Katka Koščová je slniečko. Víťazke prvého kola súťaže Slovensko hľadá SuperStar nakoniec stačili iba štyri roztomilé horúce, slnečné letné dni na to, aby sa z jej debutového albumu predalo viac než desaťtisíc kusov a platňa sa okamžite stala platinovou.

Katka Koščová je slniečko. Víťazke prvého kola súťaže Slovensko hľadá SuperStar nakoniec stačili iba štyri roztomilé horúce, slnečné letné dni na to, aby sa z jej debutového albumu predalo viac než desaťtisíc kusov a platňa sa okamžite stala platinovou. A dá sa predpokladať, že to nebude iba jednonásobná platina. Pretože tento album si pozornosť poslucháčov jednoznačne zaslúži.
Katka mala jednu obrovskú nevýhodu. Hoci súťaž vyhrala, mala ledva tri mesiace na to, aby pripravila album. A ak ešte nechcela skĺznuť do nechceného klišé, musela na nej poriadne makať. Ale to by musel byť niekto iný a nie Katka, aby k príprave albumu pristupoval benevolentne a všetko nechal na náhodu. A hoci v jej prípade viac než inokedy platí, že meno predáva, potencionálny majiteľ CD určite neostane sklamaný.

Katka už hneď po skončení súťaže avizovala, že nechce skĺznuť pod priemer a má zámer vydať kvalitný a hodnotný album, na ktorom mieni ostať sama sebou a bez problémov sa po jeho vydaní každému pozrieť do očí. Podarilo sa. Dokonca až natoľko, že si dovolím tvrdiť, že tento album nie je vôbec komerčný a je určený najmä hudobným labužníkom, ktorí si na ňom jednoznačne zgustnú.
Prvé a jediné vypočutie tohto prvého hudobného dieťaťa prvej víťazky SuperStar môže mať za následok, že niekoľko hudobných komerčných konzumentov nad ním iba mávne rukou. Práve preto sa odporúča vypočuť si ho niekoľkokrát, aby poslucháč postupne objavoval všetky tie dobroty hudobnej a speváckej cukrárne, ktoré mu tento produkt ponúka.

Prvá polovica albumu je o niečo viac dynamickejšia a možno všeobecne prijateľnejšia, než jeho druhá časť. Prvá šestka totiž ponúka i dva rádiové hity Katka a Pehatá, ktoré sa už veselo premieľajú éterom, Pehatá dokonca i vo forme veľmi kvalitného videoklipu. Prvú polovicu ešte na dôvažok uzatvára podľa mňa najlepšia skladba celého projektu Koľko ešte krát. Jednoduchá a veľmi príjemná skladba je dostatočne chytľavá na to, aby sa stala ďalším hitom blízkej budúcnosti.
Hudobne je album Katky Koščovej ladený veľmi komorne. Viem si ju veľmi dobre predstaviť v nejakom úžasnom spojení trebárs s Hanou Hegerovou. Trochu džezu, jemné blues a všetko obalené do lahodného popu, ktorý neuráža. Práve naopak. Tým, že je taký lahodný a nekomerčný, dokáže zaujať. Medzi nástrojmi dominuje klavír a akustická gitara. Chlapci z B3, ktorí na albume dosť podstatne participovali tu so svojim mixážnym umením moc vody nezamútili. Na druhej strane však dokázali, že sú doma nielen v elektronickej muzike, ale hudobne zvládnu úplne všetko a parádne sa osvedčili i ako hudobní producenti. I vďaka nim je tento album absolútne profesionálne dielo.

Ďalšou kapitolou sú jednoznačne texty. Trhol sa najmä Andy Ďurica, ktorý na tomto albume opäť dokázal, že najmä ako textár je dosť nedocenený. Andy Katke otextoval polovicu albumu a vskutku sa nemá za čo hanbiť. Predpokladám, že presne takéto texty Katka chcela, ani príliš jednoduché, no na druhej strane ani žiadne traktáty na rozmýšľanie a Ďuricovi sa to podarilo. Svoj fenomén však na tomto albume poodhalil i Richard Muller, ktorého text k pesničke Katka, je tak neuveriteľne jednoduchý až je geniálny. Výborne však obstál i Zoro Laurinc v skladbe Svitá, ale i všetci ostatní textári. Na tomto albume totiž nie je hluché miesto a to sa netýka iba textov.

Katka ako speváčka, to snáď netreba ani rozoberať. Je netuctová, príjemne sa počúva, je sladká a tomu čo spieva, je veľmi jednoduché uveriť. Presvedčila, že si víťazstvo jednoznačne zaslúži. Poslucháčovi ponúka dvanásť úžasných pesničiek, ktoré v jej podaní znejú neuveriteľne ľahko a nádherne.
Hádam samostatnou kapitolou tohto projektu je samotný booklet, ktorý sa vydaril vskutku na výbornú. Dokonalé fotky, samozrejme texty, informácie a siahodlhé poďakovania. I to svedčí o tom, že Katka si veľmi dobre uvedomuje, že toto sú jej chvíle, ale že si naďalej váži všetkých tých, ktorí jej akokoľvek pomohli.

Prvá slovenská SuperStar má svoj prvý album. Jednoznačne výborný. Až sa trochu bojím toho, že kvalitatívne ním už teraz zatienila všetkých ostatných kolegov. Ale i to je jasný dôkaz toho, že vyhrala právom.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: 50:00

ZOZNAM SKLADIEB: