Skupina Tublatanka sa zatvorila 23. marca na 25 dní do štúdia Babylon, aby v aktuálnom obsadení Maťo Ďurinda - spev, Juraj Topor - basová gitara a Peter Schlosser - bicie nástroje nahrali album Patriot.

Skupina Tublatanka sa zatvorila 23. marca na 25 dní do štúdia Babylon, aby v aktuálnom obsadení Maťo Ďurinda - spev, Juraj Topor - basová gitara a Peter Schlosser - bicie nástroje nahrali album Patriot. Áno, je to ďalší radový album Tublatanky, ale je to – po dobe akéhosi útlmu – výborný album, s moderným zvukom a modernými aranžmánmi. Obsahuje 14 piesní.

Po rokoch sa k Tublatanke vracia dvorný textár Martin Sarvaš. “Budem podávať nadľudské výkony!” – sľuboval Ďurindovi a ten súhlasil. Výsledkom sú 3 texty (Cítim sa fajn, Veľký deň a Pieseň pre Doda). O nadľudské výkony síce nešlo, ani o formu z prvých albumov, ale Sarvašove texty sú tu viac ako dobré. To sa už ale nedá povedať o Krauszovom texte Hej hej mama. Z pera tohoto skúseného a známeho textára vyšli desiatky a desiatky oveľa lepších kúskov. Väčšinu albumu si otextoval sám Ďurinda a dá sa povedať, že na celkom slušnej úrovni.
Čo sa týka hudobnej stránky, CD obsahuje viacero výborných piesní. 12 piesní napísal Ďurinda, po jednej basgitarista Juraj Topor (Veľký deň) a producent Juraj Kupec (Snenie). CD začína dvomi vydarenými piesňami Cítim sa fajn a Život s tebou. Ďurindovi ako hitmakerovi rozhodne nezvlhol pušný prach a dokázal to hlavne v songoch Mimozemský hlas a Pieseň pre Doda, ktorá je voľným pokračovaním piesňovej série Šlabikár a zároveň spomienkou na zosnulého gitaristu Doda Dubána. Skvelá hudba je umocnená skvelým textom, jediné mínus je azda pomalá pasáž tejto piesne, ktorá – hoci je vydarená - sa až nápadne podobá megahitu Matka. Kapela pripravuje na túto pieseň aj videoklip. Aj pieseň Snenie je vynikajúca. Jurajovi Kupcovi zo skupiny Babylon sa v nej podaril predovšetkým melodický refrén. Ten dominuje aj záverečnej skladbe Zostaň aspoň chvíľu. Pristavím sa ešte pri skvelo šlapajúcej rytmike. Basgitaristu Juraja Topora predstavovať určite netreba a na CD mu výborne sekunduje bubeník Peter Schlosser.

Tublatanka urobila veľmi dobrý album. Ďurinda stále dokazuje, že je výborným spevákom a gitaristom a jeho hudba má stále čo povedať. Album Patriot vyšiel vo vydavateľstve Monitor EMI naraz v Českej a Slovenskej republike. Producentom je Juraj Kupec a Tublatanka.

Vydavateľstvo: Monitor EMI
Rok vydania: 2005
Žáner: Rock