Pán a pani Smithovci navonok vedú svoj obyčajný manželský život, nevedia ale o sebe všetko. Každý z nich je tajný agent-zabijak pracujúci podľa inštrukcií nezávislých agentúr.

Pán a pani Smithovci navonok vedú svoj obyčajný manželský život, nevedia ale o sebe všetko. Každý z nich je tajný agent-zabijak pracujúci podľa inštrukcií nezávislých agentúr. Chodia po svete, likvidujú lotrov a snažia sa vrátiť domov včas na večeru. Všetko by bolo v poriadku, problém nastane až vtedy, keď dostanú pokyn, aby zabili navzájom jeden druhého.

Samotná prítomnosť hereckých hviezd ako Brad Pitt a Angelina Jolie je dostatočným dôvodom pre divácku atraktívnosť filmu. Keď sa ku kostre deja pridajú profesionálne pripravené a zvládnuté akčné scény spolu so šteklivými dialógmi, ľahko sa môže stať, že hudobnú zložku filmu bude divák vnímať iba ako súčasť deja, doplnok, ktorý spolupracuje s jeho podvedomím.

Mnoho pesničiek z tohto soundtracku bolo v minulosti hitmi. Námatkou Love Stinks (The J. Geils Band), Tainted Love (Soft Cell), Baby, baby (Alana D), Used To Love Her But I Had To Kill Her (Voodoo Glow Skulls), You’ve Lost That Lovin‘ Feelin‘ (Righteous Brothers). Približne polovica skladieb pochádza z tohto a minulého roku, zvyšok je výberom pesničiek z obdobia 1965-1983 s ťažiskom v osemdesiatych rokoch.
Album je poskladaný z rôznych žánrov, ale vždy sa jedná o pesničky. Nenachádzajú sa tu žiadne orchestrálne plochy ani iná inštrumentálna hudba komponovaná ako doplnok k obrázkom. Film nepripomínajú ani žiadne úryvky dialógov vradených medzi pesničky. Nebyť obalu s hlavnými predstaviteľmi, ktorý je totožný s propagačným plagátom filmu, dalo by sa povedať že ide o príjemný, i keď nie úplne vyvážený hudobný mix. Keď sa od hudby amputuje kostra deja a obrazových scén, pesničkám chýba akýkoľvek spoločný menovateľ.
Nájdu sa tu i skladby menej výrazné alebo také, ktoré uzreli svetlo sveta v podstatne lepších interpretáciách – napr. Dylanova Lay Lady Lay (Magnet featuring Gemma Hayes). Celkovo je však soundtrack zostavený tak, aby sa splynul s väčšinovým vkusom a neurazil pritom ani estetické cítenie vyhranených poslucháčov. Jednoducho príjemné počúvanie. Súbor skladieb ktoré sa asi pohromade, na samostatných CD a LP nosičoch, nevyskytujú v žiadnej domácej diskotéke. Možno však v jednej predsa – v tej, ktorú má doma Doug Liman, režisér oddychového thrilleru o manželoch Smithovcoch.

Vydavateľstvo: Warner Music
Žáner: Soundtrack
Štýl: Pop, Rock, Dance...