Nová platňa speváčky Radůzy je fotoalbumom z jej ciest, pestrou zbierkou zážitkov a dojmov z celej Európy – od slnečnej Itálie až po hmlisté nórske fjordy.

Nová platňa speváčky Radůzy je fotoalbumom z jej ciest, pestrou zbierkou zážitkov a dojmov z celej Európy – od slnečnej Itálie až po hmlisté nórske fjordy. „Ovlivnila mě všechna místa, kterými jsem se ve svém životě mihla. V Praze jsem strávila největší část svého života a narodila jsem se tu. Doufám, že je z mých písniček cítit, že ji mám ráda a jelikož jsem lokálpatriot, považuji za nejhezčí, nejzajímavější, nejrázovitější a vůbec nej nej nej část Prahy Bubeneč, kde bydlím,” hovorí mladá šansoniérka. Radůza za pár rokov svojho pôsobenia dozrela ako víno. Pomohlo jej časté hranie, ale hlavne vnútorná sloboda a otvorenosť. I keď hudbu študovala, pri skladaní postupuje hlavne intuitívne. Dôležitejšie však je, že postupuje vpred.

Monotónnosť, ktorá hrozila z predošlých platní rozptýlila zaradením niekoľkých piesní, ktoré možno nepatria k jej invenčným vrcholom, ale zaradené do celku povýšili platňu ako celok. Sú to komornejšie skladby, ktorých rukopis pripomína tu Nerez, inde zase Plíhala, či Kainarove pohrávanie s češtinou. Nachádzajú sa tu samozrejme i jej tradičné „halekačky“ s akordeónom, kde ukazuje svoju guráž, hlasovú dispozíciu i vnútornú energiu. Raz je to čertovský valčík, inokedy ponáška na taliansku alebo slovanskú tanečnú ľudovku, inokedy zase pochodová gitarovka, ktorá formálne evokuje Kryla (i keď nie s jeho presvedčivosťou).
Medzi skladateľské inovácie, ktorými sa Radůza posunula opäť o pár krokov ďalej patria skladby V hoře a Vše je jedním – ukázala, kam až dosiahne. S minimálnymi prostriedkami tu dokázala vytvoriť silné napätie a gradáciu. Texty niekedy píše aj v cudzích jazykoch, čo vypovedá o jej zdrojoch inšpirácie. Pesničky sú obrázkami zážitkov, ktoré zbiera pri cestovaní. Radůza je vyzretá a variabilná autorka, ktorá svoje vízie výstižne ilustruje aj ako hráčka na akordeón (gitara v jej rukách plní výhradne doprovodnú funkciu). Kramársky spôsob Radůzinej interpretácie nemusí vyhovovať každému, i to sa ale dá pokladať za potvrdenie autentickosti jej osobnosti. Jej interpretačná podoba je štylizovaná, do akej miery je skutočne úprimná nie je jasné, ale nadmieru jasné je, že Radúza to robí naplno a nepochybuje o sebe, necúva z cesty na ktorú sa vydala. S intenzitou a presvedčivosťou dokáže prekonať a prekryť akékoľvek pochybnosti a drobné rezervy – tie sa týkajú hlavne obsahu pesničiek. Silné a nápadité momenty sa tu niekedy striedajú s menej zaujímavými témami, ktorým pomáha hlavne speváčkina interpretácia. Hoci Radůza vykazuje veľa prvkov ľudovosti (v zmysle prírodného životného štýlu a pudového konania), jej pesničky zatiaľ nemajú tendenciu zľudovieť. I tu sa ukazuje dvojsečnosť jej výnimočného interpretačného talentu.
V hoře je zaujímavá platňa ale ešte zaujímavejšie je navštíviť jej koncert naživo. Škoda, že na Slovensku sa Radůza vyskytuje omnoho zriedkavejšie než v iných európskych štátoch.

Vydavateľstvo: Indies records
Žáner: Singer/Songwriter