Ako to už býva zvykom, v histórii známej kapely skôr či neskôr príde album, ktorý možno nazvať prelomový. V prípade nemeckej skupiny Xandria to bol hneď prvý Kill the sun, ktorému predchádzala úspešná demonahrávka publikovaná po internete.

Prvá polovica roku 2005 zastihla kapela pri skladaní piesní na nový album a pri prácach v nahrávacom štúdiu. Tvrdá práca sa vyplatila a 22. augusta kapela vypustila album na hudobný trh. Ešte predtým však kapela zažila radostnú udalosť – gitarista Nils a speváčka Lisa uzavreli manželstvo. Na albume účinkovalo viacero zaujímavých hostí. Je to predovšetkým berlínsky orchester či speváci Jessica Thierjung a Grant Stevens.
Album má moderný zvuk, na rozdiel od niektorých metalových zoskupení sa nevracia do dôb minulých, vo veľkej miere sú použité sample či etno prvky. Všetko sa začína pôsobivým introm, za zvuku morského príboja sa čoskoro naplno ponárame do vĺn kvalitnej metalovej muziky. No nejde o nijaké klišé, ale originálnu produkciu. Skladba Now &# Forever má nielen parametre hitu, no nájdeme v nej skvelé gitarové či basgitarové riffy, či sample bicích nástrojov. Opäť sa raz potvrdilo, ako je dôležité umiestniť na začiatok albumu tie najlepšie skladby. In Love With The Darkness je jednou z nich. Fight me obsahuje vo veľkej miere sample bicích, no zaujme hlavne mimoriadne tvrdá gitara. Opäť nechýba skvelá melódia, ale skladba až tak nezaujme, ako predchádzajúce dve.
Krásny úvod má Live A Rose On The Grave Of Love. Ako vystrihnutý z írskej balady. No hlavným pozitívom skladby je, že je iná, ako ostatné na albume a tým ho oživuje a spestruje. The End Of Every Story je jej podobná, ale už má rockovejšie spracované aranžmány. Who We Are sa už nesie v typickom štýle Xandrie, plnom dobrej melódie podporenej sláčikovým orchestrom. Záverečná pieseň je akýmsi pokračovaním úvodu, zaznejú orientálne nástroje a takisto zvuk morských vĺn. Ide skutočne o vydarený album, ktorý pravdepodobne významne zarezonuje na metalovom poli.

Xandria v súčasnoti pôsobí v zostave: Lisa Middelhauve – spev, piano, Gerit – bicie, Marco Heubaum – gitara, programovanie, Nils Middelhauve – basová gitara, Philip Restemeier - gitara. Na ich webstránke sú okrem rôznych informácií k dispozícii k stiahnutiu ukážky skladieb a 2 videoklipy.

Vydavateľstvo: Sony BMG
Rok vydania: 2005
Žáner: Metal