Je to príbeh ako z tej rozprávky o nejakej princeznej. Kráľ a kráľovná mali syna a dcéru. Starší syn už urobil dieru v modernom hudobnom biznise a tak sa ostávalo ešte postarať o mladučkú princeznú.

Je to príbeh ako z tej rozprávky o nejakej princeznej. Kráľ a kráľovná mali syna a dcéru. Starší syn už urobil dieru v modernom hudobnom biznise a tak sa ostávalo ešte postarať o mladučkú princeznú. Ale mladučká Natasha nepotrebovala žiadne vedenie za ruku. Už dávno sa totiž zahľadela do toho, čo robí jej starší brat a rozhodla sa ísť v jeho stopách. A tak sa meno Bedingfield stalo akýmsi pojmom najmä na hudobnom poli. A navyše (rozprávka musí mať predsa dobrý koniec), toto meno sa stalo aj akousi známkou istej záruky hudobnej kvality. Pretože tak Daniel ako i Natasha robia vskutku veľmi kvalitnú muziku.

Nebudem Natashin album Unwritten vynášať do nebies iba preto, lebo sa pri jeho príprave mihli také mená ako Madonna, či Robbie Williams. To je len ďalší znak toho, že niečo v tej dievčine bude, keď sa o ňu „otierajú“ také hudobné veličiny. Ale ono to nie je iba o menách. Natasha totiž na svojom albume všetkým hravo dokazuje, že má miesto na hudobnom poli právom.
A to nie iba vďaka najznámejším skladbám svojej krátkej, ale úspešnej kariéry, These Words či Unwritten (titulná skladba albumu). Všetkých jedenásť skladieb na tomto albume, plus ten dvanásty, dobre ukrytý bonus si totiž zaslúžia veľkú pozornosť. Natashina tvorba je miestami síce príliš surová, ale ani na chvíľu dievčina nevybočuje z koľaje, ktorá by ju presmerovala niekam, kde by už nebola stráviteľná. Aj tie trochu tvrdšie, viac rockové, než popové (pretože tento album je prevažne moderne a kvalitne popový) sú totiž na hranici únosnosti a Natasha, skôr než by niečo nimi prepískla, dokazuje svoju dravosť a to, že sa cíti istá i v týchto vodách.
Unwritten je veľmi moderný a veľmi dobrý album. Na to, že je to debut, je to veľké hudobné prekvapenie. A to, že nejde iba o bábiku, ktorú si z urobili chlapci v štúdiu, svedčí i nedávny Natashin koncert v Bratislave, po ktorom najčastejšou vetou z úst návštevníkov bolo: „Ona vie naozaj spievať!“.
Vie, a nie je to všetko! Na svojom debutovom albume sa nepredstavuje iba ako speváčka, ale hudobne participovala i na každej 11 + 1 skladbe. A zvládla to skutočne bravúrne. Album Unwritten sa počúva veľmi príjemne, či už doma, teraz v lete na pláži, alebo pri ceste autom. Je univerzálny a pritom netuctový. Je popový a pritom negýčový. Je jednoducho strašne fajn. A to sa cení!
Osobne na tomto albume nemusím pomalé skladby. Nie, nie sú zlé a do celkovej koncepcie zapadajú veľmi dobre. Mne osobne sa však Natasha viac páči v dravej verzii. Tento jej „klon“ mám omnoho radšej. Rovnako viac by som popracoval na trochu chladnom booklete. Takýto album si i v tejto oblasti zaslúži väčšiu pozornosť.
Ale ani takéto drobnosti  nekazia celkový dojem tohto úžasného a veľmi prekvapivého projektu. Vrelo odporúčam.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, s.r.o., 2004
Celkový čas: 49:07