Mala smolu. Z prvej českej SuperStar vypadla príliš zavčasu a podľa mnohých v tom bol kus rasovej nenávisti. V jej krvi totiž koluje cigánska krv.

Mala smolu. Z prvej českej SuperStar vypadla príliš zavčasu a podľa mnohých v tom bol kus rasovej nenávisti. V jej krvi totiž koluje cigánska krv. Mnohí sa však zhodli na tom, že mala naviac, než stihla predviesť. A vlastne mala tak trochu aj šťastie.
Od začiatku bola totiž favoritkou dvoch veľkých bossov českého šoubiznisu, dvoch veľkých Karlov – Gotta a Svobodu. A v ten nešťastný večer, keď súťaž opustila, obaja žhavili telefón. Najskôr sa vyplakali navzájom a dohodli kšeft. Svoboda sľúbil Gottovi, že pre neho a Martinu napíše duet. A zatiaľ čo Svoboda okamžite sadal za klavír a makal, „Goťťák“ žhavil linku ďalej a naháňal na Balogovú číslo. Podarilo sa a ešte v ten večer si povedali prvé spoločné hudobné áno.

Odvtedy však pretieklo Vltavou dosť mútnej vody a Martinu postretlo ďalšie šťastie. Nahrala svoj prvý sólový album. Je síce posledná, ale na druhej strane to má množstvo výhod. Šialenstvo, ktoré spôsobili (mimoriadne vydarené) albumy Anety a Sámera (ale i ich ďalších kolegov) už v drvivej väčšine pominulo a Martina tak prichádza na trh s albumom v medziobdobí, kedy jedna várka pominula a útok druhej sa ešte len očakáva. A to je ten najlepší čas na vychutnanie si toho, čo toto žieňa pripravilo pre svojich poslucháčov. A zaručujem, že to vychutnávanie je neodolateľné, chutné, sladké, lahodné a veľmi príjemné dohromady.

Všetky tie (väčšinou čierne, vychudnuté a možno aj preoperované) krásky (Whitney, Christina, Celine, ...) by prestali mykať zadočkami a náležite by zbystrili pozornosť, keby si mohli vypočuť tento album. Tu totiž ide do tuhého. Balogová totiž postavila svojej konkurencii latku nebezpečne vysoko tak doma v Čechách ako aj u nás. Jednoducho SuperStar majú na čom makať. A kto by na tomto albume hľadal nejakú chybu, tak ju jednoducho nenájde. Nie je tu. Čas, ktorý mala Martina na prípravu využila dokonale a rovnaký je tak i celý album.
A tak tu sedím, to CD hrá stále dookola, šinie sa z neho úžasná „čierna“ muzika, ktorá neomrzí a dá sa počúvať stále dookola. Žiadny lacný pop, ale vymakaná hudba, výborný spev a dokonalé vokály. Výborné aranžmány. A to všetko robí z tejto platne dokonalú, priam svetovú produkciu. Výborné.
Albumu samozrejme dominuje angličtina. V tomto prípade je to absolútne rozumné. Tá, v podaní Martiny Balogovej je totiž výborná. A čo ak by sa jej raz podarilo preraziť niekam von? Má na to všetky predpoklady, chýba hádam už len povestná odrobina šťastia, lebo všetko ostatné toto dievča má.

Na albume sú tri skladby v češtine, jedna je pritom „hymnou“ nemenovaného českého televízneho seriálu. Snáď i preto by sa patrilo na albume uviesť, že je to kvázi bonus, pretože Mat dámou trošku vybočuje zo zabehnutej línie. Keďže je však zaradený až na záver celého projektu, je to v podstate znesiteľné a ak si dáte album opäť odznova (a zaručujem všetkým, že na to budete mať chuť!), tak táto skladba vôbec v závere neprekáža. Príjemným prekvapením je duet s kolegom Sámerom Issom, ten s Gottom chýba, čo však neprekáža.
Profesionálne spracovaný booklet ponúka zaujímavé fotografie, texty, informácie a poďakovania. Všetko, čo hrdlo, oko, ale najmä ucho ráči – to je album Martiny Balogovej, snáď najlepší, takmer domáci, hudobný produkt roku 2005.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: 43:35

ZOZNAM SKLADIEB: