Nenadarmo mu prischla prezývka taliansky Sting. Zvlášť v pomalých gitarových skladbách sa mu približuje na maximum a vďaka tomu, že spieva v taliančine, je jeho produkcia ešte o niečo zaujímavejšia, než tá Stingova.

Nenadarmo mu prischla prezývka taliansky Sting. Zvlášť v pomalých gitarových skladbách sa mu približuje na maximum a vďaka tomu, že spieva v taliančine, je jeho produkcia ešte o niečo zaujímavejšia, než tá Stingova. Samozrejme, nechcem urážať veľkého Stinga, len chcem naznačiť, že tvorba týchto pánov je si v mnohom podobná a výborná.
Nek je pritom jedným z málo Talianov, ktorým sa podarilo urobiť dieru do nášho éteru i po revolúcii (predtým bola táto produkcia totiž u nás na výslní). Dnes je doba celkom iná. Ak si chcem zohnať album výbornej speváčky Gianna Nanninni, musím utekať do Rakúska, u nás sa hráva ešte tak Eros Ramazzotti, Zucchero a momentálne kdesi zabudnutý Tiziano Ferro. Každý z nich iný a každý vo svojej oblasti výborný. No a potom je tu ešte akýsi v Čechách žijúci Davide Matiolli, ktorý spolu s Michalom Davidom oprašuje veľké talianske hity minulosti a svojou gýčovou produkciou vyvolávajú nechuť k talianskej hudbe všeobecne. Takže posledne menovaných v žiadnom prípade neodporúčam. To ostatné sa dá.

Nek tento raz príjemne prekvapil. Kto čakal jednoduchý sladký taliansky pop, asi trochu narazí. Nek sa predstavuje v trochu inom svetle, než ho poznáme. Jedna z mojich tvárí – aj tak by sa tak úplne voľne preložiť názov jeho aktuálneho albumu. A Nek na ňom skutočne poodhaľuje svoju ďalšiu tvár, svoje druhé, trochu rockovejšie ja. Ale, hoci trochu viac dupol do bubnov a gitár, stále ostáva taliansky zvučný a poslucháčovi touto zmesou ponúka príjemnú dravú a pritom melodickú a počúvateľnú muziku, ktorá jednoznačne musí zaujať. Tento album je veľmi príjemným prekvapením.
Samozrejme, taliansky patriotizmus funguje naplno a Nek spieva v rodnom jazyku. Môj názor na toto je jednoznačný. Pesničky talianskych interpretov, od ktorých sa pravdepodobne (s výnimkou Zucchera) asi nedočkáme anglickej produkcie sú vďaka jazyku o niečo viac zaujímavejšie a exotickejšie, než produkcia, ktorá sa na nás valí denne z éteru. A zdá sa, že poslucháči im to celkom žerú, pretože tieto pesničky sú u nás dosť vychytené. Len taká roztomilá perlička k tomu všetkému - aj môj, inak dosť roztopašný zajac si pri tejto hudbe našiel miesto blízko mňa, natiahol sa na koberci a v úplnom pokoji sa vyvaľuje – zvláštny úkaz.
Nek opäť nesklamal ani ako spevák. Jeho silný hlas sa do týchto trochu rockových vecí ukážkovo hodí a on si to veľmi dobre uvedomuje. Vedel, že ak ponúkne poslucháčovi i gitarové skladby, obstojí v nich a nebude to žiadny zbytočný trapas. Vydarilo sa. Album je naozaj veľmi dobrý a je až na škodu veci, že trvá iba 35. minút. Škoda, pretože tieto pesničky sa dajú počúvať stále dookola a neomrzia.

Na záver už hádam iba spomenúť booklet, ktorý je ladený do zlatistej farby, obsahuje všetky texty, informácie, linky a množstvo profesionálnych fotografií. Profesionálny. To je presne to slovo, ktoré tento projekt vystihuje. Príjemné prázdninové spestrenie.

Vydavateľstvo: Warner Music, 2005 (na Slovensku distribuuje Forza)
Celkový čas: 34:43

ZOZNAM SKLADIEB: