Album od svetoznámeho a hudobne nadaného Petra Gabriela s názvom OVO je už síce nejakých tých päť rokov na trhu, aj napriek tomu by som sa chcel však pozastaviť, ohliadnuť a priblížiť vám toto netradičné hudobné  dielo, ktoré - verte či neverte - okrem hudby samotnej prináša aj isté posolstvo svetu.

Album od svetoznámeho a hudobne nadaného Petra Gabriela s názvom OVO je už síce nejakých tých päť rokov na trhu, aj napriek tomu by som sa chcel však pozastaviť, ohliadnuť a priblížiť vám toto netradičné hudobné  dielo, ktoré - verte či neverte - okrem hudby samotnej prináša aj isté posolstvo svetu. Aké je to posolstvo, to sa dočítate v tejto recenzii.
Album s netradičným názvom OVO prišiel na svet 1. januára 2000. Až niekedy v lete toho istého roku ste si mohli kúpiť samotné CD. Už dátum premiéry symbolizuje, žeby album mal byť niečím výnimočný. A naozaj je tomu tak.
Album sa markantne líši od všetkých spevákových radových albumov. Hity ako Sledgehammer, Solsbury Hill, Biko, Shock The Monkey, Games Without Frontiers a iné na tomto albume nehľadajte, lebo budete sklamaní. Jeho posledný radový album s názvom Us vyšiel ešte v roku 1992.

Hudbe, ktorá je obsahom tohto výnimočného CD, sa hovorí Word Music. Teraz čítajte pozorne. Mnohí, ktorí poznajú produkciu tohto významného speváka a album samotný, už asi tušia, o čom bude reč. Z veľkej časti sa jedná o takzvanú "filmovú" hudbu, čo znamená veľké syntetizátorové plochy bez hlasového doprovodu. V skladbách s hlasovým doprovodom exceluje okrem iných pozvaných umelcov aj skvelá Elizabeth Fraser.
Vráťme sa však k samotnému pojmu Word Music. Word Music znamená vplyv rôznych kultúr, kedy na spoločnom výsledku participuje veľké množstvo hudobných postupov a hudobných umelcov z celého sveta.

V prvej skladbe The Story of OVO budete počuť aj Neneh Cherry za doprovodu bicích nástrojov v podaní zoskupenia Dhol Foundation.
Druhá skladba Low Light už nie je taká dramatická, ale veľmi pohodová, na čom majú veľký podiel sláčikové nástroje a klavír. Hlas speváka Ó Lionáirda v tejto skladbe pôsobí veľmi upokojujúco. Asi tak, ako balzám na dušu. Aby toho všetkého nebolo dosť, tak vo väčšine skladieb spoznáte austrálske didgeridoo, bez ktorého by tento album nebol až taký zaujímavý a veľkolepý.
Okrem iných exotických hudobných nástrojov tu nájdete aj veľa prvkov z írskej, africkej a všeobecne z celej svetovej, modernej tanečnej hudby. Je to mix, na ktorom si dal Peter Gabriel záležať, keď začal spolupracovať so všetkými týmito úžasnými ľuďmi a umelcami, aj vtedy keď sa zavrel do nahrávacieho štúdia, aby nám svoje dielo mohol prezentovať na CD nosiči.
Táto hudba bola zložená ako doprovod multimediálneho projektu k výročiu tisícročia - The Millenium Show, ktorý bol realizovaný v Millenium Dome v meste Greenwich. Tým posolstvom, o ktorom bola reč v úvode, je zobrazenie ľudského vývoja podaného v osudoch a živote jednej rodiny. Troj-generačnej rodiny, v ktorej každý člen má isté sklony a životné ambície.
Je tu zrejmý rozpor medzi vývojom techniky a vzťahu k prírode. Peter Gabriel túto ideu prezentuje formou komiksu, ktorý je súčasťou tohto CD a ktorú si prehráte na svojom PC. Žiť s prírodou v súlade - je krédom a umelcovým želaním. Týmto Happy Endom končí aj story o rodinke, v ktorej najmladší prírastok - malé bábo menom OVO, by malo byť akousi zárukou toho, že so svetom to nie je až také zlé, akoby sa na prvý pohľad zdalo.
Album a všetky tieto veľkolepé zvuky si najlepšie vychutnáte na kvalitnej HiFi zostave.

Vydal: EMI Music
Celkový čas: 62:00