavne kvalitný život. Hudba by v ňom mala zohrávať len podružnú, či skôr podpornú funkciu a ľudia by si v nej nemali hľadať substitúciu vlastných zážitkov.

Vydavateľstvo: Edel/Warner Music
Žáner: Pop
Štýl: Chill out