Švédska kapela Hammerfall vznikla v roku 1993 a založili ju Oscar Dronjak a Jesper Stromblad. Zúčastnila sa súťaže „Rockslaget“, ktorá im otvorila dvere k vydaniu debutového albumu Glory to the brave v nemeckom vydavateľstve Nuclear Blast Records.

Švédska kapela Hammerfall vznikla v roku 1993 a založili ju Oscar Dronjak a Jesper Stromblad. Zúčastnila sa súťaže „Rockslaget“, ktorá im otvorila dvere k vydaniu debutového albumu Glory to the brave v nemeckom vydavateľstve Nuclear Blast Records. Úspech albumu, ktorý sa nahrával len 16 dní, však prekonal všetky očakávania, zožal obrovský úspech a predalo sa z neho takmer 100 tisíc kusov. Odvtedy sa kapela pilne venuje koncertovaniu, natáčaniu klipov a vydávaniu albumov, ktorých odvtedy stihla vydať ďalších 5 a my sa pristavíme pri ich poslednom štúdiovom počine.

Aj pri svojom šiestom albume zostáva kapela verná vydavateľstvu Nuclear Blast records. Čo sa týka tvrdosti, album sa nachádza niekde medzi Renegade (získal zlatú platňu) a Crimson thunder (zatiaľ najtvrdší album kapely).
Úvodný song Secrets začína temným klávesovým motívom v podobe krátkeho intra, zakrátko sa však ocitneme v slušnom tempe dobre šliapajúcej rytmiky a čistého Cansovho spevu. V piesni sa striedajú motívy, no je v nej až príliš „stoptajmov“, najviac zrejme zaujme gitarové sólo, podporené Johanssonovou dvojšlapkou. Mimochodom, skvelé gitarové party sú veľkou devízou tejto švédskej päťky.
Gitarista Oscar Dronjak sa netají svojou láskou k starej metalovej škole typu Accept, Kiss či Judas Priest a je to čiastočne počuť aj na tomto albume, aj keď to s najväčšou pravdepodobnosťou nie je zámerné. Nevýhodou tým pádom je však fakt, že album sa nenesie v súčasnom trende, žiadny experiment s loopmi či efektami sa nekoná, je to starý dobrý heavy metal každým tónom.
Druhá pieseň Blood bound sa ukazuje byť jedným z potenciálnych hitov albumu, hlavne pre svoju melodiku (refrén) a kvalitne spracované vokály. Tieto plusy ale nesie aj Never ever, klasický metalový slaďák a The Templar flame.
Výborným spestrením albumu je inštrumentálka Imperial, hraná na klasickej gitare. Záver albumu patrí najdlhšej piesni Knights Of The 21st Century. Do zvukov dažďa sa mieša hrôzostrašný rev, po takmer 3 minútach ktosi rozbije okno a konečne sa dočkáme aj hudby. Tá ale nie je ničím výnimočná a v pomalom rytme nás sprevádza k definitívnemu koncu nosiča v podobe výdatnej búrky.

Čo sa týka obalu albumu, ten rozhodne originálne nepôsobí, obal nijak nevybočuje zo zabehnutého a rokmi overeného metalového klišé a navyše je podobný svojím predchodcom. A hudba? Ak ste metalový fanúšik, budete určite spokojný, ak nie, zistíte, že toto všetko ste už niekde počuli, na albumoch stoviek kapiel podobného razenia. Aj keď faktom zostáva, že Hammerfall z tohoto zástupu spolu s niekoľkými ďalšími zoskupeniami jasne vyčnieva.

Skupina počas svojho pôsobenia koncertovala v krajinách ako Nemecko, Rakúsko, Taliansko, Švajčiarsko, Maďarsko, Holandsko, Belgicko, U.S.A., Japonsko, ale aj Českej republike, kde tento rok odohrala 2 vystúpenia a 3. decembra ich môžete vidieť v Zlíne spolu s fínskymi Stratovarius.
Čo sa týka personálneho obsadenia, kapela sa rozlúčila už so siedmymi hudobníkmi. V súčasnosti pôsobí v zostave Joacim Cans (spev), Oscar Dronjak (gitara), Stefan Elmgren (gitara), Magnus Rosén (basgitara), Anders Johansson (bicie).

Vydavateľstvo: Nuclear Blast Records
Rok vydania: 2005
Žáner: Heavy metal